Google Adwords nedir?
Google’ın reklam ağı Google AdWords olarak adlandırılmaktadır. Google Adwords’un işleyiş şekli tamamen reklam verenlerin sonsuz sayıda anahtar kelime arasından Google’da arama yapılırken kendileri ile en alakalı olabilecek sonucları secmeleri ile gercekleşmektedir. Reklam veren, bir anahtar kelime icin teklif verdiğinde, reklamları verilen teklife gore arama motoru sonuc sayfasında yer alan organik sonucların hemen uzerinde sarı renkli kutular icerisinde veya sayfanın sağ yanında cıkmaktadır.
Eğer reklam verenin reklamı sonuc sayfasında cıkarsa ve arama yapan kişi bu reklama tıklarsa, reklam verenin ana sayfasına ulaşır. Bu durumda reklam veren tıklama başına anlaşılan teklif tutarınca odeme yapar. Reklam veren sayfada gozukmek icin ucret odememekte ancak ziyaretci reklamlarına tıklayarak ana sayfalarına trafik olduğunda ucretlendirilmektedir.
Kelime icin verilecek ucret tutarı aynı anahtar kelime icin diğer firmaların vereceği fiyat tekliflerine gore belirlenmektedir. Ayrıca secilen anahtar kelimenin Google ağında yaralan sonuclarla ne kadar alakalı olduğu da sonucu etkilemektedir. Google AdWords sistemi internet pazarlaması yapanlar, iş sahipleri ve reklam verenler icin gayet başarılı sonuclar vermektedir. Yuksek geri donuşe sahip anahtar kelimeler icin rekabet cok fazla olduğundan Google AdWords’de reklam verenlerin reklamlarının amacına ulaşması ve başarılı olması icin sistemin nasıl calıştığını iyice kavramaları gerekmektedir. Yanlış veya alakasız anahtar kelime secimi yetersiz geri donuşe hatta dehşet verici beklenmedik sonuclara sebep olabilir ve paranız tamamen boşa gidebilir.
Google AdWords calışma sistemini anladıkca reklam ağından sağlayacağınız kazanc artacaktır. Reklam icin hazırladığınız metnin anahtar kelimelerle tamamen alakalı olduğundan emin olun. Yapılan arama ile sizin reklamınız ne kadar alakalı ise alacağınız trafik o derecede cok olacaktır. Ayrıca Google arama sonucları ile yuksek oranda alakalı olan reklamları odullendirerek daha az bir reklam butcesi karşılığında ust sıralara cıkarmaktadır, bu reklamların kalitesini ve sonuclarla alakalı olmasını artırmak icin uygulanan bir yontemdir. Bu şekilde verdiğiniz teklife ek olarak performansınız da gorunurluluğunuzu etkilemektedir. Google’ın para kazanması tamamen sizin reklamlarınıza ne kadar tıklandığı ile ilgilidir bu sebeple iyi performans gosteren kaliteli ve alakalı reklamlar daha cok tıklanacağından bu ozelliklerdeki reklamların gorunurluluğu de daha fazla olacaktır.
Arama motoru kullanıcıları, arama yaparken aradıkları urun veya servisle ilgili reklamlar gorduklerinde reklama tıklama olasılıkları oldukca yuksektir. Google kullanıcılarının zor yollarla, yanlış sonuclara ulaşmasındansa doğru sonuca kolayca ulaşmasını istediğinden arama sonucları ile yuksek oranda alakalı olan reklamları odullendirmektedir.
Google Adwords nedir?
Bilim ve Teknoloji0 Mesaj
●27 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Teknoloji Forumları
- Bilim ve Teknoloji
- Google Adwords nedir?
-
13-09-2019, 19:37:41