FIA yarış direktoru Charlie Whiting, Formula 1'de kırmızı bayrak kurallarını takip etmenin son derece kolay olduğunu ve Sebastian Vettel'in Austin'de bu kurala uyabilmek icin yeterince iyi bir iş yapmadığını soyledi. Vettel gectiğimiz hafta sonu Amerika GP'de cuma antrenmanlarında kırmızı bayrak altında yeterince yavaşlamadığı icin uc sıra grid cezasına carptırılmıştı. Bu yılki kurallara gore suruculer mini sektorlerde delta zamanına uymakla yukumluler. Vettel'in arac ustu goruntulerine bakıldığında Alman pilotun onemli olcude yavaşladığı goruluyordu ancak kuralları ihlal etmeye devam ediyordu. Motorsport'a konuşan Whiting, "Sert ve hızlı bir kurala sahip olmanın iyi olduğunu duşunuyorum cunku surekli olarak ne kadar yavaşlamaları gerektiğini soruyoruz. Bence bu mantıklı bir yaklaşım." "Kısacası takımların araclarla yaptıkları şey aşağı yukarı aynı. Ne kadar zorlayabileceklerini bilmek istiyorlar." "Net bir sınır var ve bunu takip etmek oldukca kolay. Sadece bunun bir surucu hatası olduğunu duşunuyorum." "Pistte kırmızı bayrak varsa ne kadar yavaşlamanız gerektiği soylenir." dedi. Kırmızı bayrak kuralları, bu yıl yeni hedef surenin de icerecek şekilde guncellenmiş spor yonetmeliklerinin 31.6 Maddesi'nde yer alıyor. "Takımlar, Guvenlik Aracı ve Sanal Guvenlik Aracı esnasında hızın izlenmesiyle aynı sistemi kullanmak istedi." "Bu yıl pilotların buna uyamadığı sadece uc olay var." "Bunlardan ilki yaptığı şeyi kabul eden bir surucunun hatasıydı yani Daniel Ricciardo'nundu. Avustralya'da bu hatayı yapmıştı. Esteban'ın Suzuka'da bunu yaptığını gorduk ve Seb de aynı şeyi yaptı." "Ne yaptıklarını bilmiyorum ya da neden hedef sureye uymadıklarını. Ancak Guvenlik Aracı ve Sanal Guvenlik Aracı olduğunda durumu mukemmel şekilde yonetiyorlar gibi gorunuyorlar." "Ne ile bağlantılı olduğunu bilmiyorum. Belki de pilotlar bu kuralı unutuyorlardır. Ama her ışık panelinin kırmızı şekilde yandığı da cok acık. Yani unutulacak gibi değildi." "Fakat o oyle yaptı. Yeterince iyi bir iş yapamadı." Cezanın ağırlığı hakkında da konuşan Whiting, FIA'nın kural kitabında kırmızı bayrak ihlallerine beş sıra cezası verildiğinin altını cizdi. Whiting, Ricciardo'ya uc sıra grid ceza verilmesini bir emsal olarak gorduklerini ekledi. Whiting, "Birisi kırmızı bayrakta yavaşlamıyorsa bu ciddi bir problemdir. Kırmızı bayrak ici yavaşlamamak kotu bir şeydir." dedi. Gunluk Gazeteler
__________________