İKİ universiteli genc tarafından kurulan internet arama motoru Google,
100 milyar dolarlık marka değeriyle 'Brandz Top 100' araştırmasında
3'uncu kez en değerli marka unvanını kazandı. Gecen yıl yapılan araştırmada marka değerini artırarak koruyan Google, bu yıl da geleneği bozmadan değerini yuzde 16 artırarak zirveyi kimseye kaptırmadı. Listenin ikinci sırasında gecen yıl olduğu gibi 76.2 milyar dolarlık marka değeri ile Microsoft yer alırken, bu iki şirketi 67.6 milyar dolarlık marka değeri ile Coca-Cola takip etti. Kurumlar arası kullanıcılar ve muşteriler uzerinde yaptığı araştırmalar ile finansal verileri birleştirerek markaların Amerikan Doları değerini belirleyen 'Brandz Top 100 Araştırması'nın sonucunda, en değerli 100 markanın toplam değeri 1.95 trilyon ABD Doları olarak acıklandı. Markaların toplam değerleri mevcut ekonomik ortamda gecen yıla gore yuz de 1.7'lik bir artış gosterdi.

VISA DA BU YIL LİSTEYE GİRDİ

Gecen yılki en değerli 100 marka listesinde yer alan 84 marka bu seneki listede de değişmezken, 15 guclu marka listeye yeni girdi. Bu yeni markalardan sıralamaya en yuksek giriş yapan markalar 31'inci sıradan Pampers, 32'nci sırada Nintendo ve 36'ncı sırada VISA oldu.

En değerli 10 şirket
Marka Marka değeri (milyar $)
1 Google 100.039
2 Microsoft 76.249
3 Coca-Cola 67.625
4 IBM 66.622
5 McDonald's 66.575
6 Apple 63.113
7 China Mobile 61.283
8 General Electric 59.793
9 Vodafone 53.727
10 Marlboro 49.460