Değerli kardeşimiz;
İbn-i Abbas (r.anhuma)’dan dediki:

“Resulullah (s.a.v) kadınlardan erkeklere benzeyenlere, erkeklerden de kadınlara benzeyenlere lanet etti.” (Buhari, 5751; Ebu Davut, 4098; Ahmet b.Hambel, 3149; Nesei, 9161)

“Ummetimin son donemlerinde bir takım adamlar olacaktır. Erkekler gibi eğerlerin (bineklerin) uzerine binip cami kapılarına ineceklerdir. Hanımları ise giyinik uryandır, (giyinik cıplaktır), başları uzerinde arık deve horgucu gibisi vardır. Onlara lanet edin. Zira onlar lanet olunmuşlardır.” (Ahmet b.Hambel - Musned, 6786, İbn-i Hibban Sahih, 5655-7347)

Hz. Âişe'den rivÂyete gore, bir gun Hz. Ebû Bekir'in kızı Esm ince bir elbise ile Allah Resulu (asv)'ın huzuruna girmişti. Resulullah (s.a.s) ondan yuz cevirdi ve şoyle buyurdu:

"Ey Esma! Şuphesiz kadın erginlik cagına ulaşınca, onun şu ve şu yerlerinden başkasının gorunmesi uygun değildir." Hz. Peygamber bunu soylerken yuzune ve avuclarına işaret etmişti" (Ebu Davûd, LibÂs, 31).

"Allah TeÂl ergin kadının namazını başortusuz kabul etmez." (İbn MÂce, TahÂre, 132; Tirmizî, SalÂt, 160; Ahmed b. Hanbel, IV, 151, 218, 259).

Sahih-i Muslim'de Ebû Hureyre (r.a.) tarafından bir rivayette Peygamberimiz (asv), giyindiği halde acık olan, yani ince ve şeffaf elbise ile dolaşan kadınların Cehennemlik olduklarını, Cennetin kokusunu bile alamayacaklarını bildirirler. (Muslim, Libas.-125.)

Harbın oğlu Zuheyr bana anlattı: Bize Cerir Sehl’den o da babasından o da Ebu Hureyre (r.a)’den nakletti. Ebu Hureyre (r.a) dediki; Resulullah (s.a.v) şoyle buyurdu:

"Ateşlik iki sınıf insan ki ben onları henuz gormedim. Yanlarında sığır kuyruğu gibi kamcılar olup insanları onlarla doven topluluk ve biride bir takım kadınlar topluluğudur ki bunlar giyinik, cıplaktırlar. Gorenleri yoldan saptıran ve kendileri de haktan sapanlardır. Başları bir tarafa sarkan deve horgucu gibi olacaktır. Bunlar cennete giremiyecekler; kokusu şu kadar! Şu kadar! Yurume mesafesinden alındığı halde bunlar cennetin kokusunu da bulup alamıyacaklardır." (Muslim, Libas ve’l- zineh hadis no: 3971)

Bir kısmı: Kadın kadınlık yonunu ortaya koymak, dikkatleri cekmek icin, vucudunun bir kısmını orttuğu halde, diğer bir kısmını acar diye yorumlamıştır. Bir kısmı da bedenini gosteren şeffaf elbiseler giyenler kastedilmiş, demiştir.

Bu acıklamaların hepsi doğrudur. İslamî tesetture aykırı olan butun giyimler bu hadiste ifade edilmiş durumdadır. İslamî tesettur sadece "giyinmek" aramaz, giyinmenin tarzını da ister.

Belirlenen hududu ortecek buyuklukte olmalıdır; el, ayak ve yuz haric butun beden ortulmelidir.

Vucud hatlarını gosterecek darlıkta olmamalıdır. Cok dar giyinen "giyinmiş cıplak" hukmundedir. Batı menşeli modaları takip edenler, bu hallere duşmektedirler.

Elbise bedeni gostermemelidir. Cok ince, naylon ve şeffaf elbise giyenler de giyinmiş cıplak durumundadır.

Hadislerde yasaklanan bir başka kıyafet şohret elbisesidir. Yani dikkatleri uzerine cekmek gayesini guden kıyafetler. İslam, elbiseyi ortunmek icin emrettiği halde gunumuzde bircok cevreler elbiseyi ortunmeden cok dikkatleri uzerine cekme vasıtası olarak kullanıyorlar. Şu halde bu nev'e giren giyimler de giyinmiş cıplak manasına dahildir.

Hadiste gecen "MÂilat", Lugat olarak eğilen, meyleden kadın demektir. Alimler umumiyetle Allah'ın gosterdiği istikametten ayrılan, yanlış istikametlere meyleden diye anlamışlardır. Bazı alimler de bu tabirle sağını solunu oynatarak, kırıtarak yuruyenlerin kastedildiğini soylemiştir. "Mumilat" da başkasını baştan cıkaran, başkasına salınarak yurumeyi oğreten kadın manasına gelir.

Başlarını deve horgucu gibi yapacak kadınlar tabiri, bilhassa gunumuzun kadınlarını tasvir ediyor gibidir. Kadınlar, değişik sac modaları uygulayarak saclarını muhtelif şekillerde bağlayarak tepelerinde hotos denen cıkıntılar teşkil etmektedirler. Mu'min kadınlar, gerek giyecekte ve gerekse baş tuvaletinde bu hadislerin tehdidini dikkatle gozonune alıp, cennetin kokusundan bile mahrum kalmaktan korkmalıdırlar. (Kutub-i Sitte Şerh-i, İ. Canan)
__________________