İslam eğitim ve tedrisatından hakkıyla gecmiş bir genc, duşunce ufuklarındaki esintilerle girdaplara sebep olabilecek kadar iradi disiplin ve ruhi temizliğe sahip olur. Etrafını tahlil edeceği zaman kullandığı tek mizan olcusu İslam, onu her konuda alim, her olayda ise yanlışı doğrudan ayırt etmede başarılı bir munevver kılar. Sakin yapısının icerisinde son soluğa kadar sonsuzluk icin uretilme aşkı ve heyecanı, onun sevdalarını huzun, keder, gam, bunalım, sıkıntı, yorgunluk, elem gibi yıpratıcı duyguları toprak altına gomer. Gomulen her illetli hal, yeşeren bir gul gibi kendi ruhi disiplinini ve oz benliğini geliştirir. Her zaman genişleyen evren gibi, kendisini de evrenin bir cuzu olarak surekli gelişir.
Kısaca anlatmaya calıştığım İslam ruhi ve duşunce yapısı, bircok analize konu olarak hakkında ciltlerce kitaplar yazılmış bir alanı ifade eder. Ancak İslam duşunce ve ufuk yapısından koparılan Musluman kimlikler, bunların farkında olmadan yaşamaya devam etmekteler. Az da olsa sosyal bir uyanışın son zamanlarda meydana gelmediğini soylemek, kader perspektifiyle tayin edilen tarihi hakikatleri de yok saymak olur. Cunku bu hakikatlerde ne hakkın batıla olan galebesi, ne de batılın hakka olan galebesi berdevam olamamış, surekli bir nobetleşmeye sahip olarak birini diğerine olan ustunluğu değişmiştir. Bu zamanda da galebe sırasının İslam’da olduğu cok acık.
Bizde burada İslam gencliğine mesaj vermek istiyoruz. Gelişen bu İslam hareketinin icerisinde bir ucundan destek olabilmek mukabilinde hareket etmek isteyen birisi 3 ana konuda kendini iyi yetişmeli. Bunlardan birincisi İslam dini kanunları. İkincisi Tarih, ucuncusu ise Edebiyat. İslam daha iyi yaşamak adına kanunlarının ve duşunce yapısının anlaşılması, bu yapının tarihi hakikatlerle ispatının yapılması, inkarcılara da guzel bir şekilde anlatılması edebi kudreti gerekli kılmaktadır.

Kaynak: http://www.herturlu.org/islamci-genc...#ixzz2zKl5xg4J

__________________