E-Marketing Associates'in pazarlama uzmanı Joshua Meehan, otellerde mobil aygıtlar ve kiosk cihazlarıyla yapılmaya başlanan check - in'lerin on buroları nasıl etkileyeceğini kaleme aldı. Meehan'ın eHotelier icin kaleme aldığı makaleyi TurizmGuncel okurlarının dikkatine sunuyoruz.





Teknolojinin seyahat ve konaklama sektoru uzerindeki etkisi hızla artıyor. Havalimanları, muşteri hizmetlerini geliştirmek icin kiosk cihazlarını kullanmaya başladılar. Teknolojik gelişmeler, konaklama sektorunde de karşılığını bulmaya başladı.

Bazı markalı oteller şimdiden “self check-in servislerini kullanmaya başladılar bile. Bu sayede konaklayacak muşteriye, geleneksel check-in sureclerini devre dışı bırakma şansı tanınmış oldu. Yeni cıkan her teknolojinin maliyeti, kucuk oteller acısından her zaman celdirici oluyor. Ancak fiyatlar duşmeye başladığında buna değeceği anlaşılıyor.

Tartışmasız, self check – in'in en buyuk avantajı zaman tasarrufu sağlaması. Kiosk veya mobil cihazlarla yapılan check – in, muşteriye on buroyu devre dışı bırakarak hızlı bir şekilde işlemlerini yapmasına fırsat veriyor. Bu sistem, elbette buyuk hacimli oteller icin daha da avantajlı bir sistem. Her gun yuzlerce kişiyi ağırlayan buyuk tesisler, muşteriye daha iyi bir servis verebiliyorlar. Hatta, kiosklar ya da mobil cihazları kullanarak check – in yapmayanlara bile. Muşterilerin bir kısmı bu sistemleri kullandığı icin, diğerlerinin on buroda bekleme sureleri de kısalıyor.

Aslında kucuk tesisler de bu teknolojiden fayda sağlayabilirler. Tesisler kuculdukce calışan insan sayısı da azalıyor. Bu yuzde kucuk otellerde her personel birden fazla sorumluluğa sahiptir. Teoride, on buro masasında her zaman birinin bulunması gerekir. Ama pratikte bu pek mumkun değildir. Gece vardiyasındaki on buro personelini bavul taşırken, veya odaya havlu gotururken gormek olağan durumlardır. İşte, kiosk cihazları, on buro gorevlisi masayı terk ettiğinde onun işini kolaylaştıracaktır.

Bu tip teknolojilere dair bir oğrenme eğrisi her zaman olacak ancak insan dokunuşuna da her zaman ihtiyac duyulacak. Bunun en guzel orneği marketlerdeki “kendin ode” sistemleridir. Sistem calıştığı surece işler hızlı bir şekilde ilerler. Ancak bir aksilik cıktığında bir anda her şey durur. İşte oraya bir insan eli, inasan dokunuşu gerekir. Otellerde o dokunuşu yapacak olanlar yine on buro calışanlarıdır. Yani, otellerde on buro calışanlarına da her zaman ihtiyac olacaktır.

Kaynak

__________________