TOGG (Turkiye'nin Otomobili Girişim Grubu) tarafından geliştirilen yerli ve elektrikli otomobil ile Turkiye ’nin de adım attığı elektrikli otomotiv sektoru, her gecen yıl daha da buyuyor. Şu an olmasa da, cok yakın bir gelecekte yollardaki elektrikli otomobil sayısı, geleneksel otomobillerle neredeyse aynı sayıya gelecek. Fakat elektrikli otomobillerin hala aşması gereken iki buyuk sorun bulunuyor: Batarya ve şarj sistemi.
Mazda'nın yakın zaman once tanıttığı ilk yuzde 100 elektrikli modeli MX-30 ’da yalnızca 35,5kWh'lık bir bataryanın bulunması, buyuk bir şaşkınlığa neden olmuştu. Mazda, uzun menzil sunacak bataryaların gezegenimiz icin cok daha kotu olacağını iddia ediyor.
[h=2]Mazda, 'Dunya'yı duşunduğu icin' uzun menzilli elektrikli otomobil uretmiyormuş[/h]
Mazda ’nın Avrupa araştırma direktoru Christian Schultze'ye gore bataryanın bu denli duşuk kapasitede olmasının nedeni, gezegene yardım etmek. Schultze, yaptıkları araştırmaların, uzun menzilli elektrikli otomobillerin cevre icin dizellerden daha zararlı olduğuna işaret ettiğini soyledi.
Japon şirket, 95kWh'lik bir bataryanın (Tesla'nın ust seviye Model S ve X'inde gorduğumuze yakın), uzun sureli kullanımda giderek daha fazla emisyona neden olacağını belirledi.
Bununla birlikte 35,5kWh ’lık bataryaya sahip olan MX-30, menzil aralığını geniş tutmak isteyen suruculerin ilgisini pek fazla cekmeyebilir. Markanın ilk elektrikli modelinin gostereceği satış performansı, Mazda ’nın bu segmentte atacağı adımların yonunu belirleyecek.
Mazda: Uzun Menzilli Elektrikli Otomobiller, Dizellerden Daha Zararlı
Bilim ve Teknoloji0 Mesaj
●20 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Teknoloji Forumları
- Bilim ve Teknoloji
- Mazda: Uzun Menzilli Elektrikli Otomobiller, Dizellerden Daha Zararlı