11. Kullanýcýyý Etkileyecek Giriþ Kýsmý Yazmalýsýnýz
Bir kiþi sitenize ait sonuçlara týkladýktan sonra onu sitede tutmaya çalýþmanýz gerekir. Bunun için iyi yazýlmýþ bir giriþ kýsmýna ihtiyacýnýz olacaktýr. Yapmanýz gereken giriþ kýsmýný kýsa tutmak, okuyucuya yazý hakkýnda bilgi vermek ve onun ilgisini yakalamaktýr.

Bunlardan ilk ikisi oldukça kolay olsa bile üçüncüsü biraz zordur. Burada devreye harekete geçirici mesajlar girmektedir. Harekete geçirici mesajlarý kullanarak okuyucuyu içerikte tutmayý baþarabilir ve onun daha fazlasýný tüketmesine yardýmcý olabilirsiniz.

Site içeriðinin mutlaka bir anahtar kelime etrafýnda kümelenmiþ olan diðer anahtar kelimelere hitap etmesine dikkat etmelisiniz. Bir içerikte kullanýcýnýn aklýndaki tüm sorulara cevap bulabilmeniz gerekir. Bunu yapabilmek için sayfaya trafik getiren tüm anahtar kelimeleri keþfetmeniz gerektiðini unutmamalýsýnýz.

12. Ýçeriðin Kolayca Tüketilmesini Saðlamalýsýnýz
Bir içeriðe girdikten sonra büyük yazý gruplarýyla karþýlaþmak en sýkýcý þeydir. Bu neden içeriði yapýlandýrmaya çalýþarak onu daha kolay tüketilebilir hale getirmelisiniz. Mantýksal müdahalelerle içeriði parçalara bölmeniz bu açýdan faydalý olacaktýr.

Her þeyden önemlisi içerikte bir hikaye anlatmaya çalýþmalýsýnýz. Bir paragrafta en fazla 3-4 cümleye yer vermelisiniz. Gerektiðinde listeleme iþaretlerinden faydalanmaya çalýþmalýsýnýz. Ýçerikte görselleri kullanarak kullanýcýlara doðal duraksama noktalarý sunmalýsýnýz.

13. Sadece Yazmak Ýçin Yazmamalýsýnýz
Uzun içeriklerin SEO için kullanýþlý olduðu çok doðrudur. Ancak bu durum her zaman geçerli deðildir. Eðer içerik gereksiz yere uzuyorsa ve kullanýcýlara herhangi bir deðer katmýyorsa bu durumda uzun olmasýnýn hiçbir anlamý yoktur.

Zaman zaman yazmýþ olduðunuz içerikleri uzunluk açýsýndan kontrol etmelisiniz. Gereksiz olan kýsýmlarý çýkartmalý ve onlarýn daha kolay bir biçimde tüketilmesini saðlamalýsýnýz.

14. Linkleri Kullanmalýsýnýz
Yüksek kaliteli sayfalara link vermek site içeriðiniz için her zaman iyi bir seçenektir. Google’ýn arama sonuçlarýnda yükselmek istiyorsanýz sadece link almaya deðil ayný zamanda link vermeye çalýþmalýsýnýz. Ýçerikleriniz ile alakalý olan tüm sayfalara link vermeyi düþünebilirsiniz.



Site Ýçi SEO
Ýyi içerik oluþturmak tek baþýna yeterli deðildir. Ýçeriði Google ve insanlar için optimize etmeniz gerekmektedir. Site içi optimize çalýþmalarýnýz doðru þekilde olmazsa en iyi içeriðiniz dahi bulunma konusunda problem yaþayacaktýr. Bunun için WordPress kullanýyorsanýz Yoast SEO eklentisini kullanmalýsýnýz.

15. Anahtar Kelimeleri Baþlýklarda Kullanmalýsýnýz
Anahtar kelimelerin baþlýklarda yer almamasý demek sýralama elde etme þansýnýzýn oldukça düþük olmasý demektir. Anahtar kelimelerin baþlýklarda yer almasý ile sýralamalar arasýnda ciddi bir bað bulunmaktadýr. Bu nedenle her site içeriðinde anahtar kelimenin baþlýkta geçmesine ekstra önem göstermeniz gerekmektedir.

Anahtar kelimeleri meta açýklamada, H1 etiketinde ve gerekirse H2 etiketinde kullanmalýsýnýz. Daha fazlasýný yapmak içeriði ekstra optimize etmek anlamýna gelecektir. Örneðin, bir blog yazýsý hazýrlýyorsanýz H1 etiketi genelde baþlýðýn kendisi olacaktýr. Burada daha farklý ve fazla anahtar kelime kullanma yoluna gitmemelisiniz.

16. Arama Yapanlarý Etkileyecek Baþlýklar Tercih Etmelisiniz
Üçüncü sýrada yer alýp týklama alabilmek istiyorsanýz arama yapanlarý etkileyecek baþlýklar oluþturmalýsýnýz. Baþlýklarda sýnýrlý sayýda karaktere sahip olabilirsiniz ancak burada etkileyici iþler gerçekleþtirmek için biraz yaratýcý olmaya çalýþabilirsiniz.

Site içeriðinde kullandýðýnýz baþlýklar belirli bir biçimi takip ediyorsa zaman zaman ziyaretçilerin ilgisini çekebilecek ve onlarý þaþýrtabilecek þekilde baþlýklar oluþturmaya çalýþabilirsiniz. Böylece ekstra týklama ile ekstra ziyaret elde etmeyi baþarabilirsiniz.

17. Satýn Alým Niyetini Ýçeren Anahtar Kelimeleri Kullanmalýsýnýz
Bir e-ticaret siteniz varsa arama yapan kiþileri satýn alma sürecine doðru yönlendirmek en çok istediðiniz þey olacaktýr. Bir ürün için araþtýrma yapan insanlarýn büyük bir kýsmý yorumlarý, ürün görsellerini ve ürün bilgilerini incelemek istemektedir.

Ancak bir ürün adýyla “satýn al” anahtar kelimesini yan yana getiren ziyaretçiler artýk ürünü satýn alma niyetindedir. Bu nedenle “satýn al” anahtar kelimesini baþlýklarda kullanarak satýn almaya hazýr kullanýcýlarýn ilgisini çekebilirsiniz.

18. Meta Etiketlerini Doðru Kullanmalýsýnýz
Anahtar kelimelerin yer aldýðý meta etiketler arama motoru sonuç sayfasýnda belirli yere sahiptir. Arama motoru sonuç sayfasýnda sanki eksikmiþ gibi gözüken meta açýklamalara sahip olmak demek týklama oranýnýn düþmesi anlamýna gelmektedir. Bu nedenle meta açýklamalarýn yeterli uzunlukta olduðuna ekstra dikkat etmeniz gerekmektedir.

19. Meta Açýklamada Ýçeriði Satmalýsýnýz
Meta açýklamalar arama motoru sonuç sayfasýndaki en önemli yerlerden birisidir. Çünkü burada site içeriðini pazarlama fýrsatýný elde edersiniz. Düzgün ve etkileþime açýk bir meta açýklama yazdýðýnýz sürece arama motoru sonuç sayfasýndaki tüm sitelerin arasýndan sýyrýlmayý baþarabilirsiniz.

20. Ýçeriðe Öncelik Vermelisiniz
Ýnsanlarýn sitenizi ziyaret etmesinin en büyük sebebi içeriktir. Bu nedenle içeriði ön plana çýkartmanýn çeþitli yollarýný bulmalýsýnýz. Site içeriðinin baþlýðý insanlara fazla zahmet vermeden gözükür durumda olmalýdýr. Bu nedenle kullanýcýlarý rahatsýz edecek durumlardan olabildiðince kaçýnmalýsýnýz.
  • Çok fazla reklama yer vermemelisiniz. Reklamlar rahatsýz edicidir. Bunlarý tadýnda kullanma yoluna giderek site içeriðinin kolayca tüketilebilir olmasýný saðlamalýsýnýz.
  • Sinir bozucu reklam pencerelerinden uzak durmalýsýnýz. Bunlar dönüþüm elde etmek için ideal olsalar bile ziyaretçileri rahatsýz etmektedirler. Açýlýr reklam pencerelerini olabildiðince az kullanmalýsýnýz.
  • Sayfa düzeyi reklamlarý olabildiðince az kullanmalýsýnýz. Google bu tür reklamlardan hoþlanmamaktadýr. Eðer sitenizde bu tür reklamlar varsa onlarý kullanýrken oldukça dikkatli olmanýz gerekir.