Otomobil ureticileri, fosil yakıtlarla calışmayan ve karbon emisyonu olmayan motorlara doğru yonelmeye başladılar. Elektrikli araclar hızlı bir şekilde hayatımıza girdiler. Elektrikli aracların dışında hayatımıza giren bir diğer cevre dostu teknoloji de hidrojen yakıt hucreli araclar oldu. Toyota, hidrojen yakıt hucreli aracların geliştirilmesi ve uretiminde oncu rolunu ustleniyor. 2014 yılında tanıtılan Toyota Mirai hidrojen yakıt hucreli olarak calışıyor.
Şimdi de BMW, hidrojen hucreli araclar rekabetine geri donuyor. Şirket, Toyota’nın da desteği ile i Hydrogen Next’i geliştirdi. Hidrojenle calışan i Hydrogen Next’in yakıt hucreleri 375 bg guc uretebiliyor. Aracın bu yakıt hucresi 125kW elektrik enerjisi sağlıyor. Bunun yanında aracta ilave guce ihtiyac duyduğunda kullanabilecek bir “tepe bataryası” bulunuyor. Bu batarya ile beraber sistemde toplam 275kW elektrik enerjisi sağlanıyor.

BMW’nin hidrojen hucreli aracının 700 bar basınclı tankının 6kg sıkıştırılmış hidrojen kapasitesi var. Bu tank kapasitesi ile BMW, Toyota Mirai ile aynı yakıt verimliliğini yakarlarsa aracın, tek depo ile 750 km yol kat edebileceğini soyleyebiliriz.
İ Hdyrogen Next icin şimdiden heyecanlanmaya gerek yok. BMW’den yapılan acıklamada hidrojenle calışan BMW’lerin suruculerin karşısına cıkmak icin daha uzun bir sureye ihtiyacları olduğu soylendi. Aynı zamanda, hidrojenli aracların kullanılması icin henuz altyapı hazır değil. Bu nedenle BMW bir sure daha icten yanmalı motorlu araclar ve elektrikli araclarla yola devam etmeyi duşunuyor.

BMW, yinede geliştirdiği hidrojenli i Hydrogen Next’i test amacıyla 2022 yılında sınırlı sayıda uretecek. Şirket, piyasa koşulları uygun olursa ve arac icin yeterli talep gelirse 2025 yılında i Hydrogen Next’i bu kez satış icin uretmeye başlayacak. Yani i Hydrogen Next’in uretimi bircok koşula bağlı. Koşullar uygun olmazsa uzun bir sure daha BMW’yi hidrojenle calışan araclar uretirken goremeyebiliriz.