Pek cok erkek icin bir bakireyle birlikte olmak son derece tahrik edicidir. Ortalama bir birey televizyon karşısında dort saatten fazla zaman gecirir... Soyut sanat eserleri ucuk fiyatlara alıcı bulabilir, insanlar korkunc bir trafik kazası sahnesini dakikalarca izleyebilir ve onları ağlatacak filmleri izlemeye sinemaya giderler.

Haz, mantıkla acıklanabilecek bir olgu değildir. Arzularımız, cekici bulduğumuz şeyler, damak zevkimiz bizi guzel bir yuz, yiyeceklerdeki şeker ve yağ ya da bir tablonun guzelliğindeki ahengin cok daha otesine goturur. Hazzın Bilimi'nde Yale Universitesi psikologlarından Paul Bloom, arzuladığımız şeyi neden arzuladığımızla ilgili kapsamlı calışmalara dikkat cekiyor. Hazzın basit bir duyusal tepki olduğuna dair suregelen acıklamaların aksini kanıtlayan Bloom, hazzın herhangi bir şeyin ozune ya da doğasına ait inanclarımıza dayandığını gosteriyor. Bu nedenle bir Rolex'in taklidini değil gerceğini takmak istiyoruz, sahte bir Picasso tablosunu tercih etmiyoruz, ikiz kardeşlerden birine Âşık olduğumuzda ona tıpa tıp benzeyen diğer kardeşle birlikte olmuyoruz.

Surukleyici ve esprili bir anlatıma sahip olan Bloom, asil ve aşağılık, seviyeli ve seviyesiz hazları irdeleyebilmek icin cocuk gelişimi, felsefe, norobilim ve davranışsal ekonomiye başvuruyor. Bunu yaparken de bugune kadar yalnızca bir bolumu anlaşılabilmiş olan evrimsel insan psikolojisi alanına emsalsiz bir bakış acısı geliştiriyor.

Psikolog Paul Bloom, haz, arzu ve değere carpıcı, kışkırtıcı ve yepyeni bir anlayış getiriyor.



Sayfa Sayısı: 320

Baskı Yılı: 2012


Dili: Turkce
Yayınevi: Alfa Yayıncılık
Kitap Adı: Hazzın Bilimi Yazar: Paul Bloom Cevirmen: Ahmet Birsen Dizi Editoru: Kerem Cankocak Yayınevi: Alfa Yayıncılık İlk Baskı Yılı: 2012 Dil: Turkce Barkod: 9786051064314