Antalya Ticaret ve Sanayi Odası ATSO başkanı Cetin Osman Budak, Antalya Tanıtım A.Ş. ve markalaşma calışmalarında son aşamaya gelindiğini soyledi.




Budak, “Tum Antalya’yı, Gazipaşa’dan Kalkan’a kadar tek bir destinasyon olarak tanıtmak icin Tanıtım Şirketi kurma calışmalarında son aşamaya gelindi. Antalya bolgesindeki her turizm beldesi, yurt dışı tanıtımlarını kendi başına yapıyor. Bu durum hem tanıtımın eksik kalmasına hem de buyuk bir ısrafa neden oluyor. Antalya’yı butun varlıklarıyla birlikte profesyonelce tanıtmak istiyoruz. Bu şirket Antalya’nın markalaşma calışmalarında da onculuk edecek. Bugun hediyelik eşya mağazalarına baktığımız zaman Kemer’e ozgu, Antalya’ya ozgu bir hediyelik eşyamız yok. Ama kurulacak Tanıtım Şirketi bu calışmaları da yurutecek. Kemer’i mutlaka bu oluşumun icinde gormek istiyoruz” dedi.

Antalya Ticaret ve Sanayi Odası Yonetim Kurulu, yeni sezon oncesi Antalya’nın en onemli turizm merkezlerinden Kemer İlcesi’ni ziyaret ederek ceşitli temaslarda bulundu.

Kemer’de Belediye Başkanı Mustafa Gul ve Kemer Kaymakam Vekili Bayram Yılmaz’ı makamlarında ziyaret eden ATSO Yonetim Kurulu Uyeleri, daha sonra ilcedeki ATSO uyeleriyle bir toplantı yaptı. ATSO Heyeti toplantı sonrasında esnafı ziyaret ederek, yeni sezon icin başarı temennisinde bulundu.

Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Yonetim Kurulu uyelerinden oluşan heyet sezon oncesi Kemer’de ceşitli temaslarda bulundular. Heyet ilk olarak Kemer Belediye Başkanı Mustafa Gul’u makamında ziyaret etti. ATSO Başkanı Cetin Osman Budak ziyarette Kemer’in konaklama tesisleri, Mavi Bayraklı sahilleri, doğal zenginlikleri, dalış merkezleri ile sadece Antalya’nın değil, Turkiye’nin en onemli turizm merkezlerinden biri olduğunu ifade etti.

Antalya Tanıtım A.Ş. ve markalaşma calışmalarıyla ilgili bilgi veren Budak, “Tum Antalya’yı, Gazipaşa’dan Kalkan’a kadar tek bir destinasyon olarak tanıtmak icin Tanıtım Şirketi kurma calışmalarında son aşamaya gelindi. Antalya bolgesindeki her turizm beldesi, yurt dışı tanıtımlarını kendi başına yapıyor. Bu durum hem tanıtımın eksik kalmasına hem de buyuk bir ısrafa neden oluyor. Antalya’yı butun varlıklarıyla birlikte profesyonelce tanıtmak istiyoruz. Bu şirket Antalya’nın markalaşma calışmalarında da onculuk edecek. Bugun hediyelik eşya mağazalarına baktığımız zaman Kemer’e ozgu, Antalya’ya ozgu bir hediyelik eşyamız yok. Ama kurulacak Tanıtım Şirketi bu calışmaları da yurutecek. Kemer’i mutlaka bu oluşumun icinde gormek istiyoruz” dedi.

Dunya Ralli Şampiyonası’nın Kemer’e geri getirilmesi gerektiğini belirten Budak, “biz Antalya olarak Formula 1’e de taliptik ancak İstanbul’a verdiler. Gelecek yıldan itibaren de İstanbul’da da duzenlenmeyecek. Kultur Başkenti etkinlikleri kapsamında Kemer’de duzenlenen Ralli Şampiyonası’nı da 1 yıllığına İstanbul’a aldılar. Onumuzdeki surecte bu şampiyonanın tekrar ait olduğu yere Kemer’e donmesini bekliyor ve konuyu cok yakından takip ediyoruz. Kemer’in ve Antalya’nın tanıtımı icin cok onemli bu etkinliği yeniden bolgeye getirilmesi gerekiyor” dedi.




-Kongre merkezi-

Kemer Belediye Başkanı Mustafa Gul de, ATSO’nun ziyaretinin kendisini cok mutlu ettiğini soyledi. Son 30 yılda Kemer’in kucuk bir koyden, dunya capında tanınan bir turizm merkezine donuştuğunu anlatan Gul, 40 bin turistik yatak ve 20 bin nufuslu ilcenin nufusunun yaz aylarında 100 bine ulaştığını soyledi. Gul, “Hedefimiz Kemer’i dunya capında bir cekim merkezi yapmak. Her zaman iş dunyası ile işbirliğine hazırız” dedi.

Kemer’de doğa ve yayla turizmini geliştirmek icin 13 yuruyuş parkuru yaptıklarını anlatan Gul, kongre turizmini geliştirmek icin onumuzdeki donemde 10 bin kişi kapasiteli bir kongre merkezi projesi geliştirdiklerini soyledi. Kemer’e futbol ve golf turizmi icin yeterli toprağın olmadığını ifade eden Gul, “Bolgemizi kongre turizmi konusunda cekim merkezi yapmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

ATSO Heyeti, Kemer Kaymakam Vekili olan aynı zamanda Konyaaltı Kaymakamı Bayram Yılmaz’ı makamında ziyaret ettikten sonra ATSO uyeleriyle bir toplantı yaptı.


-Shoppingler ilce merkezine kadar girdi-

Toplantıda ATSO uyeleri yeni sezon oncesi sıkıntılarını dile getirdi. Ozellikle shopping center olarak tabir edilen turistik mağazaların sayısının hızla arttığını belirten ATSO uyeleri, ilce merkezinde turistik ticaretin bitme noktasına geldiğini, bir cok esnafın siftah yapmadan dukkanını kapattığını anlattı.

Carşı merkezinde kucuk mağazaların her şeyi satar hale geldiğini vurgulayan esnaflar, “Herkes her işi yapıyor. Ayakkabıcı aynı zamanda parfum satıyor. Saatci, ayakkabı satıyor. Herkes faaliyet konusu ne ise o alanda ticaret yapmalı, bu konuda yerel yonetim de yaptırım uygulamalı” dediler.

Alışverişle ilgili sıkıntıların arttığını, turistlerin hanutcular ve yoğun trafik nedeniyle sokakta yuruyemez hale geldiklerini anlatan esnaflar, guvenlik tedbirlerinin yetersizliğinden yakındılar.

Sahillerin otellerin işgali altında olduğunu da belirten ATSO uyeleri, ozellikle zengin turistlerin ilceye cekilmesi icin kruvaziyer gemilerin de gelebileceği yeni bir marinaya ihtiyac bulunduğunu soylediler.

Toplantıda ATSO tarafından daha once Kalekapısı’nda uygulanan Guvenli Alışeriş ve Tuketiciye Koruma Sistemi gibi guvenli alışverişi ozendirecek kampanyaların duzenlenmesi de gundeme geldi.


-Akşam ticaretini canlandıralım-

Sıkıntıları ve onerileri ilgili yerlere ileteceklerini belirten ATSO Başkanı Budak, her işyerinin oncelikle kendi dukkanının onunu temizlemesi gerektiğini ifade etti. Etiket ve hanutculuk konusunda esnafın ortak hareket etmesi gerektiğini belirten Budak, “Bizim en onemli organlarımızdan biri Disiplin Kurulumuz. İşyeri kapatmaya uzanan yetkilerimiz var. Etiket ve hanutculuk konusunda once kendimize ceki duzen verelim. Bu konuda oncelikle esnafın ve yerel yonetimin kararlığı cok onemli. Biz karar mercii değiliz. Biz kurum olarak ozel sektorle kamu arasında bir kopruyuz. Sorunlarınızın cozumu icin elimizden gelen her turlu desteği vereceğiz” dedi.


kaynak : turizmgazetesi.com

__________________