Sual: “Dinin emri ayrı, Arap Âdetleri ayrı şeydir. Arabistan cok sıcak olduğu icin orada yaşayan insanlar, sıcaktan korunmak amacıyla ortunmuşlerdir. Bu İslamiyet oncesi Arapların bir Âdetidir, dinle alakası yoktur. Sonra dinin emri olsa bile Kur'andaki bazı hukumler gunumuzde artık gecerli değildir. Toplumun şartlarına gore bazı hukumler değiştirilir" iddiasında gerceklik payı var mıdır? Tesettur dinin emri midir, yoksa Arap Âdeti midir?
CEVAP
İddiada zerre kadar gerceklik payı olmayıp, soylenilenlerin hepsi yanlıştır.
Birincisi, Dunyanın her yerinde sıcaktan rahatsız olanlar acılıyorlar. Arabistan’da ise, kapandıklarını soylemek tuhaf değil mi?
İkincisi, Arap Âdeti demek cok yanlış. Cunku Araplar, İslamiyet’ten once, KÂbe’yi bile cıplak tavaf ediyorlardı. Yani acıklık ve hayÂsızlık meşhur idi. İslamiyet gelince acık gezmeyi yasakladı.
Ucuncusu, Kur’an-ı kerim ve hadis-i şerif ile bildirilen hukumler zamanla değişmez. Âdete ait olan hukumler zamanla değişebilir. Tesettur emri Âdet değil, dinin bir hukmudur. Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Mumin kadınlara soyle: [Yabancı erkeklere bakmaktan] sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, [el, yuz gibi] gorunen kısmı haric, ziynetlerini [Sac ve gerdan gibi ziynet takılan yerleri] gostermesinler, başortulerini yakalarına kadar [sac, kulak ve gerdanlarını] ortsunler!) [Nur 31]
Bu Âyet-i kerimeden kadınların başortusunu sadece yakasına orteceği, baş ve vucudunun diğer yerlerini ortmenin gerekmediği anlaşılabilir. Gozunu neden sakınacak, ırzını nasıl koruyacak, ziynetten maksat nedir? Kına, surme boya mıdır, altın, gumuş gibi ziynetler midir? Bu hususlar acık değildir, hadis-i şerifle bildirilmiştir. Bir Âyet-i kerime meali de şoyledir:
(Ey Nebi, hanımlarına, kızlarına ve muminlerin kadınlarına [dışarı cıkarken] cilbablarını [dış elbiselerini] giymelerini soyle! Bu, onların tanınıp, eza edilmemelerine daha uygundur.) [Ahzab 59]
Bu tercumeye bakıp, "Kadın, tanınıp eza edilmemesi icin dış elbise giyer. Tanınıp eza edilmezse, cıplak gezebilir" diyenler cıkmıştır. Bu Âyetleri Resulullah efendimizin nasıl acıkladığına bakmalıdır. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Kadının [yuz ve iki elinden başka] butun bedeni avrettir.) [Mecmaul-enhur, El-mugni]
Bu hadis-i şerifte kadının tesetturu acıkca, bildiriliyor. Kur'an-ı kerimin 17 yerinde Resulullaha (De ki, bana tÂbi olun) buyuruluyor. Allahu teÂlÂnın Resulune tÂbi olup Onun bildirdiği şekilde tesetture riayet etmelidir! Hazret-i Esma, ince elbise ile gelince, Resulullah efendimiz baldızına bakmadı. Mubarek yuzunu cevirip buyurdu ki:
(Ya Esma, bir kız, namaz kılacak yaşa gelince, yuz ve elleri haric, vucudunu erkeklere gosteremez.) [Ebu Davud]
Hazret-i Âişe validemiz de buyurdu ki:
(İlk muhacir kadınlara Allah rahmet etsin! Tesettur Âyeti inince, hemen futalarını yırtıp başlarını orttuler.) [Buhari, Nesai]
Kur’anı kendi goruşune gore tefsir edip tesettur farzını inkÂr etmek kufurdur. Bir kadın acık gezse kÂfir olmaz. Fakat kapanmanın luzumsuz olduğunu soylerse kÂfir olur.
http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=1053
__________________
Dinin emri zamanla değişmez
Dini Bilgiler0 Mesaj
●27 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Kültür & Yaşam & Danışman
- Eğitim Öğretim Genel Konular - Sorular
- Dini Bilgiler
- Dinin emri zamanla değişmez