Son birkac yılda ozellikle akıllı telefon pazarında Cinli markaların inkar edilemez bir yukselişinin olduğunu soylemek mumkun. Bununla birlikte Cinli markaların satışları ve populerliği artıyor olmasına rağmen ozellikle batı ulkelerindeki kullanıcılar markaların isimlerini telaffuz etmekte hala zorlanıyorlar.
Xiaomi, yaklaşık 10 yıllık, genc diyebileceğimiz bir şirket olmasına rağmen akıllı telefon pazarının sozu gecen oyuncuları arasında yer almayı başarmış durumda. Peki hic “Xiaomi” kelimesinin ne anlama geldiğini merak ettiniz mi? Kısa sure once bazı girişimciler ile bir araya gelen Xiaomi CEO'su Lei Jun, bu sorunun yanıtını paylaştı.

Aktarılan bilgilere gore kurucuları, o zaman henuz adı belli olmayan marka icin isim aratışındayken Turkce karşılığı "Kızılyıldız", "Kırmızı Biber" ve "Siyah Pirinc" olan isim onerilerinde bulundular. Son olarak şirketin ismi icin Pirinc (Cincesi “Mi”) demeyi teklif ettiğinde ise yatırımcı Liu Qin, “İnternet, doğası gereği kacamak yapmaya meyillidir.” diyerek şirketin isminin Xiaomi olmasını onerdi ve bu oneri kabul edildi.
“Xiaomi” isminin markaya kattığı değer ile ilgili de konuşan CEO Lei Jun, bir şirketin iyi urunleri yoksa, kullanıcı deneyimine onem vermiyorsa adının ne olduğunun onemli olmadığını, buna karşın iyi urunlere, kullanıcı deneyimine ve cekirdeğe sahip olan bir şirketin basit bir isimle dahi başarılı olabileceğini ifade etti.
Kısacası Lei Jun’a gore isim, markanın nasıl bir değere sahip olacağı konusunda neredeyse hicbir etkiye sahip değildir. Bu arada; Xiaomi hakkında az bilinen bazı gerceklerden bahsettiğimiz haberimize buradan ulaşabilirsiniz