Apple'ın hisselerini takip eden uzmanlara gore, şirketin piyasa değeri 2 trilyon dolara ulaşabilir. Quo Vadis Capital Başkanı John Zolidis, Apple'ın şu anki değerinin 1,22 trilyon dolar olduğunu hatırlatarak, bunun şirketi ABD'deki en değerli kamuya acık şirket haline getirdiğini belirtiyor.
Zolidis, Apple'ın dunyadaki en yenilikci tuketici urunleri şirketlerinden ve en değerli markalardan biri olduğunu belirtirken, şirketin yuksek kÂrlılığına da dikkat cekiyor. Apple'ın son yıldaki faaliyet kÂrının yuzde 27 olduğunu soyleyen Zolidis, şirketin buyuk miktarlarda ek nakit de urettiğinin altını ciziyor.
Son 5 yılda Apple'ın ortalama 59 milyar dolar urettiğini belirten uzman, şirketin bu ceyreğin sonundaki bilancosunun 100 milyar dolar nakit olduğunu soyluyor. Zolidis'e gore Apple'ı 2 trilyon dolar değere ulaştıracak olan şey yenilikcilik.
[h=2]İnovasyon en onemli kalem[/h]
Zolidis, şirketin yenilikciliğine devam ederek "fantastik urunler" yaratması durumunda kuresel kategorilerdeki hakimiyetini koruyabilir ya da payını artırabilir. Ek serbest nakit akışını devam ettirecek olan Apple, bunları ya hissedarlarına geri dondurecek ya da teknoloji ve buyumeye yatırım olarak kullanacak. Tum bunlar gercekleşirse, 2 trilyon dolar değere ulaşması mumkun.
Lahardan Financial'dan Leon Wilfan da Apple'ın 2 trilyon dolar değere ulaşabileceğini duşunenlerden. Wall Street'in 23'luk ozel sermaye şirketi (PE) seviyesinde Apple'ı tipik "donanım" şirketi olarak değerlendirdiğini kaydeden Wilfan, şirketin henuz boyle olmadığını belirtiyor ve Apple icin değerlemenin onemini vurguluyor. Uzmana gore Apple'ın PE oranı 25 ila 30 arasında olmalı. Apple bu sayede onumuzdeki 5 sene icerisinde kazancını yılda yuzde 10 ila yuzde 15 artırabilir.
[h=2]Hizmetler alanı Apple'ı buyutebilir[/h]
Investing.com'dan Jesse Cohen de, Apple'ın 2 trilyon dolar bandına ulaşması icin hizmetler alanındaki buyumenin onemli olduğuna dikkat cekiyor. Cohen, AirPods gibi giyilebilir cihazların da buna katkı sunacağını ve 2024 yılında şirketin 2 trilyon dolar değere ulaşabileceğini belirtiyor.
Apple'ın diğer cihazlara gore avantajı, kullanıcıları kendi ekosisteminin icerisine cekmesi. Apple kullanıcılarının markada tutunma oranı yuzde 90 ve Apple kullanıcıları Android kullanıcılarının yarattığı trafiğin iki katı kadar trafik yaratıyor. Bu nedenle hizmetlerin geliştirilmesi Apple'ın bir hayli onem verdiği bir alan. Zaten hizmetler alanı, şirketin toplam gelirinin yuzde 20'sine tekabul ediyor.
Faiz oranları duşuk kalırsa ve dunya ekonomisi sağlıklı buyume oranları yakalarsa, Apple'ın onunun acık olduğu duşunuluyor. Ancak herkes aynı şekilde duşunmuyor. Bernstein, Apple hisselerine 250 dolar hedef fiyat belirlemiş. Bu, şu anki 280 dolarlık hedef fiyatın gerisinde kalıyor ve Apple'ın piyasa değerinin artacağını iddia edenlerin aksini soyluyor.