Sony ve Microsoft, yeni konsollarına kendi SSD cozumlerini uyguluyor, ancak aradaki farkı geliştiriciler olcuyor. Yeni nesil konsollarda bulunan yeni NMVe SSD teknolojisinin, yukleme ekranlarını ortadan kaldıracağı ve oyun dunyasında yeni bir performans seviyesi sunacağı geliştiriciler tarafından sıklıkla dile getiriliyor.
Godfall'un arkasındaki geliştiriciler, PS5'in guclu SSD'sinden etkilendiklerini soyluyor. Godfall'un yaratıcı yonetmen Keith Lee, "PlayStation 5'teki olağanustu guclu SSD, her bir nesne icin yeni bir ayrıntı duzeyi sunuyor ve geniş dunyamızın kesintisiz yuklenmesini sağlıyor." diyerek, konsoldaki SSD teknolojisinin onemini vurguladı.
Oyunda mekaniklerin one cıktığını belirten Lee, yeni kontrolor cihazının, uyarlanabilir tetikleri ve dokunsal geri bildirimi sayesinde anlık mucadeleyi canlandırdığını belirtti.

Daha once Microsoft geliştiricileri de Xbox Series X hakkında benzer acıklamalar yapmışlardı. Peki aradaki fark ne? Aslında PS5'in gizli silahı ve Xbox Series X'e gore en onemli avantajı Sony'nin ReRAM depolama teknolojisi olabilir. ReRAM ozellikle kurumsal pazar icin ozel olarak tasarlanmış bir SCM (Depolama Sınıfı Bellek) olarak uretildi.
ReRAM, DRAM'den daha az guc gerektiriyor ve Intel'in Optane suruculerinde kullanılan teknolojiyle aynı teknolojiyi kullanıyor. Burada dikkat cekilen nokta, Sony'nin SSD'yi hızlandırmak icin PS5'in anakartında az miktarda ReRAM kullanması. ReRAM modulu, en cok kullanılan verileri onbelleğe alıyor ve depolayarak işlemek icin doğrudan CPU ve GPU'ya gonderiyor. Bu sistem, geliştiricilere oyunlarındaki veri bloklarına ayrıntılı erişim sağlamaları icin ozel olarak geliştirilen bir yazılımla tamamlanıyor.
Şimdilik SSD'lerin nasıl calışacağı tam olarak bilinmiyor. Cozum ne olursa olsun, geliştiriciler oyun dunyalarında devrim yapabilmeleri icin konsol ureticilerinden bircok arac seti alacaklar ve oyunculara daha fazlasını sunacaklar.