Efendim.Bu siyasi bir konudur,inanclarla ne alakası vardır derseniz eğer, ben de derim ki:Evet, ama aynı zamanda bir din olduğu icin onun nasıl bir din olduğunu sizlere ifade edeceğim.

Milliyetcilik nedir?

Ulusal değerleri evrensel değerlerin ustunde tutan, ulusa bağlılığın evrensel değerlere bağlılıktan, ulusal cıkarların bireysel cıkarlardan daha onemli olduğunu one suren anlayış ve yaklaşımların genel adı. Kendi ulusunu sevip onu yuceltmeyi amaclamaktan, kendi ırkını diger tum ırklara ustun gorerek onları egemenliği altına alma isteğine kadar uzanan cesitli versiyonları vardır.Dindeki en değerliniz en cok kotuluklerden sakınanızdır ayetiyle taban tabana zıttır.

Dini tarihcesi


İslam inancına gore ilk Milliyetci şeytandır.Kendisi ateşin camurdan yaratıldığından hareketle kendisinin de insandan ustun olduğunu savunmuş ve bunu Allaha isyan sebebi saymıştır.

İnsanlık tarihinde ise en cok goze carpan İsrail oğullarıdır.İkinci Milliyetciler de Yahudilerdir.Şeytan ve Yahudi zihniyetinin mirası olan bu din,İslam geldiği zaman da kabile duzeyinde kendisini gostermiş fazla gecmeden ulus seviyesine cıkmıştır.Nitekim Ebu Lehep kendisini kolelerle bir tuttuğu icin, Ebu Cehil, Haşim oğullarından cıktığı icin,Yahudiler de Araplardan cıktığı icin Milliyetci dinleri sayesinde gerceğe sırtlarını bile bile cevirmişlerdir.

İslam Milliyetcilik dini ile nasıl mucadele etmiştir.

1- "Allah'a ve ahiret gunune inanan bir toplumun babaları, oğulları, kardeşleri ya da akrabaları da olsa, Allah'a ve Resulune duşman olanlarla dostluk ettiğini gormezsin" (el-Mucadele, 58/22).
Akrabalık hakkını onde tutmakla beraber haksızlıkta bu bağın onemli olmadığını vurgulama babında denmiştir.

2- Ey insanlar! Biz sizi bir erkek ve bir kadından yarattık ve birbirinizi tanımanız icin uluslara, kabilelere ayırdık.En değerliniz en cok kotulukten sakınanızdır.(el-HucurÂt, 49/13

Gorulduğu gibi ayet sadece Muslumanlara değil tum insanlara sesleniyor ve en iyi olanın dinde,cinsiyette,milliiyette değil kotulukten sakınma olduğunu soylemektedir.



3- Ey insanlar!. Biliniz ki, hic bir Arabın Arap olmayana, hicbir Arap olmayanın da Arap uzerine; aynı şekilde hicbir siyahinin siyah olmayan, hic bir siyah olmayanın da siyah olan uzerine ustunluğu yoktur. Kotulukten sakınma ile olan ustunluk mustesna,(Hz.Muhammedin Veda Haccından).

Burada da insanlar olarak seslenişi onemlidir. Biz gunumuzde bunları rahatlıkla soyleyebiliyoruz. Ama O 1400 yıl once bu kelimeleri soylemenin vatan hainliği sayıldığı bir ortamda soylemiştir.

4. İnsanları bir Milliyetcilik icin toplanmaya cağıran, bir Milliyetcilik icin savaşan ve Milliyetcilik uğrunda olen bizden değildir. Bu olum cahiliye olumudur" (Muslim, İmare, 57; Nesaî, Tahrinı, 28; İbn Mace, Filen, 7)

Burada Milliyetcinin, İslam’ın taban tabana zıt olduğu cahiliye ahlakında kaldığını belirtmektedir.Yani İslami bir olumu yoksa hesabı da ona gore olacaktır.

5. "Millyetciliği bırakınız, cunku o kokuşmuştur.


Emeviler başa gelir gelmez Veda haccındaki şu meşhur hadise rağmen’’Başınıza Habeşli bir kole bile gecse kabul edin’’Muaviyeden nakledilen halifelik kureyşe aittir. Onlardan alanın Allah belini kırar. Şeklindeki hadisi uydurup Sunni dunyada bunu uygulayabilmişlerdir. Boylece diğer kabilelerin rakip olmasının onune gecilmiştir. Sonraları ise Arap olmayanlara mevali yani koleler adı takılmış diğer milletlerden olanlar aşağılanmış İslam’ın milli bir din olması icin diğer milletlerden olanların oldurulmeleri bile duşunulmuştur.

Milliyetcilik dininin sembolleri

Milliyetcilik, bir din olarak ortaya cıkar.Fransız Devrimi icadı olan ‘milliyetcilik dini’ karşısında semavî dinlerin ve bu arada İslam’ın bertaraf edilmesine hizmet etmekten başka bir işlev goremez.

Dinin Tanrısı Milletleridir.Millet, onların tanrısı olduğu icin, Allahu Teala’ya ait ‘kıdem ve baka’ (varlığının başlangıcı ve sonu olmamak) sıfatlarını milletlerine izafe ederler. Bu yuzden kendi milletlerinin tarihin en eski kavmi olduğunu savunur ve sonsuza kadar yaşayacağı iddiasında bulunurlar. Yuce ulusumuz sonsuz dek yaşayacak gibi

Milli Marşlar, milliyetciliğin ilahileridir. Mitinglerde yuksek sesle tekrarlanan sloganlar da milliyetcilik dininin sesli dua ve zikirlerini oluşturur.


Millî kahramanlar, milliyetciliğin peygamberleridir. Okullarda ve resmî kurumlarda surekli tekrarlanan ‘ulusal ant’lar, dinlerdeki dua ve ibadetlerin sekuler bicimidir. Ulusal kahramanların mezarları da dinlerdeki kutsal ziyaret yerlerinin bir benzeri durumundadır, turbelerin yerini anıt kabirler almıştır.


Konu genel olarak elealınmıştır.Bu bakımdan

1. Son zamanların havasından etkilenmişse de asla belirli bir kesimi hedef alınmamıştır.Tek bir cumle bile orneklendirilmemiştir.

2.Milliyetciliğin vahiy sistemiyle taban tabana zıt olmasına inandığım halde Milliyetcilerin dinsiz olduğu soylenmemiştir.

3.Asabiye her turlu Milliyetciliğin adıdır.Sadece ulusalcılığın da değil.Rasulullahın bu hadisleri bunlar icin soylediğini inandığım icin yazmışım.Yoksa sırf belirli bir kesmi karalamak icin bile bile din konularında tahrifat yapmıyorum.Ondan Allaha sığınırım.

4.Yazılanlar tum Milliyetciler icin gecerliolduğundan ustunuze almamalısınız ve ozelleştirmemelisiniz.


Hz. Muhammed, milliyetcilik yapsaydı ve kutsal devlet anlayışında olsaydı KÂbe ticareti ile adeta tum Arap yarımadasına hukmeden Mekke site devleti oligarşik yonetimine karşı başkaldırmazdı.

Hz. Muhammed, Arap Milliyetcisi olsaydı Fars kavmine bağlı Selman’ı en yakın arkadaşları arasına almaz, onun icin Selman bizden bizim ailemizdendir demezdi. Selmana Fars kokenli Arap derdi.

Hz. Muhammed, Arap Milliyetcisi olsaydı siyahî ırktan olan Habeşli bir koleyi birinci derecede muezzini yaparak en samimi arkadaşı yapmazdı.

Hz. Muhammed, Arap Birliği peşinde olsaydı onun en azılı duşmanları kendi kabilesi olmazdı. Bunun gibi Arap catısı altında bir birliktelik sağlar, Bizans ve İran İmparatorlarına İslama davet mektupları yollayarak başını belaya sokmazdı. Cunku kendi doneminde Arap birliği gercekleşmişti.

Hz. Muhammed, Arap faşizminin etkisiyle diğer halkların din adı altında Arapların denetimine girmeleri icin cağırsaydı Veda haccında en başta Arap ve Arap olmayanların eşit olduğu gerceği ile başlamazdı. Cunku o esnada Muslumanların sayısı yuz binleri bulmuştur.
__________________