Sosyal medya devi Facebook'un, sahip olduğu hizmetleri birleştirme politikası zaten bilinen bir gercek. Bu konuda hicbir geri adım atmayan şirket, yaptığı calışmalara bir yenisini daha ekledi. Şirket, işletmeler tarafından sıklıkla kullanılan Messenger API'sini Instagram icin de kullanılabilir hale getirdi. Bu durum, Instagram'dayeni bir donemin başlayacağını gozler onune seriyor.
Facebook'un Messenger API'si, işletmelerin otomatik yanıt vermelerini sağlıyordu. Bu sayede bir tuketici, Messenger API'nin kullanılabildiği platformlar uzerinden otomatik yanıtlar alıyor, yaşadığı bir soruna karşı daha hızlı cozum bulabiliyordu. İşte bu durum artık, Instagram kullanıcıları tarafından da deneyimlenebilecek. Şu an icin kapalı beta kapsamında olan ozellik, ilerleyen surecte tum işletmelerin hizmetine sunulacak.

Facebook'un Instagram'a entegre edeceği Messenger API, işletmelerin otomatik mesajlar oluşturmasını sağlayacak. Bu sayede işletmeye ulaşan bir tuketici, anında yanıt alabilecek. Ozelleştirilebilen mesajlar, pek cok işletme icin onemli avantajlar sunmuş olacak. Yapılan bu calışmanın, Instagram'ın yavaş yavaş e-ticaret platformu haline gelmesinin doğal bir sonucu olduğunu soyleyebiliriz.
Facebook'un acıklamalarına gore Messenger API'sinin Instagram'a entegre edilmesi, işletmelerin muşteri iletişim sistemlerini iyileştirecek. Bu sayede işletmeler, Instagram'da da tıpkı diğer iş platformlarındaki gibi profesyonel bir sistemle karşılaşmış olacaklar. Facebook'un yaptığı calışma, Instagram'ı kurumsal bir hesapla kullanan işletmelerin işini kolaylaştıracak gibi gorunuyor.

Instagram'a entegre edilen Messenger API, şu an bazı işletmelerle aktif olarak test ediliyor. Bu işletmeler arasında Adidas, H&M, Sephora, Amaro, Nars, Michael Kors ve Glossier gibi populer isimler de mevcut. Ancak bu ozelliğin kapalı beta surecinin daha ne kadar devam edeceği, tum işletmelerin bu hizmetten ne zaman faydalanabileceği şu an icin belirsizliğini koruyor.