"Namazi dosdogru kil."
(Isra - 78)
« Fakat onlardan ilimde yuksek dereceye erenler ile mu'minler, sana indirilen Kur'Ân ile senden evvelgelen kitaplara inanirlar. Onlar namazi dosdogru kilanlar, zekÂt verenler, Allah'a ve Âhiret Gunu'ne inananlardir, iste onlara biz buyuk ecir verecegiz.»
(Nisa - 162)
Kur'Ân-i Kerim´de nerede namazdan bahsedilmisse «dosdogru kilmak» kaydina baglandigini gorursun. Buna karsilik munafiklardan bahsederken Ulu Allah C.C) soyle buyuruyor:
« Namazlarinin suurunda olmayan namaz kilicilarin vay haline!» (Maun - 4-5)
Goruluyor ki, Ulu Allah (C.C), mu'minlerden; «Namazi dosdogru kilanlar» diye bahsederken munafiklardan sadece «namaz kilanlar» diye bahsetmektedir.
Bunun sebebi, namazi kilanlar cok olmakla birlikte «namazi dosdogru» kilanlarin az oldugunu belirtmektir.
Siradan gaafiller isledikleri amelleri, gelenege uymak icin isler ve ibadetleri Allah (C.C)'a takdim edilecegi gun «Kabûl edilir mi, edilmez mi?» diye dusunmezler.
Rivayete gore, nirekim Peygamberimiz (S.A.S.) buyuruyor ki:
Icinizden oyleleri vardir ki, kildiklari namazlarin sadece ucte biri, veya dortte biri veyahut beste biri yahud da altida biri... (Peygamber (S.A.S.)'imiz onda bire kadar cikmistir) yazilir.»
Peygamber (S.A.S.)'imiz bu hadisi ile namazlarin ancak suurlu olarak kilinanlarinin yazilacagini aciklamak istemistir.
Rivayete gore Peygamber'imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:
"Allah (C.C)'a kalbi ile yonelerek iki rek'at namaz kilan kimse anasindan dogdugu gun gibi gunÂhlarindan siyrilir."
Kulun namaz kilmasi ancak kalbiyle Allah (C.C)'a yoneldigi zaman buyuk onem tasir. Ici vesveseler ile oyalanarak namaza butun varligi ile kendini vermezse soyle birinin durumuna duser; Bir adam dusunun ki, kusurunu bagislamak icin hukumdarin kapisina varmis, iceri alinarak huzuruna dikilmistir.
Hukumdar yanina gelince saga sola bakmaya baslamis ve hukumdar da onun dilegini yerine getirmemistir. Cunki hukumdar, kendisine verilen onemin derecesine gore. dilekleri karsilar.
Iste namaz da buna benzer, insan namaza durunca onun suurundan uzak kaldigi takdirde, kildigi namaz kabul olunmaz.
Bir hadis-i şerif meali:
(Bir kişinin namazı, onu kotuluklerden alıkoyamıyorsa, [namazın şartlarına riayet etmeyip doğru kılmadığı icin] Allah'tan uzaklığı artar.) [Taberani]
Boyle bozuk namaz kılacağına, hic kılma dememeli, boyle kılacağına, doğru kıl demelidir.
Bu inceliği iyi anlamalıdır. Şartlarına tam riayet edemeyen de, namaza devam etmelidir. Namazı doğru kılabilmek icin once itikadın duzgun olması şarttır. Daha sonra diğer şartlar gelir.
Bu şartlara riayet eden, mutlaka her turlu kotuluğu bırakır.
Yani anlıcanız;
Namazda iken namazda olmak gerekir..
Bunun manası şudur: Namaz kılarken, kişinin namazda olduğunu unutmaması, namazın gereklerini yerine getirmesi, fikren, aklen, okuduklarını, yaptıklarını takip etmesi, Allahın huzurunda olduğunun idrakinde olması, namaz miracına yakışır bir şekilde, dunyadan sıyrılması, kendini yalnız namazla meşgul etmesi, başka meşgaleleri geride bırakması, demektir..
__________________
dosdoğru namaz kılmak nedir?
Dini Sohbetler0 Mesaj
●29 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Kültür & Yaşam & Danışman
- Eğitim Öğretim Genel Konular - Sorular
- Dini Sohbetler
- dosdoğru namaz kılmak nedir?
-
12-09-2019, 07:51:24