Ruyada Peygamber efendimiz Muhammed aleyhisselamı hakiki şekliyle goren, muhakkak Onu gormuş olur. Cunku şeytan Onun şekline giremez. Fakat şeytan başka şekle girip gorunebilir. Resulullah efendimizi tanımayan kimsenin, bunu ayırması kolay olmaz.

Bazı Âlimler de, (Peygamber efendimizi değişik şekilde gormek, yine Onu gormek olur. Fakat bu, o kişinin dindeki noksanlığına alamettir. Peygamber efendimizi ruyada gercek şekliyle goren ve mumin olarak olen herkes Cennete gider) buyurmuşlardır.

Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Beni ruyada goren, gercekten beni gormuştur. Ben her surette gorunurum.) [Deylemi]

(Beni ruyada goren, gercekten beni gormuştur. Cunku şeytan benim şeklime giremez. Ebu Bekri Sıddıkı goren de, gercekten onu gormuştur. Şeytan onun da suretine giremez.) [Hatib]

(Beni ruyada goren, uyanıkken gormuş gibidir.) [İbni Mace]

(Beni ruyada goren, Cehenneme girmez.) [İbni Asakir]

Abdulgani Nablusi hazretleri buyuruyor ki:
İbni Sirin'e gore, ruyayı goren, Resulullahı vefatı zamanında bulunduğu şekil uzere gormuşse hakikaten onu gormuş demektir. İbni Arabi hazretleri gibi bazı Âlimler ise, (Resulullahı hayatta bulunduğu şekilde gormek şart değildir) dedi. Resulullahı bilinen sıfatları uzere gormek, bizzat Peygamber efendimizi gormektir. Bilinen sıfatlardan başka şekilde gormek, Resulullahın misalini idrak etmektir.

Peygamberlerin cesetleri yer değiştiremez. Bundan dolayı Peygamber efendimizi bulunduğu surette gormek, Onun hakikatini idrak etmektir. Vasıflarından başka bir şekilde gormek ise, misalini idrak etmektir.

Kadi İyad'a gore, Resulullahı bilinen sıfatından başka bir şekilde gorenin ruyası tevile, tabire muhtactır. İmam-ı Nevevi ise, (sahih olan ruyayı goren her iki surette de Resulullahı hakikaten gormuştur. İster bilinen sıfatı uzere, isterse bilinen sıfatından başka bir surette gorsun) dedi.

Resulullahın genclik, orta yaşlılığı ve ihtiyarlık zamanlarında ve omrunun sonunda olan bilinen suret ve sıfatlarından birisi uzerine gorulen ruya tabire muhtac değildir. Eğer bunlardan birisine benzemiyorsa, tabire muhtac olur. Bunun icin bazı tabircilere gore, bir kimse, Resulullahı yaşlı gorse, selamete erişmeye; genc gorse, bu kimsenin iyi hÂlli oluşuna, şohrete erişmesine ve onun duşmanına galip gelmesine delalet eder. Tebessum ettiğini gorse, ruya sahibinin sunnet-i seniyeye uyduğuna delalet eder.

Resulullahı kızgın bir şekilde gormek, o kimsenin hÂlinin kotu olmasına delalet eder. Guzel bir surette gormek, ruya sahibinin dince guzelliğine, mubarek bedeninde noksanlık gormek, ruyayı gorenin noksanlığına delalet eder. Cunku Resulullah gayet parlak bir ayna gibidir ki, o aynaya bakan kendi şeklini gorur.

Resulullahı boyle uygun şekillerde gormekte buyuk faydalar vardır. Cunku Resulullahı bu durumda gormekle ruyayı gorenin durumu bilinir ve gafletten uyanır. Diğer peygamberleri de ruyada gormek boyledir. Cunku şeytan, peygamberlerin ve melaikenin suretine giremez. Ruyada Resulullahı gorenin durumu iyi ve gonlu şen olur. Eğer o kimse uzuntulu ve kederli ise, uzuntu ve kederinden kurtulur veya hapis ise hapisten cıkar.

Resulullahı gorenler, muhasara altında veya kıtlık icinde iseler onlar bu gibi durumlardan kurtulur ve mazlum iseler zafere kavuşurlar. Eğer korku hÂlinde iseler emin olurlar.

Resul-i ekremin kendisine teveccuh gosterdiğini veya bir şey oğrettiğini yahut namazında ona iktida ettiğini yahut Resulullahın guzel bir şey yedirdiğini veya layık bir elbise giydirdiğini, veya ona hayırlı dua ettiğini goren, iyilikle emreden ve kotulukten nehyeden kişi olur. Ruyayı goren Âlim ise, ilmi ile amel eder. Abid ise, feyze kavuşur. GunahkÂr ise, tevbe eder, kÂfir ise, hidayete erer.

Ruya sahibi korku icinde ise, duşmanlarından emin olur. Kendisine şefaat edilir. Cunku Resulullah efendimiz şefaat sahibidir.

Ruyada Resulullahı gormek, sozunde doğru ve vaadinde durmaya delalet eder. Bazen de buyuk bir makama nail olur. Ruya sahibi yolcu ise ve kuraklık cekiliyorsa, yağmurun yağmasına delalet eder. Cunku su bulunmayan yerde, Resulullahın mubarek parmakları arasından su akmış idi.

Resulullah bir yerde rengi değişmiş veya bir a'zası noksan gorulurse, bu ruya o yerde dinin zayıflamasına ve bid'atin meydana cıkmasına delalet eder. Resulullahın uzerinde eski elbise gormenin tabiri de boyledir.

Resulullahın vefat ettiğini gorenin kendi akrabasından şerefli bir zatın vefatına delalet eder. Eğer Resul-i ekremin bir yerde cenazesini gorse, orada buyuk bir musibet olur.

Resulullahın, kendisine dunya malından veya yiyecek ve icecek bir şey verdiğini goren, verilen şeyin şerefi nispetince erişeceği bir hayra delalet eder. Bir kimse ruyada onun mubarek elbiselerinden birini giyse veya Peygamber efendimiz kendisine elbisesini verse, o kimse mulke erişir. Fakir ise, zengin olur, bekÂrsa evlenir.

Resulullahın surme cektiğini goren, dininde salih olur. Onun cok guzel olduğunu gormek, ruya sahibinin cok dindar olduğuna delalet eder. Resulullahı buğday benizli goren, heva ve hevesi terk eder, tevbe etmeyi tercih eder. Beyaz tenli olduğunu goren, Allah’a tevbe eder. Guzel amel yapar ve yolunu duzeltir.

Resulullahın sakal-ı şeriflerinin siyah olduğunu ve beyazlık bulunmadığını goren, sevinc ve buyuk bir ucuzluğa kavuşur. Sakalına aklık karıştığını gorenin kuvvetli oluşuna ve duşmanına galip gelmesine delalet eder.

Resul-i ekremi kendi mescidinde veya harem-i saadetinde goren, kuvvet, izzet ve yuceliğe erişir. Resulullahın kabri şerifini goren, zengin olur, hapis ise kurtulur. Kabr-i şerifi ziyaret ettiğini goren, buyuk bir mala erişir.

Resulullahın peşinden yuruduğunu gorenin, sunnete uyduğuna delalet eder. Resulullahı ayakkabısız gorse, ruya sahibinin cemaatla namazı terk ettiğinden, ona, cemaatla namaz kılması icin emrettiğine delalet eder. Resulullahın mestlerini giydiğini gormesi, Resulullahın o kimseye Allah yolunda cihad yapması icin emrettiğine delalet eder.

Resulullah ile musafeha yaptığını gorenin sunnet-i Resulullaha uyduğuna delalet eder. Resulullah kendisine ruyada hurma ve bal gibi guzel ve hoş bir şey ikram etse, Kur'an-ı kerimi ezberler ve ona verilen şey miktarınca ilim elde eder.

Peygamber efendimizin hutbe okuduğunu goren, iyilikle emir ve kotulukten nehyeder. Resulullahın kendisine bir şey verdiğini goren kimse, ilme nail ve hakka tÂbi olur. Resulullahın kendisine verdiği şeyi almadığını gorse, o kimse bid'at işler.

Resulullahı uzun boylu bir delikanlı suretinde gormek, insanlar icinde cıkacak fitneye delalet eder. Resul-i ekremi yaşlı bir şekilde gorse, insanların afiyette olmalarına delalet eder. Resulullahın kendisine kızdığını veya kendisiyle mucadele ettiğini veya sesini onun sesinden daha fazla yukselttiğini gorenin, dinde cıkaracağı bir bid'ate delalet eder. Resulullahın herhangi bir yerde vefat ettiğini goren, o sene orada vefat eder.

Peygamber efendimizi ruyada gormek icin
Peygamber efendimizi ruyada hakiki şekliyle gorebilmek icin duzgun itikada sahip olmak, ibadetleri yapıp haramlardan kacmak ve cok salevat-ı şerife getirmek lazımdır. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Cuma gecesi iki rekat namaz kılıp, her rekatta bir Fatiha, bir Âyet-el Kursi, 15 İhlas okuyup selam verdikten sonra bana bin salevat okuyan, oteki Cumaya varmadan beni ruyada gorur.) [Şir'a]

Hz.Omer, (Bir mumin, Abher namazını kılıp da Resulullahı ruyasında gormezse, ben Omer değilim. Yemin ederim ki, Allahu teÂlÂ, bu namazı kılanın işini gorur, dilediğini verir, gunahı ne kadar cok olsa da, hepsini affeder, olurken susamaz, kabrine cicekler doşenir. Kabrinden kalkarken de, başına keramet tacı konur) buyurdu. Hz. Ali de, (Resulullahı gormek istediğim zaman, Abher namazını kılarım) buyurdu.

Abher namazı, 4 rekatlık nafile bir namazdır. İkinci rekatta, oturulunca Ettehiyyatuden sonra salli barik okunur. Her rekatta bir Fatiha, on defa Kadir suresi okunur. Sonra rukudan once, 15 defa Subhanallahi velhamdulillahi ve la ilahe illallahu vallahu ekber tesbihi okunur, sonra rukuya varılır, rukuda 3 defa Subhane rabbiyel azim dendikten sonra 3 defa yukarıdaki tesbih okunur. Sonra doğrulup, kavmede, yani ayakta iken aynı tesbih 3 defa daha okunur. Secdeye varılır, 3 Subhane Rabbiyel a'ladan sonra, aynı tesbih 5 defa okunur. Daha sonra ikinci secdeye gidilir. İki secde arasında tesbih okunmaz.

Diğer 3 rekat da boyle tamamlanır. Selamdan sonra konuşmadan Kadir suresi on defa okunur. Sonra aynı tesbih 33 defa okunup Cezallahu Muhammeden anna ma huve ehluhu denir.

Resulullah efendimizi ruyada goren musluman, olene kadar o hÂlini muhafaza ederse Cennetliktir.

__________________