“Allah’ı (CC) zikredin. O (CC) size nasıl hidayet etti ise, siz de O’nu (CC) oylece anın (zikredin).”[1]

Cehri zikrin tefsir-i kebirde manası: “Menasik-i Haccı bitirdikten sonra babalarınızı nasıl zikrederseniz Allah-u Teala (CC) Hz.lerini de oyle zikrediniz. Veyahut daha ziyade zikrediniz.” Şiddetli olarak bu Ayet-i Kerime, Zikrullahın Cehren (aşikare) ve şiddetli yapılmasına emri ilahidir. Tefsir sahibi diyor ki, Zikrullahın aşikare olamayacağını soyleyen bedbaht din duşmanlarının sozleri boştur. Şeriat, din aşikardır. Zikrullah da emri ilahidir. Şer’îdir, ÂşikÂrdır. Bir kısım serserilerin “Zikrullah yapılan yerde zikir yapanlar hareket halinde zikrederlerse, orada namaz olmaz, zikir yapılan yeri kazıyıp atmalı, kilim ve halılarını yakmalı” dedikleri sahtekarlıktır. Bu Ayetlere gore mel’undurlar. Cunku Ayetlere muhaliftirler. Şimdi aşağıda yazacağımız bunu meydana koyar.

Ehl-i sunnet itikatına gore camiler uc şey icin yapılır: Biri namaz, birisi zikrullah, ucuncusu de Kur'an dersi okutmaktır. Bu caminin neresi kazılacaktır? Ey Hak yolcusu! Bu gibi din kisvesine burunmuş olan bu yol kesicilerin sozune bakma, camilerde hem namaz ve hem Zikrullah edilmesini Yuce Allah (CC) Hz.leri Ayet-i Kerimelerinde beyan eylemiştir.[2] Buyuklerimizin bir sozu vardır. “Kişi bilmediğinin duşmanıdır” buyurmuşlardır.



[1] El-Bakara S. A.198

[2] Bak Nur S.A.36
__________________