Sanatcı,guzel şeylerin mimarıdır.Sanatın gayesi, sanatcıyı hem saklamak,hem de ifşa etmektir.Eleştirmen ise, sanatı bir başka bicime donuşturen yahut guzel şeylerin kendisinde bıraktığı izlenimi yeni bir vasıtayla ifadeye kavuşturan kişidir
Eleştirinin en duşuk formu gibi, en kaliteli bicimi de bir tur otobiyografidir Guzel şeylerde cirkin manalar bulanlar, cazibeden uzak,yozlaşmış insanlardır. Bu, hatalı bir tutmdur.
Guzel şeylerde guzel manalar bulanlar ise,kulturle donanmış insanlardır. Bu ceşit kimseler icin umut beslenebilir Onlar guzel şeylerın kendılerıne yalnız guzel anlamlar ve cağrışımlar taşıdığı seckin insanlardır.
Ahlaki yahut hayri ahlaki kitap diye bir ayrım yapılmaz bir kitabın iyi ya da kotu yazıldığından bahsedilebilir ancak Yegane kriter budur.
21. yuzyılın realizmden hoşlanmayışı, yuzunu aynada goren Caliban'ın duyduğu ofkeye benzer. 21. yuzyılın romantizmden hoşlanmaması ise, aynada yuzunu goremeyen Caliban'ın ofkesine teşbih edilebilir. Beşeriyetin ahlaki yaşantısı, sanatcının ele aldığı konuyu şekillendirmekle beraber, sanatın ahlakiliği bizatihi kusurlu aracların kusursuz kullanımı ile mumkundur.
Hicbir sanatcı bir şeyleri kanıtlama arzusu taşımaz. cunku yalnız gercekler kanıtlanabilir. sanatcı etik kaygılar da gutmez. Aksi taktirde, ahlaki hususlara yonelttiği ilgi, bağışlanmaz olcude abartılmış bir uslup olarak karşımıza cıkar.Diyebiliriz ki kotuluğe temayul gostermemek, sanat adamının ozelliğidir. Sanatcı her şeyi acıklayabilir. Duşunceler ve dil, sanatın sanatkarane oğeleri, ahlaki yozluk ve erdem, sanatcının malzemeleridir. her ceşit sanat, bicimsel bakış acısından ise tiyatro sanatına benzer. Sanat bir satıh ve sembol meselesidir. O sathın derinliğine inerler, bunu butun tehlikeleri goze alarak yaparlar. Aynı şekilde, sembolleri okuyanlar da tehlikeye maruzdurlar. Hayatın bizzat kendisi sanatı değil; sadece bir ayna olan sanat, hayatı izler Bir sanat yapıtına ilişkin kanaatlerdeki farklılık, bu yapıtın yeni, cok katmanlı ve hayati onemde olduğunu gosterir. Eleştirmenler ihtilafa duştuklerinde, sanatcı kendi benliğiyle calışmadan, ic aleminde vardığı uyumu muhazafa eder.
Beşeriyet,yararlı işer ortaya koyan birini, o kişi eserine hayran olmadığı surece bağışyalabilir. Faydasız işer vucuda getirmenin tek bahanesi ise, dunyanın ona olesiye hayranlık duymasıdır
Sanat tamamen faydasız bir şeydir.
bu yazı sistemin kolesi olmuş insanların bizzat şaklabanları sanatcı yapmasını kapsar.
__________________