komik tiyatro oyunları
Tiyatro metinleri komik

PARA PARA PARA

Mudur masanın başında oturmuş.Masanın ustunde “Okul Muduru Hasip Hesapbilir” yazısı net bir şekilde gorunur.Mudurun sağında uc, solunda da uc oğretmen bulunmakta.Okulun ihtiyaclarıyla ilgili toplantı yapılmaktadır.
Mudur—Değerli oğretmen arkadaşlarım bilindiği uzere okulumuzun ihtiyacları gittikce artmakta fakat gelirimiz bunu karşılayamamakta. Dolayısıyla bu ihtiyacların karşılanması icin bize acilen kaynak bulmanız gerekir.
1.Oğretmen,--Mudurum İMF’den yardım talebinde bulunsak bize yardım etmez mi?
2.Oğretmen—Kesinlikle eder .Hic şupheniz olmasın fakat kucuk bir sorun olacak.Bir yıl sonra İMF’nin yardım borcunu odemek icin okulu satmamız gerekecek.
Mudur—Arkadaşlar şakanın sırası değil.Lutfen ciddi olalım.
3.Oğretmen—Sayın mudurum benim guzel bir fikrim var.
2.Oğretmen—Derslerden sonra okulun ihtiyacları icin seyyar satıcılık yapalım dersen hic konuşma. Ben ev kiram icin bu işi yapıyorum.
Mudur—Buyurun Hocam fikrinizi alalım.
3.Oğretmen—Okulumuzun catı katı şu an boş değil mi?
Mudur—Boooş.
3.Oğretmen—Catı katına 20 ranza duşmez mi?
Mudur—30 ranza da duşer ;ama ne yapacaksın ranzayı.
3.Oğretmen—30 ranzayı, ustune de kaliteli birkac yatak koyduk mu kucucuk bir otelimiz olur.Otel fiyatlarının yarısı kadar bir ucret talep ettik mi gor o zaman para nasıl kazanılıyormuş.
4.Oğretmen—Bence catı katına da gerek yok otel sadece akşamları kullanıldığına gore butun sınıfları oda niyetine kullanabiliriz.
3.Oğretmen—Super bir fikir .O halde 30 değil 300 yataklık bir otelimiz olur.
1.Oğretmen—Muşterilerimizi de sabah erkenden giriş zili calmadan bir saat once postalarız.
Mudur—(alay edercesine)Artık Hilton Oteli bile bizimle rekabet edemez.
3.Oğretmen—(Ciddi ciddi)Etmez vallahi.
Mudur—(sinirlenir)Ya sacmalamayın Allah aşkına .Devletin okulunu ticarethaneye mi donuştureceğiz.
3.Oğretmen—Mudurum ne yapalım oğrencilerden para isteyecek yuzumuz kalmadı .Biz de boyle sacmalıyoruz.
Mudur—Hic boşuna kendinizi yormayın.Oğrencilerden parayı toplamaktan başka hicbir caremiz yok.
2.OĞRETMEN—Mudurum emin misiniz?Şoyle kucucuk bir ihtimal bile yok mu?
Mudur—Maalesef yok.
4.Oğretmen—Yani yine oğrencilerden para mı koparacağız.
Mudur—Mecburen.
3.Oğretmen—Acık acık okul icin para lazım diyeceğiz.
Mudur—Başka caremiz yok.
1.Oğretmen—(ellerini havaya kaldırarak)Allah yardımcımız olsun.
Hepsi—Amin
1.Oğretmen—Allah gazamızı mubarek etsin.
Hepsi—Amin ya rabbim!
Mudur—Arkadaşlar savaşa gitmeyeceksiniz. Altı ustu oğrencilerden 50 milyon para isteyeceksiniz.
Hepsi—Ne…50 milyon mu?
2.Oğretmen—Mudurum herhalde elli yeni kuruş demek istediniz.
3.Oğretmen—Tabi canım.elli yeni kuruş demek istedi; ama dili surctu.
4.Oğretmen—Evet evet dili surctu .(1. oğretmeni durtukler)
1.Oğretmen—Kesinlikle ,tabi tabi, elli yeni kuruş demek istedi.
Mudur—(sinirli) Yeter! Dilim surcmedi.50 milyon yani 50 YTL top lana cak.
2. Oğretmen—Ama mudurum bu kadarı fazla.
3.Oğretmen—Hic olmazsa 5 taksit imkanı verelim.
Mudur—(alayımsı bir şekilde)İsterseniz Kredi kartına artı uc taksit imkanı da verelim
im.
4.Oğretmen—Super olur vallahi.
Mudur—Ya arkadaşlar lutfen ya.Biraz ciddi olalım.Bu para bizim ihtiyacımızı ancak karşılar ama mademki fazla diyorsunuz. O zaman şoyle yapabiliriz.Yarısını bu donem yarısını da ikinci donem toplayalım.Soyleyeceğiniz başka bir şey yoksa toplantımız burada sona ermiştir. Hepinize iyi dersler.

Matematik oğretmeni sınıfa girer .Oğrenciler ayağa kalkar.

Matematik Oğret.—İyi dersler!
Oğrenciler—Sağ ol!(otururlar)
Matematik Oğret.—(Kafasını one eğip duşunur.Sınıfın icinde gidip gelir.Aklına parlak bir fikir gelir)Gencler bu gun dort işlemlerle ilgili problem cozeceğiz.
1.Oğrenci—Hocam biz bu konuyu coktan bitirdik .
Matematik Oğret.—olsun bu konu cok onemli .şimdi soyleyeceğim problemi cozmeye calışın .Bir okulun fotokopi makinesi, telefon faturası ; kırtasiye, temizlik malzemesi, dolap,kırılan camlar icin 25 milyara ihtiyacı vardır.Bu parayı 500 hayırsever vatandaş karşılamayı duşunmektedir.Bu 500 vatandaş parayı iki taksit halinde odeyecekse her birine ne kadar para duşer.
1.Oğrenci—Hocam ben hayırsever bir vatandaş olmak istemiyorum.
2.Oğrenci—Hocam ben hayatımda hic hayır işlemedim.Bundan sonra da işlemezsem olmaz mı?
3.Oğrenci—Hocam bu hayırsever vatandaşlar biz miyiz.
Matematik Oğret.—Aklınla bin yaşa .Nasıl anladın.
1.Oğrenci—Hocam biz bu parayı vermek istemiyoruz.
Matematik Oğret.—O zaman sizinle bir anlaşma yapalım.
Oğrenciler—Yapalım .
Matematik Oğret.—Bir dakika icerisinde bu sorunun doğru cevabını verenler parayı vermesin.Kabul mu?
Oğrenciler—Tamam Hocam kabul ediyoruz.
Matematik Oğret.—Sureniz başladı.(Bir dakika gecer )sureniz bitti.Evet sırayla cevapları alayım.
1.Oğrenci—Hocam kişi başına 1 milyar duşuyor.
Oğrenciler—Ne 1 milyar mı? O Ha ha ha
2.Oğrenci—50 bin
3.Oğrenci—5 milyon
4.Oğrenci—100 milyon
5.Oğrenci—250 milyon
6.Oğrenci—10 milyon
Matematik Oğret—Maalesef doğru cevabı veremediniz. Doğru cevap 25 milyondu. Şimdi en gec yarına kadar yardımlarınızı bekliyorum.Allah zorunlu hayrınızı kabul etsin.
1.Oğrenci—Hocam ya bu parayla ben on paket sigara alırım.
Matematik Oğret.—Sus konuşma itiraz istemiyorum siz kendiniz iddiaya girdiniz. Herkes bu parayı verecek.
1.Oğrenci—Hocam biz matematikten ne anlarız siz maclardan bahsedin iddiadan size milyarlar kazandıralım.
Matematik Oğret—Yook canım .Alın eteriyle kazanılmayan paradan hayır gelmez.
Edebiyat oğretmeni derse girer. Oğrenciler ayağa kalkar.

Edebiyat Oğret.—İyi dersler!
Oğrenciler—Sağ ol!(otururlar)

Edebiyat Oğret.—Sevgili gencler bugun edebiyatımızda onemli bir yeri olan tasavvuf konusunu işleyeceğiz.
1.Oğrenci—Hocam ama biz bugun yazılı olacaktık.
Edebiyat Oğret.—Vazgectim yazılıyı haftaya yapacağım.
2.Oğrenci—Hocam biz bu konuyu gecen sene işlemiştik.
Edebiyat Oğret.—Bu konu cok onemli onun icin bu sene de işleyeceğiz.Peki madem gecen sene bu konuyu gordunuz kim tasavvufu acıklayacak.(bir oğrenci elini kaldırır)
1.Oğrenci—Hocam tasavvuf insanın nefsinden vazgecip Allah’a yakınlaşması değil mi?
Edebiyat Oğret.—Evet kesinlikle odur.Peki ama insan Allah’a nasıl yakınlaşır.
2.Oğrenci—Hocam camiye giderek.
Edebiyat Oğret.—Camiye mi?
2.Oğrenci—evet camiye.Cami Allah’ın evi değil mi .Camiye gittikce Ona yakınlaşırız.
Edebiyat Oğret.—O mecazi anlamda soylenmiştir.Yoksa insan Allah’a gercekten yakınlaşmak istiyorsa dunya nimetlerini elinin tersiyle şoyle arka tarafa itmeli , bir daha da arkasına bakmamalı.Allah’ı gonulden sevmeli. Allah’tan mal mulk değil sevgisini istemeli.Dunya dediğin uc gunluk seyahat değil mi?Mevlana “şeb-i aruz” yani “kavuşma gecesi” derdi.Neden? Cunku olumu Allah’a kavuşmak dunyayı misafirhane olarak gorurdu.Arkadaşlar Tasavvuf ehli uc gunluk dunya hayatı icin mala mulke değe vermezdi.Onlar zamanımız insanı gibi dolarla ,dovizle uğraşmazlardı.
1.OĞRENCİ—Cunku o zaman en değerli yatırım borsaydı onun icin Hocam.
Edebiyat Oğret. --Hayır canım yanlış soyledin en değerli yatırım cennet icin Allah sevgisi icin yapılan yatırım idi.Tasavvuf ehli coğu zaman oruc tutar az yemek yerdi. Gunumuzdeki insanlar gibi no-frost buzdolaplarına ,camaşır ve bulaşık makinelerine,yatak odalarına milyarlarca para harcamazdı. Coğu tarlasında calışır, elde ettiği urununun fazlasını fakirlere dağıtırdı.Kuru ekmekle karınlarını doyurur gibi yaparlardı; cunku hicbir zaman karınları tam olarak doymazdı.Elindekine bakıp da yarın ne yiyeceğim diye duşunmezdi.Yarın yaşayacağını kimse bilemezdi ki.Siz de bilmiyorsunuz. Ama ne yapıyorsunuz. Cebinizdeki parayla bir ay sonrasının internet ucretini duşunuyorsunuz. Onlar elindeki son kuruşu yardıma muhtac insanlara verirdi.Cunku onlar o paradan hesaba cekileceğini biliyordu.Kendisi tokken komşusunun inim inim inleyen aclık feryatlarına kulaklarını tıkmıyorlardı, elindeki boya sandığıyla hasta annesine ve beş kucuk kardeşine bakmak zorunda olan kucuk cocuklara ayakkabıların boyatıp ucretin on mislini veriyorlardı.(Oğrenciler mendillerini cıkarıp sessizce ağlamaya başlar.) Onlar medreselerinde okurken hocalarına her zaman hocam “Okulumuzun bir ihtiyacı var mı?” diye sorardı. Okulları onlar icin her şeyden daha onemliydi. Sigaradan bile daha onemliydi.(Oğrenciler sesli bir şekilde ağlamaya başlar)
1.Oğrenci—(ağlayarak,ayağa kalkar)Hocam ne olursun artık anlatmayın.Butun paramı okuluma bağışlıyorum.(masanın ustune paraları bırakır.)
2.Oğrenci—(ağlayarak)Hocam bugune kadar eşeklik ettik .(Elini kaldırır.)Allah’ım ne olur bizi affet.Butun paramı okuluma feda ediyorum.
Edebiyat Oğret.—(şaşırmış) Şey gencler yirmi beş milyon bırakmanız yeterdi.
1.Oğrenci—Haaayıııır. bana engel olma!Butun param feda olsun.
(tum oğrenciler cebini ağlaya ağlaya boşaltır.)

Fizik oğretmeni elinde buyukce bir sopayla sert bakışlarla ve ciddi bir suratla iceri girer. Oğrenciler ayağa kalkar.

Fizik Oğret.—İyi dersler!
Oğrenciler—Sağ ol!
Fizik Oğret.—olmadı bir daha. İyi dersler!
Oğrenciler—Sağ ol!(otururlar)

Fizik Oğretmeni—(elindeki sopayı avuclarına vurdurarak sınıfta bir tur atar)Evet bugunku konumuz şiddet.Maddelerin şiddetini olcme.Şimdi
1.Oğrenci—(elini korka korka kaldırır.)Hocam biz bu konuyu işlemiştik.
Fizik Oğretmeni—Ne olmuş işlemişsek .Tekrar anlatmama bir itirazın mı var?
1.Oğrenci—Yok hocam haşa bir hatırlatayım dedim.
Fizik Oğretmeni—Benim sizin hatırlatmanıza ihtiyacım yok, ben her şeyi hatırlarım.Evet nerde kalmıştık?(ses cıkmaz, sopayı masaya vurarak) Nerde kalmıştık dedim.

Oğrenciler--( irkilirler)Maddelerin şiddeti.
Fizik Oğretmeni—Ha tamam hatırladım.Şimdi ben şu elimdeki sopayı masaya sertce vurduğumda masaya belli bir basınc uygulanmış olur. Bu basıncın değeri sopanın şiddetine bağlı olarak azalıp artar.Sopayla ne kadar şiddetli vurursam tahrip gucu o kadar artar. Şimdi bunu bir insanın kafasına vurduğumu duşununun. Ne kadar şiddetli vurursam o derece fazla kan kaybettiririm. (sesli bir şekilde) Anlaşıldı mı?
Oğrenciler—Anlaşıldı.
Fizik Oğretmeni—Duyamadım.
Oğrenciler—(Daha sesli)Anlaşıldı.
Fizik Oğretmeni—O halde ister cebinizden boşaltın ister gidip arkadaşınızdan borc alın 5 dakika icinde herkes 25 milyonu bu masaya okulun ihtiyacları munasebetiyle bırakacak.Yoksa şu sopanın kafaya vurulduğunda ne kadar kan kaybına neden olacağını oğrenmemiz icin laboratuar ortamında, uygun bir deneyle şiddeti bizzat kendim olceceğim.Deneyimin aracı olmak istemiyorsanız beş dakikada bu parayı temin edin.(saate bakar) Sureniz başlamıştır.

Oğrenciler sağa sola koşuşturur. Işıklar soner. Komik Tiyatro Metinleri

Cok işime yaradı tşk.. sevgi ile ilgili metin

ben bu siteyi cok beyendim ancak sevgi ile ilgili metin bulamadım yardımcı olurmusunuz