Oncelikle İmam-ı Rabbani hakkında cok kısa bir bilgi verelim: İmam-ı Rabbani, Hindistan'da yetişmiş buyuk bir İslam alimi ve buyuk bir velidir. 1563 senesinde Hindistan'ın Serhend şehrinde doğmuş, 1624'te aynı yerde vefat etmiştir. Hz. Omer'in soyundandır ve babası ve dedelerinin hepsi zamanın buyuk alimler ve faziletli kişilerdir.
En kısa şekilde anlatmak gerekirse, İmam-ı Rabbani, tasavvufun butun inceliklerine ve yuksek kemallerine ermiş bir alim ve veliydi. Kendisinden once yaşamış velilerin anlaşılmayan sozlerini ve vahdet-i vucud bilgilerini acıklamış, yanlış inanışları temizlemeye calışmıştı. Tasavvuf ve tarikat mefhumlarını tekrar acıklayarak yanlışlıkları duzeltti. Hayatı boyunca Ehl-i Sunnet itikadını yaymaya calıştı. Kelam ilminde muctehiddir. Kısacası, Ehl-i Sunnetin temel direklerinden biridir. İslam ve dunya tarihi acısından cok onemli sıfatlara sahiptir, konuyu dağıtmamak icin bunlardan bahsetmiyorum.
Mektubat isimli eserde, İmam-ı Rabbani'nin bircok kişiye (alim, hukumdar,...) gonderdiği mektuplar derlenmiş, numaralandırılmış ve konu başlıklarıyla verilmiştir.
Ozellikle 283. mektupta, Mirac hadisesiyle ilgili yaptığı acıklamada varlığın mahiyeti uzerine dikkat cekici noktalar vardır.
Şahsen, madde, zaman ve genel anlamda varlık uzerine duşuncelerimi genel gecer tabirlerin tamamen dışına cıkaran bu yazıyı aktarmak istedim. Duşuncelerimizi ve eylemlerimizi materyal duzlemin dışına cıkarmakta zorlandığımız bu donemde inşallah hepimize bir faydası dokunur.
283. MEKTUP - Mirac gecesinde peygamberimizin (s.a.v) Rabbini gormesi dunya yurdunda değil de ahiret yurdunda olduğunun beyanı hakkındadır. Mektup, Sofi Kurban'a (şeyh) yazılmıştır.
"Şoyle bir soru soruyorsun:
- Ehli sunnet vel cemaat ehli alimlerin icmaı; Cenab-ı Hakk'ın gorunmesinin dunyada vaki olmadığı uzeredir. Hatta ehli sunnet alimlerinin bir coğu Mirac gecesi Resulûllah efendimizin (s.a.v) Cenab-ı Hakk'ı goremesini reddetmişlerdir. Huccetul İslam İmamı Gazali der ki:
- En doğrusu Resulûllah efendimiz (s.a.v) mirac gecesi Rabbini gormemiştir.
Halbuki sen risalelerinde; Resulûllah efendimizin (s.a.v) Rabbini dunyada iken gorduğunu itiraf etmiştin. Bu nasıl oluyor?
Buna şoyle cevap veriyorum:
- Resulûllah efendimizin (s.a.v), Mirac gecesinde Rabbini gormesi dunyada vaki olmamıştır. Bilakis ahirette vuku bulmuştur. Cunku, Resulûllah efendimiz (s.a.v) ne zaman ki Mirac gecesinde mekan ve zaman dairesinden cıktı ve imkanın -yaratıkların- darlığından kurtuldu, ezel ve ebedi bir an olarak buluverdi, başlangıcı ve sonu bir nokta olarak gordu. Cennet ehlinin de binlerce sene sonra Cennete girdiğini, hatta Abdurrahman b. Afv (r.a)'ın ashabın fakirlerinden beş yuz sene sonra Cennete gireceğini gordu. Bu kadar muddet gectikten sonra Cennete girdiğini gorunce bu gecikmenin sırrını ona sordu.
Oyleyse bu makamda vaki olan goruş, ahiretteki goruluşudur. Bu Cenab-ı Hakk'ın dunyada gorulemeyeceğine dair olan icmaya da ters değildir.
Butun işlerin hakikatini en iyi bilen noksan sıfatlardan munezzeh olan Allah'tır."
__________________
Mirac Hadisesiyle İlgili İmam-ı Rabbani'nin Acıklaması
Dini Bilgiler0 Mesaj
●28 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Eğitim Forumları
- İslami Bilgiler
- Dini Bilgiler
- Mirac Hadisesiyle İlgili İmam-ı Rabbani'nin Acıklaması
-
13-09-2019, 03:39:22