
Post belgesel fotoğrafın onceli, geleneksel belgesel fotoğrafcılıktır. Dolayısıyla bu yeni belgesel pratiği, oncelinin ontolojik ve epistemolojik acıdan karşı karşıya olduğu acmazların bir sonucu olarak ortaya cıkmış ve kendisini onun bir alternatifi olarak konumlandırmıştır. Geleneksel belgesel fotoğraf, tarihsel surecte şimdi ile sınırlı, geri donuşu olmayan bir zaman algısına sahip olmuştur.
Bu pratiğin zaman-mekÂn boyutlarıyla sınırlı olması, sadece yuzey gorunumleri betimleyebilmesine yol acmış; bu durum, elde ettiği bilgilerin pozitivist bilgi teorisine karşılık gelmesini beraberinde getirmiştir. Geleneksel belgesel fotoğrafcıların bilgiye salt gozlemle ulaşma yontemi pozitivistlerle benzerlik gostermekte ve her iki paradigmanın zaman-mekÂn boyutlarıyla sınırlı olması epistemolojik acıdan bazı acmazları da beraberinde getirmektedir. Geleneksel belgesel fotoğrafcılık acısından bu acmazlar, gorunenin otesindeki anlam ve bilgilere gorsel olarak erişilememesidir.
Post belgesel fotoğrafta kaşımıza cıkan yenilik; photo/text, fotomontaj, dijital montaj ve sahneleme gibi temsil stratejileri aracılığıyla geleneksel temsilin icinde bulunduğu zaman-mekÂn sıkışmasını aşarak yuzey gorunumlerin otesindeki anlamlara temas etmeye calışıyor olmasıdır. Post belgesel fotoğraf, bu gorsel dil ve stratejiler yardımıyla geleneksel zaman algısını yıkıp, bu algıyı surece donuşturmuştur. Dolayısıyla post belgesel yaklaşımda geleneksel temsilin icinde bulunduğu pozitivist gerceklik ve nesnellik anlayışı aşılmıştır. Sonuc olarak; post belgesel yaklaşım, geleneksel temsilin gorsel olarak temas edemeyeceği bilgilerin keşfine yonelik onemli bir fotoğrafik uygulama olarak one cıkmaktadır.
(Tanıtım Bulteninden)
Kitap Adı: Post Belgesel Fotoğraf: Belgesel Fotoğrafın Değişen Sınırları Yazar: Nadir Bucan Yayınevi: Espas Kuram Sanat Yayınları Hamur Tipi: 2. Hamur Sayfa Sayısı: 352 Ebat: 15,5 x 23,5 İlk Baskı Yılı: 2020 Baskı Sayısı: 1. Basım Dil: Turkce Barkod: 9786054363339