Reklamcılık ve pazarlama endustrisinin guncel haberlerini aktaran AdAge, Spotify ’ın politik reklamları yasaklayacağını aktarmıştı. Başlangıcta resmiyeti bulunmayan bu haberler, şirketin politik reklamları 2020 yılının ilk aylarında orijinal ve ozel podcastlerinde yasaklayacağını duyurmasıyla resmileşmiş oldu.
Spotify, kararının gerekcesi olarak "bu tur reklamları duzgun bir şekilde inceleyecek kaynaklara sahip olmamalarını" gosterdi. Spotify ’ın The Verge ’e yaptığı acıklamada ise aşağıdaki cumleler yer aldı:
"Bu noktada bu iceriği sorumlu bir şekilde doğrulamak ve gozden gecirmek icin sureclerimiz, sistemlerimiz ve araclarımızda henuz gerekli sağlamlığa sahip değiliz. Yeteneklerimizi geliştirmeye devam ederken bu kararı yeniden değerlendireceğiz."
Spotify, Amerika Birleşik Devletleri dışındaki ulkelerde politik reklam vermemesiyle biliniyor. Fakat şirket, ABD ’de verdiği bu reklamlardan ne kadar kazandığını herhangi bir platforma acıklamış da değil.
[h=2]Politik reklamları yasaklayan tek şirket Spotify değil:[/h]
Spotify ’ın bu kararıyla birlikte şirket, ABD ’de 3 Kasım 2020 ’de gercekleşecek secimlerde politik reklamlarla mucadelenin yolunu bulmaya calışan diğer şirketlerin arasına katıldı. Diğer şirketlerin arasında Twitter da bulunuyor. Twitter, kasım ayında politik reklamların tumunu platformda yasaklama kararı almıştı.
Twitter ’ın bu kararı, platform uzerinde adaylar, politik partiler, yasama, yargı ve oylama ile ilgili paylaşılan ucretli reklamları yasaklamayı kapsıyordu. Bununla birlikte siyasal eylem komitelerinin verdiği reklamlar da yasaklanmıştı. Fakat şirket, ‘gerekceye dayanan reklamları ’ bazı durumlarda onaylamaya devam etti.
Politik reklamları engelleyen diğer şirketler arasında Google ’da bulunuyor. Google ’ın yasağı, 6 Ocak ’tan itibaren tum dunya capında uygulamaya girecek. Ancak şirket coğrafya hedefli politik reklamları ve yaş ve cinsiyeti hedefleyen reklamları engellemeyecek.
Google ’ın yeni yasağı muhtemelen politik reklamlar uzerinde buyuk etkiye sahip olacak. 31 Mayıs 2018 ’den bu yana şirket, ABD ’de 155 milyon dolardan fazla harcama yapmıştı. Ote yandan Facebook ise platformda yayınlanacak siyasi reklamlara herhangi bir kısıtlama ya da denetim getirmeyecek.
Spotify, 2020'den İtibaren Politik Reklamları Yasaklayacak
Bilim ve Teknoloji0 Mesaj
●28 Görüntüleme
- ReadBull.net
- Teknoloji Forumları
- Bilim ve Teknoloji
- Spotify, 2020'den İtibaren Politik Reklamları Yasaklayacak