Pegasus Hava yolları'na ait İzmir-İstanbul seferi yapan PC2193 sefer sayılı Boeing 737 tipi ucak, Carşamba gunu 17.05'te İzmir Adnan Menderes Havalimanı'ndan kalktı. Ucak saat 18.19'da Sabiha Gokcen Havalimanı'na inerken pistten cıktı.
[h=3]UCAK KAZASINDA 3 KİŞİ OLDU[/h] Kazada uc kişi hayatını kaybederken, 180 kişi de yaralandı. İstanbul Valisi Ali Yerlikaya, kazazedeler arasında 12 ulkeden 22 yabancı uyruklu yolcu bulunduğunu soyledi.
[h=3]BAKAN, "SERT İNİŞ YAPAN UCAK KIRIMA UĞRADI" DEMİŞTİ[/h] Ulaştırma Bakanı Mehmet Cahit Turhan, kaza icin ''Sert iniş yapan ucak kırıma uğradı" dedi.Ajansların yayınladığı kule - pilot konuşmalarında kulenin olumsuz hava koşullarından bahsettiği, onceki iki ucağın pisti pas gectiği, kulenin piste iniş yonunu değiştirmeyi planladığı yer alıyordu.
3 kişinin olduğu 180 kişinin yaralandığı ucak kazası sonrası 4 iddia gundeme geldi. İşte o iddialar:
[h=3]PEGASUS PİLOTLARI UZERİNDE BASKI VARDI İDDİASI[/h] Kazanın ardından bazı yorumlarda Pegasus'un rotarların onune gecmek ve giderleri azaltmak icin pilotlarına pisti pas gecmemeleri yonunde baskı yaptığı one suruldu. 14 Ocak 2018'de Trabzon'da ve 7 Ocak 2020'de de yine Sabiha Gokcen'de Pegasus ucaklarının pistten cıkmış olması, bu yonde yorum yapanların gerekceleri arasındaydı.
Pegasus Genel Muduru Mehmet Tevfik Naneise yaptığı acıklamada "pilotları uygun olmayan hava şartlarında inişe zorlandığı" iddialarıyla ilgili şoyle konuştu: Tum pilotlarımız risk almamaları, risk goruyorsa pas gecmeleri, gerektiğinde yedek meydanda devam etmeleri icin teşvik edilirler."
[h=3]"YORGUN PİST" ACIKLAMASI[/h] Ulaştırma Bakanı Cahit Turhan, kazadan iki gun once yaptığı 2019 değerlendirme toplantısında Sabiha Gokcen Havalimanı'nın durumuna dair acıklamalarda bulunmuştu. Turan, "Sabiha Gokcen'in trafiği giderek artıyor. Ancak Sabiha Gokcen'de bir pistimiz var. Bu pistimiz cok yoruldu. Ucuşların olmadığı saatlerde, hemen hemen her gece piste bakım yapılıyor" diyen Turhan, yeni pistin acılmasının ardından eski pistin de bakıma alınacağını soylemişti.
Sosyal medyada da Sabiha Gokcen'deki pistin fiziksel acıdan iyi bir durumda olmadığına dair yorumlar yapıldı.
[h=3]PİSTİN SONUNDAKİ GUVENLİK ALANI TAVSİYE EDİLENDEN KUCUK İDDİASI[/h] Hava taşımacılığı guvenliğini inceleyen Aviation Safety adlı Twitter hesabı, pistin sonunda Uluslararası Sivil Havacılık Orgutu'nun minimum şartlarını karşıladığı fakat tavsiye edilen buyuklukten daha kısa olduğuna yonelik bir paylaşımda bulundu.
Uydu goruntuleri incelendiğinde, piste kara yonune doğru inen ucaklar icin pist sonunda daha geniş bir alan bırakıldığı, deniz yonunden inen ucaklar icin ise daha kucuk bir alan kaldığı goruluyor. Pistin sonunda daha geniş bir alan olması durumunda ucağın tepeden aşağı, yola doğru duşmeyeceği ve boylece daha az hasara yol acacağına dair yorumlar var.

Yolcu ucaklarında kaza oncesinde, anında ve sonrasında alınması gereken yangın onlemleri nelerdir? Ucakta kırım olması ne demek? [h=4]Haber Videosu[/h]: Sabiha Gokcen'deki ucak kazasında yeni iddia: Pistin sonundaki alan tavsiye edilenden kucuk