Mercedes, Abu Dhabi GP icin aracına sensor yerleştirirken, lastik testinde bu sensorleri kullanmaya devam edeceği icin avantaj kazanabilir. Takımlar bu hafta salı ve carşamba gunu gercekleştirilecek iki gunluk testte 2019 yılında kullanılacak lastikleri test edecekler ve bu lastiklerin yapısına dair bilgi edinmek icin tek ve en buyuk fırsat olacak. Test esnasında takımlar yeni parcalar test edemiyorlar ve bundan oturu arac yarışta nasılsa, testlerde de o şekilde yer alması gerekiyor. Kısacası yarış aracında olmayan hicbir parca, bu test esnasında araca takılamıyor. Lastik testi boyunca takımlar 2019 yılına dair on kanat cozumleri de deneyemeyecekler. Kurallar ayrıca antrenman turlarında ekstra aerodinamik veriler toplayabilmek icin izin verilen ekstra sensorler takılmasını da engelliyor. Bununla birlikte Mercedes, Abu Dhabi GP'ye Lewis Hamilton'ın aracına bazı ekstra sensorler koyarak yarışmayı secerek ustaca bir iş yapmış gibi gorunuyor. Bu da Pirelli testi icin sensorleri aracta tutabileceği ve verileri anlık olarak kaydedebileceği anlamına geliyor. Ozel fotoğraflardan da goruleceği uzere arka lastiğin hemen onune -tabanın arka kısmına- beş pitot tupu yerleştirilmiş. Bu da sidepodun arka tarafının alt kısmındaki hava akımını olculmesine yardımcı olacak. Aracın bu bolumunde dolaşan hava akımı icin kilit konulardan birisi de arka lastik. Mercedes Abu Dhabi GP ve test esnasında bu sensorleri kullanacağı icin 2019 değişikliklerinin etkisi ve ozellikle de lastik aşınmasıyla ilgili değerli bilgiler edinebilir. Testte elde edilen verilerle yarış esnasında elde edilen veriler karşılaştırılabilir. Bu da yeni lastiklerin yanal yuk altında ne kadar aşındığıyla ilgili veriler sunabilir ve aynı zamanda bu bolgede dolaşan hava akımının doğru şekilde değerlendirilmesine de olanak sunabilir. Gunluk Gazeteler
__________________