21. Sitenizin Tüm Cihazlarda Düzgün Gözükmesini Sağlamalısınız
Sitenizin tüm cihazlarda doğru şekilde görüntülenebilir olması gerekmektedir. Bunun için sitenizde mobil optimize çalışmalarını en iyi şekilde gerçekleştirmiş olmalısınız. Sitenizi Google’ın mobil uyumluluk araçlarında test etme yoluna gitmelisiniz.
22. Google Görsellerden Trafik Elde Etmelisiniz
Google görseller üzerinden çok ciddi miktarda trafik elde edebilirsiniz. Bu durum özellikle e-ticaret siteleri için oldukça önemlidir. Çünkü insanlar bir şeyler ararken aynı zamanda onun görsellerine göz atmak istemektedirler.
Google doğrudan ürün görsellerini anlayabilme konusunda henüz çok yetenekli değildir. Bu nedenle onu yönlendirmenin yollarını bulmalısınız. Bunun için görsellerin alt metin ve başlık kısımlarını kullanmaya çalışmalısınız.
Sitenizde yer alan tüm görsellerin optimize edilmiş olduğundan emin olmalısınız. Yüklenmesi için kullanıcıları bekleten görsellerden olabildiğince uzak durmalısınız. Bunlar sitenize hiçbir değer katmazlar. Aksine sitenizin kullanılabilirliğini olumsuz yönde etkilemektedirler.
23. Kısa URL’ler Kullanmalısınız
Eğer kullandığınız içerik yönetim sistemi izin verirse içerikler için kısa ve açıklayıcı URL’ler kullanmalısınız. Bunun sebebi onların oldukça iyi gözükmesi, anahtar kelimelerle değer katması ve link elde açısından avantajlı olmalarıdır.
24. Tekrarlanan İçeriklerin Az Olmasını Sağlamalısınız
Tekrarlanan içerikler her sayfada olan ve sitenin genelinde kullanılan elementlerdir. Özellikle e-ticaret sitelerinde bunlar yaygın bir biçimde kullanılmaktadır. Ürün stok bilgisi, ürün tedarik bilgisi gibi alanlar bu tür elementleri tanımlamak için verilebilecek ideal örneklerdir.
Google’ın bu konuda tavrı oldukça nettir. Bir sayfanın tamamında en az %10 oranında özgün içerik yer almalıdır. Bu oranda özgün içeriğe sahip olmamanız durumunda siteniz Panda güncellemesi tarafından kolay bir biçimde avlanacaktır.
25. Yerel Trafik İçin Adres Bilgisini Kullanmalısınız
Sitenizin adres bilgisi kolayca erişilebilir olmalıdır. Bu tüm siteler için geçerli bir durumdur. Yerel trafiğe ihtiyaç duyuyorsanız adres bilgisi sizin için ekstra önemli olacaktır. Bu nedenle adres bilgisine ve telefon numarasına her sayfanın en alt kısmında yer vermeye çalışmalısınız. Böylece Google’ın sizi çok daha kolay bir biçimde tespit etmesini sağlayabilirsiniz.
26. Marka Olabilecek Alan Adları Seçmelisiniz
Anahtar kelimelerin alan adında kullanılması oldukça güzel ve faydalı bir şeydir. Ancak bunda aşırıya kaçmak istenen bir şey değildir. Site içi optimize çalışmalarının etkisini görmek istiyorsanız markalaşmış bir alan adını kullanmaya çalışmalısınız.
Örneğin bu yazının başlığını alan adı yapmak istediğiniz zaman
uygulanabilirseoonerleri.com gibi bir şey ortaya çıkar. Bu son derece gereksizdir. Çünkü kimse bu tür bir isme sahip siteye giriş yapmak istemeyecektir. Bunun yerine seoonerileri.com gibi bir adresi tercih etmeniz çok daha doğru olacaktır.
27. Sitenizin Hızını İyileştirmelisiniz
Sayfanın yüklenme süresi oldukça önemli bir sıralama faktörüdür. Tamamen eşit şartlarda hızlı açılan bir sayfa hızlı açılmayan bir sayfayı kolayca geride bırakabilecek ve arama motoru sayfasında daha üst sıralarda yer alabilecektir.
Site hızını optimize etmek istiyorsanız Google’ın önerilerinden faydalanabilirsiniz. Google PageSpeed Insights aracını kullanarak sitenizin hız durumunu kontrol edebilirsiniz. Daha sonra Google’ın size sunmuş olduğu çeşitli önerilerden yararlanarak site hızını iyileştirebilirsiniz.
28. Önbellek Eklentisi Kullanmalısınız
Site hızını iyileştirmek istiyorsanız mutlaka bir önbellek eklentisi kullanma yoluna gitmelisiniz. Önbellek eklentisi olmadığı sürece sitenizin çok yavaş olduğunu ilk bakışta dahi fark edebilirsiniz. WP Rocket gibi bir önbellek eklentisi sitenizi hızlandırarak onun rekabete hazır hale gelmesini sağlayacaktır.
29. AMP Kurulumu Gerçekleştirmelisiniz
Hızlandırılmış mobil sayfalar standart sayfaların kırpılmış hali gibidir. Google bunları ön plana çıkartmaktadır çünkü AMP etiketli sayfalar diğer sayfalara göre çok daha iyi kullanıcı deneyimi sunmaktadır. WordPress kullanıyorsanız sitenizi AMP ile uyumlu hale getirmek için ücretsiz eklentilerden yararlanabilirsiniz.
AMP konusunda tecrübe sahibi değilseniz kesinlikle kurmanızı önermem.
30. Yapılandırılmış Verileri Kullanmalısınız
Organik aramaların eskisinden çok daha rekabetçi bir ortamda olduğu doğrudur. Burada doğru adımlar atıp arama sorguları sonrasında ortaya çıkan potansiyel tıklamaları yakalamanız gerekmektedir. Yapılandırılmış veriler size bu konuda yardımcı olabilecektir. Sitenizde yapılandırılmış veriler kullanarak arama motorunda ön plana çıkabilirsiniz.
31. Tıklama Oranı Düşük Anahtar Kelimeleri Bulmalısınız
Arama analizi raporu Google Search Console aracında sıkça kullanılan bir rapordur. Burada çeşitli hızlı kazanımlar bulmanız mümkündür. Sıralamalarına rağmen düşük tıklama alan sonuçları gözden geçirerek başlık ve meta açıklamalarında çeşitli düzenlemeler yaparak onları tıklanma oranını iyileştirmeyi düşünmelisiniz.
32. Düzenli Olarak İçerikleri Yenilemelisiniz
Eski içerikleri yenilemek içeriğin her zaman yeni kalmasını sağlayacaktır. Böylece bu içerikler arama sonuçlarında daha sık gözükme şansını elde edeceklerdir. Eski içerikleri sürekli yeni bilgilerle güncel tutmak trafik miktarınızda önemli artışların olmasını sağlayabilecektir.
Link Oluşturma
SEO söz konusu olduğu zaman link oluşturma en çok vakit harcayacağınız alan anlamına gelmektedir. SEO sıralama faktörlerini incelediğiniz zaman linklerin çok önemli bir noktada olduğunu görebilirsiniz. Bu nedenle, sıralamada iyi yerde olmak istiyorsanız link oluşturmanız gerekmektedir.
33. Bozuk Linkleri Düzeltmelisiniz
Eliniz altında Ahrefs varsa bunu kolayca yapabilirsiniz. Ahrefs’in Site Explorer aracını açarak link inceleme menüsünü kullanmalısınız. Site Explorer > Alan Adı > Pages > Best by Links > “404 not found” Filtresi yolunu takip ettiğiniz zaman sitenizde bozuk olan linkleri kolayca tespit edebilir ve onları düzeltebilirsiniz.
34. Rakiplerinizin Bozuk Linklerini Ele Geçirmelisiniz
Rakiplerinizin linklerini ele geçirmek biraz garip gelebilir ancak bu son derece işe yarar bir yöntemdir. Rakibinizin bozuk linklerini bulmalısınız. Onlara kendi kaynaklarınızdan bir alternatif sunmalısınız.
Ahrefs sayesinde bunu kolayca yapabilirsiniz. Site Explorer > Rakibinizin Alan Adı > Explore > Backlinks > Broken yolunu takip etmeniz yeterlidir.
35. Trafik Getiren Linklere Odaklanmalısınız
Sitenize alabileceğiniz en iyi linkler trafik getirenlerdir. Sitenize trafik getiren tüm linkler sizin için değerlidir. Bu tür linkler Google güncellemelerine karşı güvende olmanızı sağlayacaktır. Bunun için geniş kapsamlı araştırma yapmanız gerekmektedir ve elinizin altında Ahrefs aracının olması gerekmektedir.
Ahrefs aracında Site Explorer > İncelenmek İstenen URL > Overview kısmına giderek hedef
URL’yi kapsamlı bir biçimde inceleyebilirsiniz. Burada Domain Rating, URL Rating ve Ahrefs Rank gibi değerler göreceksiniz. Bu değerlerin yüksek olması demek link almak için ideal kaynağı bulmuş olmanız demektir.
36. Link Kalitesini Değerlendirmelisiniz
Her ne kadar dofollow niteliğine sahip olan linkler siteniz için çok daha iyi olsa bile genel olarak nofollow linklerin de sitenize katkı sağlayabileceğini unutmamalısınız. Link profilinizin her iki türde de linklerin olması gerekmektedir. Aldığınız linklerin kalitesine dikkat etmeniz yeterli olacaktır.
37. Çapa Metinli Link Elde Etmelisiniz
Arama sıralamalarını en çok etkileyen linkler çapa metinli olanlardır. Bir anahtar kelimeyle verilmiş olan linklerin etkisi oldukça büyüktür. Sahip olduğunuz linklerin yaklaşık 3’te 1’i çapa metni içerecek şekilde olmalıdır. Bunun yukarısına çıkmanız durumunda Google Penguin güncellemesiyle karşı karşıya kalabilirsiniz.
38. Zararlı Linklerden Kurtulmalısınız
SEO çalışmalarından yeterli faydayı almak istiyorsanız mutlaka zararlı linklerden kurtulmaya çalışmalısınız. Bu linkler hiçbir işe yaramazlar. Bu nedenle link profilinizi kalitesiz linkler açısından gözden geçirmeniz gerekmektedir.
Ahrefs’te link profilinizi incelemeniz durumunda hangi linklerin kalitesiz olduğunu kolayca öğrenebilirsiniz. Site Explorer > Alan Adı > Backlink Profile > Backlinks alanında tüm linklerinizi görebilir ve onları dışarı aktarabilirsiniz. Burada düşük kaliteli gözüken tüm linklerle bağınızı kesmelisiniz.
39. Rakiplerinizin Linklerini Kontrol Etmelisiniz
Bir site sizinle rekabet halindeyse ondan link almaya çalışmanız çok daha doğru olacaktır. Ahrefs’in Site Explorer aracı bu konuda size fazlasıyla yardımcı olacaktır. Site Explorer > Rakibinizin Alan Adı > Backlink Profile > Backlinks kısmından rakibinizin linklerini görebilir ve inceleyebilirsiniz.
Dilerseniz rakibinizin yeni linklerini takip edebilmek için alarm kurabilirsiniz. Alerts > Backlinks > Add Alert > Set Frequency > Daily/Weekly/Monthly kısmından kolayca alarm oluşturabilirsiniz. Böylece rakibiniz yeni link elde ettiği zaman bunu hızlı bir şekilde fark edebilirsiniz.
40. Rakiplerinize Link Veren Siteleri Bulmalısınız
Belirli siteler neredeyse tüm rakiplerinize link veriyorsa onları incelemeli ve link fırsatlarını gözden geçirmelisiniz. Ahrefs’in Link Intersect aracı size bu konuda yardımcı olacaktır. Tools > Link Intersect > Rakiplerinizin Alan Adları > Show Link Opportunities kısmından yeni link fırsatları bulmaya çalışabilirsiniz.
Uygulanması Gereken SEO Önerileri - 3
Google Optimizasyon0 Mesaj
●31 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Arama Motorları ve Optimizasyonları
- Google Optimizasyon
- Uygulanması Gereken SEO Önerileri - 3
-
27-07-2020, 02:04:42