Gozyaşı Denen İksir
Gozyaşı, ihlÂs ve samimiyet sahibi bağrı yanık ve ciğeri kebap insanlar icin bir boşalma ameliyesidir. Gozyaşları dunyada, dayanılmaz hale gelen aşk ateşinin ızdırabını bir nebze dindirirken, ahirette de cehennemin alevlerini sondurecek tek iksirdir. Onun icindir ki Allah Resûlu (sav) bu mevzûda şoyle buyurur: “Mahşerde, cehennem kıvılcımlarının insanları kovaladığı hengÂmda, Cebrail Aleyhisselam elinde bir bardak suyla gorunur. Ona, “Bu ne?” diye sorarım ve bana şoyle cevap verir: “Bu, mu'min kulların Allah korkusuyla ağlayıp gozlerinden doktukleri gozyaşlarıdır ve şu korkunc kıvılcımları sondurecek tek şeydir.”
Yine bir başka hadîslerinde Efendimiz (sav), Allah korkusuyla gozyaşı dokmeyi, cephede duşmanı kollayıp, icimize sızmasına engel olan mucahidin nobetine denk tutar. “İki goz Cehennem’i gormez” buyurur ve meÂlen devam eder: “Biri Allah korkusundan ağlayan goz, diğeri de, millet ve ulkenin ma’ruz kaldığı tehlikeler karşısında yureği atan ve nereden, hangi gedikten duşman icimize sızacak, hangi plÂnda bizi tahrip edip curutecek diye nobet bekleyen goz.” Yani, dışarıda dışı, iceride ici gozetleyen gozler ne mubarektir. Evet, ic fetihle dış fetih birbirine musavîdir.
Kur’Ân-ı Kerim de, yer yer bu işi tebcil ve takdir ederek: “Onlar Allah’ın Âyetlerini duydukları zaman ceneleri ustu yere kapanırlar” (İsra, 17/107) buyurur. Bir başka yerde ise, “Az gulsunler, cok ağlasınlar” (Tevbe, 9/82) ihtarında bulunur. Bu, bir nevi, “Duşunun ve bir suru kazandığınız şeyler karşısında yurekleriniz hoplasın!. Olum ve sonrasında başınıza gelecekleri ve hesap yerindeki durumunuzu tefekkur edin de, az gulun cok ağlayın” demektir. Bu yonu ile gozyaşı, cennet kevserlerine musavî tutulur.. ve Efendimiz, “Urpermeyen kalpden, yaşarmayan gozden Sana sığınırım Allahım” diye yalvarır. Kalpleri kaskatı olmuş, duyguları orumcek bağlamışlara gelince, onlarda gozyaşı gorulmez.
alıntı

__________________