Allahu teÂl Kur'Ân-ı kerîmde meÂlen buyurdu ki:
Kim Allahu teÂl ve Resûlune ısrarla isyÂn eder, inkar etmek sûretiyle Allahu teÂlÂnın koyduğu sınırları ciğneyip gecerse, onu icinde sonsuz kalıcı olarak Cehennem'e koyar. (Allahu teÂlÂnın ve peygamberi Muhammed'in (aleyhisselÂm) emirlerine aldırış etmiyenler, beğenmiyenler, asra, fenne uygun değildir, modern ihtiyÂclara kÂfi değildir diyenler, kıyÂmette Cehennem ateşinden kurtulamıyacaklardır.) Bunlara Cehennem'de, cok acı azÂb vardır. (Nis sûresi: 14)
Ey muslumanlar topluluğu! Allahu teÂlÂnın sizi teşvik ettiği şeye rağbet ediniz ve O'nun yasak ettiklerinden kacınınız. Allahu teÂlÂnın korkuttuğu şeylerden korkunuz. O'nun cezÂsından, azÂbından Cehennem'inden korkunuz. Şu bulunduğunuz dunyÂda O'nun ateşinden bir damla kıvılcım bulunmuş olsa, bu dunyÂyı sizler icin yaşanmaz hÂle getirir. (Hadîs-i şerîf-İhyÂu Ulûmiddîn, Tezkîre-i Kurtubî

Cehennem yedi tabakadır: Birinci tabaka en hafifidir. Fakat duny ateşinden yetmiş kat daha şiddetlidir. Adı Cehennemdir. Burada muslumanlardan bir kısmı yanıp, gunahlarından temizleneceklerdir. KÂfirlerin devamlı azab gorecekleri Cehennemin diğer ta bakaları ise; Sa'îr, Sakar, Cahîm, Hutame, Lazy ve HÂviye'dir. (Bkz. İlgili maddeler) (SeÂdet-i Ebediyye)
Bir şeyi arayan onun peşinden koştuğu ve bir şeyden korkan ondan kactığı halde, Cennet'i arayıp, Cehennem'den kacan kimselerin bunlara hic aldırış etmeden uyuyup kalmaları ne kadar şaşılacak şeydir. (Âmir bin Abdullah)
Cehennem'e girmek ve sonsuz olarak orada kalmak, îmÂnı duyduktan sonra şirk (Allah'a ortak) koşanlar icindir. (KÂdızÂde)
Cennet ve Cehennem hÂlihÂzırda vardırlar ve ebediyyen bÂkidirler (kalıcıdırlar). ( Omer Nesefî

Cehennem'den en son cıkacak mu'min, yedi bin Âhiret senesi yanacaktır. Âhiretin bir gunu, dunyÂnın bin senesi kadar uzundur. (KÂdızÂde Ahmed Emîn Efendi)
Gunahlar gaflete, Allahu teÂlÂyı unutmaya, gaflet ise, kalbin katılaşmasına sebeb olur. Kalbin katılaşması, insanı Allahu teÂlÂdan uzaklaştırır. Allahu teÂlÂdan uzaklaşmak ise, Cehennem'e goturur. (HÂris el-MuhÂsibî

__________________