Allahu teÂlÂnın sıfatlarına ve isimlerine uygun sıfatlarla sıfatlanmak. Allahu teÂlÂnın ahlÂkı ile ahlÂklanmak.
"Velî olmak icin ahlÂk-ı ilÂhiyye ile ahlÂklanmalıdır." demişlerdir. Bu sıfatlar evliyÂda meydana gelir. Fakat bu benzerlik yalnız isimdedir ve uygunluk sıfatların topluluğundadır. Yoksa sıfatların husûsiyetlerinde berÂber olunmaz. (İmÂm-ı RabbÂnî

Allahu teÂlÂnın bir ismi "Melik"tir. Bu, her şeye hÂkim, gÂlib demektir. Talebe tasavvuf yolunda ilerlerken, kendi nefsine hÂkim, gÂlib olur ve başkalarının kalblerine tesir etmeğe başlarsa ahlÂk-ı ilÂhiyye ile ahlÂklanmış olur. Allahu teÂlÂnın bir ismi de Semi'dir. YÂni işiticidir. Talebe, doğru sozu herkesten kabul eder ve gizli hakikatleri, can kulağı ile duyarsa, bu sıfatla huylanmış olur. Bir sıfatı da "Basîr"dir. YÂni Allahu teÂl herşeyi gorur. Talebenin kalb gozu acılır ve firÂset ışığı ile kendi ayıblarını ve başkalarının iyi huylarını gorurse yÂni başkalarını kendisinden daha ustun gorurse ve Allahu teÂlÂnın her an gorduğunu goz onunde bulundurarak, hep Allahu teÂlÂnın beğendiği şeyleri yaparsa, bu sıfatla huylanmış olur. Bir sıfatı da "Muhyî"dir. YÂni Allahu teÂl dirilticidir. Talebe unutulmuş sunnetleri canlandırır, meydana cıkarırsa, bu sıfatla sıfatlanmış olur. Bir sıfatı da "Mumit" oldurucu demektir.Talebe sunnetlerin yerine yerleşmiş olan bid'atleri, dinde sonradan cıkarılıp din diye yapılan şeyleri men eder yok ederse, bu sıfatla sıfatlanmış olur. Butun sıfatlar bunlar gibidir. (HÂce Muhammed PÂrisÂ)