Merak edilen sorunun cevabını ABD'deki Nebraska ve Lincoln universitelerindeki araştırmacılar buldu.Araştırmaya katılan 36 erkeğe, kıvrımlı, zayıf ve hafif kilolu 10 kadına ait fotoğraf gosterildi. Gozle-takip teknolojisi kullanılarak erkeklerin saniye saniye hangi bolgeye daha cok baktıkları hesaplandı. Araştırma sonucunda erkeklerin, kadınların yuzunden cok goğus ve kalca kısmına baktıkları; buyuk goğuslu, ince belli kadınlara daha uzun sure baktıkları ortaya cıktı.

Aynı teknik kadınlar uzerinde uygulanınca da sonuc değişmedi. Kadınların da hemcinslerinin vucuduna daha cok baktıkları belirlendi. Bunun kadınlar arasındaki rekabetten olabileceği belirtildi. Psikolog Sarah Gervais araştırmayı "Kadınların medyada nesneleştirildiği bir cağda yaşıyoruz. Bu nedenle boyle sonuclar cıkıyor" sozleriyle değerlendirdi.
__________________