Odunc vermekte, rehnde (ipotek yÂni odenecek mal karşılığı olarak, bir malı, alacaklıda veya başka Âdil bir kimsede emÂnet bırakmada) ve alış-verişte, alıcıdan veya vericiden birinin otekine karşılıksız vermesi şart edilen fazla mal, para veya menfaa t. RibÂ. (Bkz. RibÂ)
Allahu teÂlÂ, Âyet-i kerîmelerde meÂlen buyurdu ki:
FÂiz yiyenler, kıyÂmet gunu mezarlarından, sar'a hastası gibi perişÃ‚n kalkacaklardır. (Bekara sûresi: 275)
Allahu teÂlÂ, fÂiz alan ve verenlerin mallarının hepsini yok eder. İzini, eserini de bırakmaz. ZekÂt verenlerin malını elbette artırır. (Bekara sûresi: 276)

Receb'in ilk Cum gecesini ihy edene (ibÂdetle gecirene), Allahu teÂl kabir azÂbı yapmaz. DuÂlarını kabûl eder. Yalnız yedi kimseyi affetmez ve duÂlarını kabûl etmez: FÂiz alan veya veren, muslumanları aşağı goren, anasına-babasına eziyet eden, karşı gelen cocuk, musluman olan ve dînin emirlerine uyan kocasını dinlemeyen kadın, şarkı ve calgıcılığı san'at edinenler, livÂta ve zin edenler, beş vakit namazı kılmayanlar. (Hadîs-i şerîf-RiyÂd-un-NÂsihîn)

Daha fazlasını odemesi şartı ile odunc vermek fÂizdir. YÂni boyle olan sozleşme haramdır. Haram anlaşma ile ele gecen malın hepsi haram olur. Mesel on iki kile odemesi şartı ile, on kile buğday odunc verilse, alınan on iki kilenin hepsi haram olur. FÂiz ile odunc vermek ve almak haram olduğu Kur'Ân-ı kerîmde acık olarak bildirilmiştir... (İmÂm-ı RabbÂn&#238
İsrÂfın yÂni malı, dînin uygun gormediği yerlere dağıtmanın kotuluğunu gosteren delillerden biri de, fÂizin haram olmasıdır. FÂiz alıp vermek buyuk gunÂhtır. FÂizin haram olmasının sebebi, insanların malını alış-veriş yaparken ziyÂn olmaktan korumakt ır. (İmÂm-ı Birgiv&#238

Son nefeste îmÂnsız gitmeye sebeb olan şeylerden biri de, fÂiz alıp vermektir. (Hamz Efendi)
FÂiz, yalnız İslÂmiyet'te değil, semÂvî dinlerin yÂni daha once gonderilen hak dinlerin hepsinde haram idi. FÂizin azı da coğu da haramdır. En buyuk gunÂhlardandır. (Muhammed RebhÂm&#238
Her menfaat getiren borc fÂizdir. (AlÂeddîn Haskef&#238

__________________