Gunumuzun geldiği teknoloji dunyasında birbirinden farklı pek cok teknolojik urun ve bu urunleri ureten marka bulunuyor. Durum boyle olunca akıllı TV piyasasında da durdurulamayan bir genişleme yaşanıyor. Peki bazı akıllı TV ’lerin neden piyasanın oldukca altında fiyattan satıldığını hic duşundunuz mu?
Aslında bir akıllı TV ’den “akıllı” işlevselliğini kaldırırsanız bu cihazlar daha pahalı hÂle geliyor. TV ureticileri; icerik uretimi, reklamcılık ve veri madenciliği konularıyla oldukca ilgileniyor. Google ve diğer dev şirketler gibi akıllı TV ureticileri de kullanıcı verilerini topluyor ve ticarete dokuyor.
[h=2]Ureticiler, toplanan bilgileri yuksek fiyattan satıyor:[/h]
Washington Post tarafından yapılan bir deney sırasında gazeteciler, en buyuk TV ureticilerinin kullanıcıların izlediği her şeyi nasıl kaydettiğini izledi. İstatistiklere gore ortalama bir Amerikalı gunde yaklaşık 3 saat TV izliyor. TV izleme gecmişi herhangi bir finansal veri ya da gizli arama sorgusu icermese de bu gecmiş, ilgili taraflara ayrıntılı bir tuketici profili oluşturma imkÂnı sağlıyor. Bu da reklam verenler icin oldukca değerli bir bilgidi ve bu veriler yuksek ucretler karşılığında satılabiliyor.
TV ureticilerine gelince, onlar da doğal olarak bu fırsatı kullanıyor. Milyonlarca TV muşterisi de bu izni veren menu oğesi varsayılan ayar olarak acık geldiği icin bu tur verilerin toplanmasına izin veriyor. Yani yasal acıdan her şey yolunda. İzleme gecmişini paylaşmak istemeyen izleyicilerse, genellikle ayarlar kısmının derinliklerine gizlenmiş bu ozelliği devre dışı bırakıyor.
Privacy PC ’den David Balaban, TV satın alanların %90 ’ının gonullu olarak veri toplanılmasını ve sunucuya veri gondermeyi kabul ettiğini belirtiyor. Ona gore coğu izleyici bu durumu umursamıyor ve bazıları TV endustrisinin gelişimine yardım ettiği icin mutlu gorunuyor. Ureticilere goreyse daha iyi veri madenciliği, kullanıcıların daha alakalı reklamlar almasını ve TV sektorunun gelişmesine yardımcı oluyor.
[h=2]Tehlike yalnızca akıllı TV ’ler icin değil:[/h]
Yalnızca TV'ler değil, diğer akıllı araclar da yavaş yavaş kullanıcı davranışını izleyecek bir hÂle burunmeye başlıyor. Orneğin tanınmış bir kulaklık ureticisi olan Bose, son zamanlarda kullanıcı sozleşmesinde bir değişiklik yaptı. Yeni surume gore Bose kulaklıkları satın alanlar, veri toplama ve gonderimini kabul etmeli. Toplanan bilgilerin listesi ise şunları iceriyor:
Ceşitli fonksiyonların / ayarların aktivasyon suresi Kullanım saati ve tarihi Tuş vuruşları Kulaklıkların bağlı olduğu cihazlar Ses seviyesi Saat dilimi Ses akışı hakkında bilgi Saklanan icerik Dinlenen radyo istasyonları Calma listeleri Sanatcı isimleri Albumler Şarkılar Podcast Bu noktada kullanıcılara, bilgi toplama ve gonderme işleminin Bose Connect uygulamasını yukledikten sonra gercekleşeceği bildiriliyor. Kulaklıkları kullanmak icin uygulamayı yuklemek şart değil ancak bazı surumlerde 'gurultu engelleme' gibi teknolojiler, bu uygulama yuklenmeden etkinleştirilemiyor.
Ucuz Akıllı Televizyonlar Hakkında Korkutan Acıklama
Bilim ve Teknoloji0 Mesaj
●22 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Teknoloji Forumları
- Bilim ve Teknoloji
- Ucuz Akıllı Televizyonlar Hakkında Korkutan Acıklama