
Bilindiği uzere eski duzenin yerini “yeni dunya duzeni” adını verdikleri bu yeni duzen alınca artık bazı şeyler değişikliğe uğramıştır. Evvela artık kaba kuvvetin onemi makinalar ile olabildiğince azalmıştır, daha sonra insanoğlu haddinden cok fazla uretim yapmaya başlayınca ortada bir problem turemiştir. “Bunca urunleri insalara ihtiyacları olmadığı halde nasıl satabileğiz?” sorusu ortaya cıkmıştır. Halbuki bu sorunun cevabı basittir. “Nitelikli bir pazarlama” bunu cozecektir.
Pazarlama dediğimiz şeyin onemi fevkalade arttığında ve de kaba kuvvetin, agresif erkek egemen kulturun oneminin azalması kadınların iş dunyasında daha onceden olmadığı kadar verimli işler cıkarabilmesinin onunu acmıştır. Nitekim bu durmumun farkında olan bazı şirketler en ust duzey yonetim kademelerine kadar kadınlara gereken mevkide yer vermiş ve de şirketlerini cağa uydurabilmeyi başarmıştır. Ne acıdır ki bugunku islam coğrafyasında gerek islam dinin aslından daha farklı yorumlanması gerekse eski kulture olan direniş sebebiyle kadınlar iş hayatında cağın gerektirdiği gibi yer alamamıştır. Bu da bu kulturlerin ekonomik olarak dunyanın cok gerisinde yer almalarına sebebiyet vermiştir…
Gelgelelim başlıktaki esas mevzumuza. Kadınların, ev hanımlarının iş dunyasında aktif rol oynamaya başlaması “ev kadınlarına para kazandıracak iş imkanlarını” da beraberinde her gecen gun coğaltmıştır. Yani kadınların iş dunyasındaki rolu evden bile surdurulebilir hale gelmiştir. Bu sayede kadınlar da aile yaşantısı icinde cocuk bakımı ve de ev işleri yanında ekonomik olarak katkılarda bulunabileceği icin daha sozu gecen birey haline gelmiştir.
Şimdi gelin size kadınları iş dunyadında erkeklere nazaran daha etkili kılan yonlerini anlatayım.
• Kadınların kelime haznesi erkeklere gore daha geniş olduğu icin erkeklerden daha iyi pazarlama faaliyetlerinde bulunabilirler.
• Kadınlar duygusal zeka yonunden genel olarak erkeklerden daha gelişmiş oldukları icin insanları anlama ve onları yonetme, onlara istediklerini verme konusunda, mutlu kılma konusunda daha başarılıdırlar.
• Kadınlar insanların dikkatini cekme ve onları etkileme konularında erkeklere gore 1-0 ondedirler
• Kadınlar olaylara butunsel acıdan bakabilme konusunda daha başarılı olduklarından şirketlerin geleceği ve atılması gereken adımlar konusunda daha başarılıdırlar.
• Kadınlar daha ayrıntıcı ve titiz olduklarından hayati ayrıntılara daha cabuk dikkat edip, iş dunyasında olası kazaları onleme konusunda erkeklere nazaran 1-0 ondedirler.
• Kadınlar istikrarı sağlama konusunda daha başarılıdır. Zira genelde zararlı riskleri almaktan kacındıkları icin “kalıcı ve istikrarlı iş fikirlerini yaratma” konusunda cok başarılıdırlar.
Yazımı sonlardırmadan once belirtmek isterim ki evvela ulkemiz sonra da insanlık icin “kadınların iş hayatında aktif rol ustlenebilmesi” ulkemiz geleceği icin hayati bir durumdur. Zira benim burada belirtmek istediğim geleneklerimizi ve de kulturumuzu cağa ayak uyduracağım diye satmak değil; tam tersine onların ebediyen muassır olması icin birtakım yenilikleri ve de değişiklikleri goğusleyebilmektir… Umarım bir kişiye de olsa ulaşabilmiş ve de o kişinin zihnini aydınlatabilmişimdir. Goruşmek uzere, sağlıcakla kalın…
kadınca.

__________________