Gelelim şu meşhur hadislere. Bazı hadislerin kendi icerisinde celiştiğini gorunce sizler de şaşacaksınız. O zaman şu soruyu sorun kendinize. Nasıl guvenecegiz bu buhari, timriz hadis kitaplarına? cevap basit. Guvenmeyeceksiniz. Kur`an-ı Kerim`e guvenin. Onunla zıtlaşan tum hadisleri unutun. Bu kadar basit işte. (elbet bunun icinde once kuranı okumak anlamak lazım. )
“Namaz kılan bir adamın onunden eşek, kara kopek ve kadın gecerse namazı bozulur” (Buhari 8/102; Hanbel 4/86).
“Zina yapan evlilerin taşlanarak oldurulmesini emreden ayet, Ayşe`nin doşeğinin altındaki sahifede yazılı bulunuyordu. Peygamber olunce Ayşe onun defin işlemleriyle meşgul iken, evin acık kapısından iceri giren bir keci o sahifeyi yedi ve boylece taşlama cezası Kuran`dan cıktı; ama hukmu devam ediyor” (İbni Mace 36/1944; Hanbel 3/61; 5/131, 132, 183; 6/269).
“Kecinin yemesi sonucu Kuran`dan cıkan taşlama ayetini Omer Kuran`a tekrar sokmak istedi; ancak halkın dedikodusundan korktuğu icin cesaret edemedi” (Buhari 53/5; 54/9; 83/3; 93/21; Muslim, Hudud 8/1431; Ebu Davut 41/1; Itkan 2/34).
“Bir grup maymun zina yapan bir maymunu yakalamış ve taşlama cezasını uyguluyorlardı. Onları bu haklı işte desteklemek icin ben de taş atarak yardım ettim” (Buhari 63/27). (şaka gibi zina yapan maymun. evlenmemiş terbiyesizler)
Bu iki hadise dikkat. Zıtlaşma var.
“Peygamber hic bir vakit ayak ustunde işemedi” (Hanbel 4/196; 6/136, 192, 213).
“Peygamberin ayak ustunde işediğini gordum” (Buhari 4/60, 62; Hanbel 4/246; 5/382, 394).
“Ureyne ve Ukeyle kabilelerinden bir grup Medine`ye gelerek musluman oldular. Medine`nin havası onlara dokununca Peygamber onlara deve sidiği icmelerini oğutledi. Adamlar develeri dağıttılar va cobanı da oldurduler. Peygamber onları yakalattı. Ellerini ve ayaklarını kesti. Gozlerini oydu. Colde susuz olume terketti. Biz onlara su vermek isteyince Peygamber bizi engelledi” (Buhari 56/152, Tıb 5/1; Hanbel 3/107, 163)
“Musa olum meleğinden cok korkuyordu. Bir gun olum meleği canını almaya gelince meleğin yuzune tokat atıp bir gozunu cıkardı” “Allah`ın elcileri arasında ayırım yapmayınız. Ben, Yunus peygamberden bile ustun değilim” (Buhari 65/4, 5; Hanbel 1/205, 242, 440; 2/405, 468).
“Ben Adem oğullarının efendisiyim” (Hanbel 1/5; 5/540, 388).
“Hesap gunu tum peygamberler korku icinde canlarının derdinde iken, sadece ben ummetimi duşuneceğim” (Buhari 97/36).
“Uğursuzluk uc şeydedir, at, ev ve kadın” (Buhari 76/53).
“Peygamber, savaşta kadınların va cocukların oldurulmesinin bir sakıncası olmadığını soyledi” (Buhari, Cihad/146; Ebu Davud 113).
“Dunya balığın uzerindedir. Balık başını sallayınca dunyada depremler olur” (İbni Kesir, 2/29; 50/1).
“Liderler mutlaka Kureyş kabilesinden secilmelidir” (Buhari 3/129, 183; 4/121; 86/31).
“Tum kara kopekleri oldurunuz. Cunku onlar şeytandır” (Hanbel 4/85; 5/54).
“Karga fasıktır” (Buhari 59/16; Hanbel 2/52).
“Allah zamandır” (Muvatta 56/3).
“Allah, ahirette peygamberlere kimliğini kanıtlamak icin bacağını acıp baldırını gosterir” (Buhari 97/24, 10/129 ve 68. surenin tefsiri).
“Peygamber 30 erkeğin cinsel gucune sahipti” (Buhari).
“Peygamber nerede guzel bir kadın gorse hemen eve koşar Zeynep`le yatardı” (Buhari, Hibe/.
“Peygamberin izniyle ihramdan cıkıp Mina`da bulunan kadınlarımıza yoneldik.
Zekerlerimizden meni damlıyordu ” (Buhari, Hac/81; Muslim Hacc/141).
“Peygamber olduğunde, zırhı birkac kilo arpa karşılığında bir Yahudi`nin yanında rehin duruyordu” (Buhari 34/14, 33, 88; Hanbel 1/300; 6/42, 160, 230).
“Peygamber, Medine`de bir yahudi tarafından buyulendi. Gunlerce ne yaptığını bilmez durumda ortalıkta dolaştı. ” (Buhari 59/11; 76/47; Hanbel 6/57; 4/367).
“Sol elinizle yemeyiniz, icmeyiniz; cunku şeytan sol eliyle yer icer” (Hanbel 2/8, 33).
Gorduğunuz gibi buraya kadar yazan sozde hadisler Kur`an-ı Kerim`e ters duşen, akla mantığa uymayan sacma sapan sozlerdir. Elbet bunlar sadece kucuk bir kısmı.
Hadisi alternatif kaynak olarak gorenler (hukum cıkarmak icin.. vs) bir de şu aşağıda ki hadislere baksınlar lutfen.
“Omer, peygamberden, halkın doğru yoldan sapmamaları icin kendisine birşeyler soyleyip yazmasını istediğinde; Peygamber: `Allah`ın Kitabı bize yeter` dedi” (Buhari İtisam 26, İlim39, Cenaiz 32, Merza 17; Muslim Cenaiz 23, Vasaya 22).
“Kuran`dan başka hidayet kaynağı arayan sapıtmıştır” (Tirmizi 2906).
Kuran bize yeter kardeşlerimiz. Hadisler kaynak olarak kullanılamaz. Kuran bunu yeterince acıklamıştır.
Allah size Kitap`ı ayrıntılı kılınmış bir halde indirmişken, Allah`ın dışında bir hakem mi arayayım? Kendilerine Kitap verdiklerimiz, onun, Rabbinden hak olarak indirildiğini biliyorlar. Sakın kuşkuya duşenlerden olma.
Rabbinin sozu hem doğruluk hem de adalet bakımından tamamlanmıştır. O`nun sozlerini değiştirecek hicbir kuvvet yoktur. En iyi işiten, en iyi bilendir O.
(Enam Suresi 114-115)
Yemin olsun ki, resullerin hikÂyelerinde, aklını ve gonlunu calıştıranlar icin bir ibret vardır. Bu Kur`an, uydurulacak bir hadis/bir soz değildir; aksine o, onundekini tasdikleyici, her şeyi ayrıntılı kılıcıdır. İnanan bir topluluk icin de bir kılavuz ve bir rahmettir. (Yusuf Suresi 111)
İşte bunlar, Allah`ın ayetleridir ki, onları sana hak olarak okuyoruz. Hal boyle iken Allah`tan ve onun ayetlerinden sonra hangi hadise/soze inanıyorlar? ! (Casiye Suresi 6)
İşte onlardır Rablerinden bir kılavuzlanma uzere olanlar; işte onlardır gercek kurtuluşu bulanlar.
İnsanlardan oylesi vardır ki, Allah yolundan bilgisizce saptırmak icin hadis/laf eğlencesi satın alır ve onu alay konusu edinir. İşte boylelerine rezil edici bir azap vardır. (Lokman Suresi 5- 6
http://www.diniyazilar.com/2011/05/uydurma-hadisler

http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=791
http://www.enfal.de/sun-uy.htm
http://www.islah.de/sunnet/sun00002.pdf
__________________