Formula 1'in gelmiş gecmiş en iyi isimlerinden biri olan Schumacher, en fazla yarış kazanan F1 pilotu unvanıyla pistlere vedaya hazırlanıyor. Schumi, F1'deki zaferlerinin yanı sıra rakipleriyle yaşadığı ilginc mucadeleler ile de hafızalarda kalacak.
Sezon sonunda Formula 1'den emekli olma kararı alan, yaşayan efsane Michael Schumacher'in gokart kullanan bir cocuktan dunya şampiyonluğuna uzanan yaşam oykusu... Berlin Duvarı'nın batı yakasında kalan Hurth şehrinde 3 Ocak 1969 tarihinde dunyaya gozlerini acan Michael, motor sporlarına ilk adımını, duvarcı ustası babası Rolf'un, dort tekerlekli bir bisiklete kucuk bir motosiklet motoru takarak yaptığı ilk gokartını, sokaktaki elektrik direğine carpmasıyla attı. Kaza meydana geldiğinde daha sonra Schumi lakabıyla anılacak Michael, henuz 4 yaşındaydı. Kazadan sonra ailesi Schumi'nin sokak yerine pistte yarışmasının daha iyi olacağını duşunerek, bir karting kulubune yazdırdı. Michael 6 yaşındayken, babasının atılan parcalardan yaptığı go artıyla ilk şampiyonluğunu kazandı. 12 yaşındayken, Almanya kanunlarına gore 14 yaşında verilen kart lisansını alamadığı icin Luksemburg'dan lisans cıkarttı. 19 yaşında gokarttan, tek koltuklu yarış otomobiline geciş yapan Schumacher, 7 yıllık surede Almanya ve Avrupa'daki karting şampiyonalarında başarıdan başarıya koştu. Schumacher, Hoecker Sportwagenservice takımıyla yarıştığı 1988 Formula Konig sezonunda şampiyonluğa ulaşırken, bir sonraki sezon mucadele ettiği Almanya Formula 3 serisinde WTS takımıyla 3. olmayı başardı. 1990 sezonunda birkac farklı seride birden yarışan Schumi, Almanya Formula 3'de şampiyon oldu. FORMULA 1 Schumacher, Formula 1'deki ilk yarışına 1991 yılında Jordan takımıyla Belcika'da cıktı. Sıralama turlarında 7. cebi elde eden pilot, yarışı tamamlayamadı. Formula 1'deki ilk sezonunda podyum goremeyen Michael, suruculer klasmanında 14. oldu. 1992 sezonunda Benetton takımına transfer olan Schumacher, 16 yarışlık sezonda Belcika Grand Prix'sindeki zaferiyle 8 kez podyumda yer aldı ve suruculer klasmanını 3. tamamlayarak, dikkatleri uzerine cekti. Bir sonraki sezonu 4. bitirerek, istikrarını surduren genc pilot, asıl patlamayı 1994 ve 1995 yıllarında yaptı. Schumi, 1994'de 8, 1995'de ise 9 yarış kazandığı iki sezonda ust uste şampiyon oldu. Alman pilot, 1996'da transfer olduğu son suruculer şampiyonluğunu 1979'da kazanan Ferrari takımı icin bicilmez kaftandı. Ferrari, bir yıl once Benetton'da Schumacher ile calışan teknik sorumlu Ross Brawn ve 2 yıl icin 60 milyon dolar odediği Michael'ı bunyesinde toplayarak, şampiyonluk icin yarışan bir arac ve surucu kombinasyonuna sonunda kavuştuğunu duşunuyordu. VILLENEUVE'E CARPMA GİRİŞİMİ DİSKALİFİYE GETİRDİ Ferrari ile ilk kez yarıştığı 1996 sezonunda damalı bayrağı 3 kez ilk sırada goren Schumacher, suruculer klasmanını 3. sırada tamamladı. Schumacher'in kariyerinde kara leke olarak anılacak olay ise 1997 sezonunda yaşandı. Michael, sezona Williams FW19'u ile muhteşem başlayan Williams-Renault'un Kanadalı pilotu Jacques Villeneuve'u, sezon ortasındaki performansıyla yakalamış ve şampiyonu belirleyecek son yarış oncesi suruculer klasmanında 1 puanlık avantaj elde etmişti. İspanya'nın Herez Pisti'nde gercekleştirilen Avrupa Grand Prix'sinin sonuna yaklaşılırken, yarışı Villeneuve'un onunde surduren Schumacher'in Ferrari'si, soğutma sisteminde yaşanan kacaktan dolayı yavaşlamaya başladı. Schumacher, bir anlığına hırsına mağlup oldu ve kendisini gecmeye calışan Villeneuve'e carpma girişiminde bulundu. Schumacher'i gecen Villeneuve yarışta 3. olarak, kariyerindeki tek şampiyonluğa uzandı. Olaydan sonra 78 puanla şampiyonada 2. sırada yer alan Shumacher'in puanları sıfırlandı ve diskalifiye edildi. REKABET VE HANEDANLIK YILLARI 1998 sezonunda McLaren'in Fin pilotu Mika Hakkinen ile amansız bir rekabete giren Schumacher ve takımı Ferrari, iki cephede de 2. olarak yenik duştu. 1998 yılında ayrıca Michael'in kariyerinde iz bırakan anlardan biri daha yaşandı. Yağmurda yapılan Belcika Grand Prix'sinde Hakkinen'in yarış dışı kalmasıyla en yakın rakibinden 40 saniye farkla lider olarak yarışı surduren Schumacher, tur bindirme esnasında carptığı Hakkinen'in takım arkadaşı David Coulthard'ı kazadan sorumlu tutmuş ve pit alanında ofkesine hakim olamayarak uzerine yurumuştu. 1999 sezonunda da başa baş mucadele sergileyen iki takımdan Ferrari, Michael Schumacher'in Buyuk Britanya Grand Prix'sinde gecirdiği kazadan sonra sakatlanmasıyla buyuk bir şok yaşadı. Ferrari, Schumacher'in yerine gecen Fin Mika Salo'nun cabalarıyla Buyuk Britanyalı pilotu Eddie Irvine'ın şampiyonluğu icin sezonun son yarışına kadar ter dokse de markalar şampiyonluğuyla yetinmek zorunda kaldı. Mika Hakkinen, bir kez daha dunya şampiyonuydu. Irvine yerine Ford'un Brazilyalı pilotu Rubens Barrichello ile anlaşan Ferrari'de Schumacher, 3'te 3 yaparak başladığı 2000 sezonunda, son 4 yarışı kazanarak, Ferrari'nin 1979'dan beri ozlemle beklediği suruculer şampiyonluğunu getirdi. 2001 ve 2002 yıllarında Ferrari, Schumacher'e şampiyonanın en ustun otomobillerini vermiş, Schumi de bu nazik teklifi geri cevirmeyerek, iki yılda da şampiyonuluğa uzandı. Ferrari pilotlarının ilk iki sırada tamamladığı 2002 sezonundaki otomobil -F2002- oylesine ustundu ki, seyirciler yarışları, podyumun 3. basamağını kimin alacağını oğrenmek icin izliyordu. 2003 yılında daha rekabetci bir otomobil ureten McLaren'in teknik sorumlusu Adrian Newey'nin cabası boşa cıktı. Schumacher, 2 puanla da olsa ezeli rakibi Hakkinen'in onunde bir kez daha dunya şampiyonu oldu. 2004 yılında yine bilinen senaryo yaşandı ve 18 yarışlık sezonda Ferrari pilotları 15 kez damalı bayrağı ilk sırada gecti. Schumacher, 2004 sezonunda 13 yarış birden kazandı. Schumacher, sportif başarıları kadar kişisel servetiyle de haberlere konu oldu. 2005 yılında Euronews dergisi, 2004 yılında Ferrari'den yaklaşık 80 milyon dolar aldığı soylenen Schumacher'i ''dunyanın ilk milyarder (dolar) sporcusu'' ilan etti. Michael, 26 Aralık 2004 tarihinde Hint Okyanusu'nda meydana gelen ve 200 binden fazla insanın hayatını kaybettiği deprem sonrası 10 milyon dolar bağışta bulunarak, sporun olduğu kadar vicdanın da yuzu olduğunu gosterdi. EMEKLİLİK VE GERİ DONUŞ Ferrari'nin suruculer ve markalar klasmanına 5 sezon boyunca ambargo koymasının ardından Formula 1 patronu Bernie Ecclestone, kurallarda değişikliğe gitti. Kural değişikliklerine adapte olamayan Ferrari ve yeni aracı F2005 ile pilotlar Schumacher ve Barrichello, sezonu 3 ve 8. sıralarda tamamladı. Schumacher, sezon boyunca sadece 1 yarış kazanabildi. Felipe Massa'nın gelişiyle onceki sezona gore daha başarılı olan Ferrari'de Schumacher, 7 yarış zaferi elde ettiği sezonu, onceki sezonun şampiyonu İspanyol Fernando Alonso'nun arkasında 2. sırada tamamladı. 2006 Monaco Grand Prix'sinde izlemeye gelenler, Schumacher'in kariyerindeki tartışmalı durumlardan birini daha şahit oldu. Schumacher, aracını durdurarak, sıralama turları sırasında zaman turunu atan şampiyonadaki en buyuk rakibi Alonso'yu engellemeye calıştı ve bundan oturu yarışa geride başlama cezası aldı. Yine de 2006 sezonunun en akıllarda kalan yanı, Schumacher'in, Ferrari'nin evi sayılan Monza Pisti'nde kazandığı yarıştan sonra emekli olacağını acıklamasıydı. Emeklilik kararı, başta Ferrari fanatikleri ''Tifosi''ler ve motor sporları severler olmak uzere tum spor dunyasını uzuntuye boğdu. Michael, kariyerini noktaladığında kazandığı 91 zaferle, 51 birincilikle ikinci sıradaki Fransız Alain Prost ve 41 birincilikle ucuncu sıradaki Brezilyalı Ayrton Senna'nın onunde ''tum zamanların en fazla yarış kazanan F1 pilotu unvanı''na sahipti. 2007 yılında Schumacher'in ismi, Almanya'nın motor sporları merkezlerinden Nurburgring Pisti'nin 8 ve 9. virajlarına verilerek olumsuzleştirildi. Emeklilik yıllarında Ferrari'de teknik danışmanlık ve Ferrari CEO'su Jean Todt'un yardımcılığını ustlenen Schumacher, 2009 sezonunda Felipe Massa'nın sakatlanması sonrası 29 Haziran'da Ferrari koltuğuna tekrar oturması gundeme geldi fakat Michael, Formula 1 otomobiline binmek icin bir sure daha bekleyecekti. 23 Aralık 2009 tarihinde Schumacher'in arkasındaki onemli isimlerden Ross Brawn'ın sahibi olduğu Mercedes GP takımıyla pistlere doneceği acıklandı. 41 yaşındaki Schumacher'in surpriz geri donuş kararı, 1982 yılında 33 yaşındayken pistlere donen Avusturyalı Niki Lauda ve 1994'de 41 yaşında pistlere donen Britanyalı Nigel Mansell'i akıllara getirdi. Schumacher, 46 yaşında kariyerinin 5. şampiyonluğunu kazanan efsanevi Arjantinli pilot Juan Manuel Fangio ile karşılaştırılıyordu. Ne yazık ki Schumacher'in donuşu beklentileri karşılamadı ve Schumi, Mercedes ile yarıştığı 2010 ve 2011 yıllarında podyuma dahi cıkamayarak, suruculer klasmanını, 9 ve 8. sırada tamamladı. 2012 sezonuna da iyi başlamayan Alman pilot, sezonun 8. yarışı Avrupa Grand Prix'sinde alışık olduğu podyumun en ust basamağına cıkamasa da 3. sırayı alarak hayranlarını teselli etti. Takvimler, 4 Ekim 2012'yi gosterdiğinde, sezonun bitimine 6 yarış kala 43 puanla lider Alonso'nun 151 puan gerisinde 12. sıradayken ikinci kez emekli olacağını acıklayan 43 yaşındaki Michael Schumacher, yakalanması zor başarılarıyla ''efsane''ler arasına girdi. REKORLARI Michael Schumacher'in Formula 1 kariyerindeki rekorların bazıları şoyle: 1. 1994, 1995 ve 5'i ust uste olmak uzere (2000 ile 2004 arasında) 7 kez Formula 1 şampiyonu 2. En fazla yarış galibiyeti: 91 3. En fazla yarış ikinciliği: 43 4. En fazla podyumda yer alma: 155 5. Bir sezondaki en cok yarış kazanan pilot: 13 (2004) 6. Farklı Grand Prix'lerde kazandığı zafer sayısı: 22 7. Tek takımla kazanılan zafer sayısı: 72 (Ferrari) 8. Aynı Grand Prix'siyi en cok kazanan: 8 (Fransa) 9. En fazla ''pole pozisyonu'' elde eden: 68 10. En hızlı tur zamanını yapma: 77 Ntvspor.net
__________________