
Turkiye Teknoloji Takımı Vakfı (T3 Vakfı) tarafından kurulan Deneyap Teknoloji Atolyeleri'nde bir araya gelen genclerin geliştirdikleri ve yapay zeka tabanlı moda trend tahminleri sunan T-Fashion isimli yazılım, ilk yatırımını aldı.
T3 Vakfından yapılan acıklamaya gore, genc girişimciler Yiğit Alp Elmas, Mehmet Ali Peker ve Furkan Kınlı tarafından hayata gecirilen T-Fashion'ın temelleri, Elmas ve Peker'in T3 Vakfı tarafından kurulan Deneyap Teknoloji Atolyeleri'nde bir araya gelip, takımlarını kurmaları ve oğrendiklerini uygulamalarıyla atıldı.
2017 yılında Deneyap Teknoloji Atolyeleri'nde eğitim almaya başlayan Elmas ve Peker, ekibiyle birlikte TEKNOFEST 2018 kapsamında duzenlenen Yapay Zeka Yarışması'na katılarak birinci oldu.
Başarıları sayesinde T3 Girişim Merkezinden mentorluk, ofis ve network desteği alarak calışmalarını surduren gencler, eğitimleri devam ederken TEKNOFEST 2019 kapsamında duzenlenen Take Off Uluslararası Girişim Zirvesi'ne aynı projeyle katılarak derece elde etti. Gencler, dereceye giren diğer girişimlerle birlikte San Francisco'da "İş Hızlandırma Kampı"na katıldı.
Halen T3 Girişim Merkezinden mentorluk, ofis ve network desteği almaya devam eden gencler, 2 milyon dolar değerlemeli, yapay zeka tabanlı T-Fashion ile dunya moda endustrisine Turkiye imzasını atarak global bir başarı elde etti.
Markaya gore milyonlarca paylaşım analiz ediliyor
T-Fashion, muşterilerinin doğru moda urununu, doğru zamanda uretmesi ve satın alması icin firmalara ozelleştirilmiş moda analizleri ve trend ongoruleri sunuyor. Firmaların kendine has hedef kitlesini ve marka DNA'sını goz onunde bulundurarak sosyal medya uzerinden milyonlarca paylaşımı analiz ediyor.
Yazılım, analiz ettiği her bir fotoğraftan yaş, cinsiyet, lokasyon, kıyafet, stil, renk ağırlıkları gibi yuze yakın ozelliği yapay zekayla algılıyor. Elde edilen veriler doğrultusunda gelecek yıl icinde nelerin trend olacağı, markanın hedef kitlesinin hangi tur urunlere daha cok ilgi gostereceği gibi ongoruler platformda muşterilere sunuluyor. Firmaların hedef kitlelerine yonelik sunduğu ongorulerle tekstil ve moda firmalarının doğru urunu, doğru zamanda, doğru miktarda uretmesine ve satın almasına yardımcı olan yazılım sayesinde firmalar stok fazlası urunlerden kacınırken satış oranlarını artırıyor.
"Muşterilerin satış oranlarını artırmalarını hedefliyoruz"
Acıklamada goruşlerine yer verilen şirketin kurucularından Yiğit Alp Elmas, T-Fashion olarak oncelikle Turkiye pazarındaki muşterilere ulaşmayı hedeflediklerini belirterek, "Turkiye'nin ihracatında oldukca onemli bir konumu olan Turk tekstil sektorunun dinamiklerine hakimiz ve cozumlerimizi de bu doğrultuda geliştiriyoruz. Muşterilerimizin, sunduğumuz verilere sahip olarak global pazarda stratejik avantajı olmasını ve satış oranlarını da bu doğrultuda artırmasını hedefliyoruz." ifadelerini kullandı.
Dunyaca unlu markalar icin uretim yapan tekstil firmalarına markaların beğeni ve isteklerini karşılayacak, trendlere uygun urunler hazırlayabilmeleri icin tum detayları iceren raporlar hazırladıklarını vurgulayan Elmas, şunları kaydetti:
"Markaların hedef kitlelerini analiz ederek firmalarımızın doğrudan satışa donebilecek urunler uretmesine yardımcı olurken aynı zamanda satış aşamasında da ikna kabiliyetini artıracak verileri sağlıyoruz. Eğer bu tarz analiz ve verileri Turk firmalarında etkin bir şekilde kullanabilirsek, tekstil sektorumuz global pazarda tekrardan hak ettiği yerlere gelebilir."
Acıklamaya gore, T-Fashion, gecen aylarda dunyada renk standartları alanında otorite olan Pantone ile başlattığı global iş birliğiyle birlikte de teknik ve pazarlama alanlarında iki firmanın birlikte calışmasını hedefliyor.
Kaynak: Anadolu Ajansı / Deniz Cicek Palabıyık