Motorsport İtalya, Ferrari’nin 2019 F1 sezonunda kullanacağı 670 kod adlı aracın dingil mesafesini, daha buyuk bir yakıt tankı yerleştirmek icin uzatacağını oğrendi. Kurallara gore 2018’de 105 kilogram olan bu ağırlık 2019’da 110 kilogram olacak. Daha once yeni aerodinamik duzenlemelere dair bircok cizim gormuştuk. Ancak kimse ‘Kırmızıların’ daha uzun bir arac uretebileceğinden bahsetmemişti. . Bunun sebebi ise şoyle acıklandı. 2019 kuralları, bir onceki seneye gore 5 kilogram daha fazla yakıt kullanımına izin verecek. Boylece yakıt tankının şasi ve motor arasında kapladığı alan da daha buyuk olacak. Bundan dolayı 2019 araclarının govdesinin 30 ila 50 milimetre arasında uzayacağını ongormek pek de zor değil. 2019’de dingil acıklığını uzatacak araclar listesinde Mercedes’e muhtemelen yer vermeyeceğiz. Cunku sezonu şampiyon tamamlayan Mercedes W09, 3,760 milimetre ile zaten gridde dingil acıklığı en fazla olan aractı. Ancak Alman ekip art arda ucuncu yılda de aynı dingil acıklığını korumak icin aracın arka tarafında calışmalar yapıp şasi uzunluğunu arttırma calışmaları yapabilirler.” Ferrari ise 2017 aracı SF70H’de 3,551 milimetre olan dingil acıklığını 2018 aracı SF71H’de 3,621 milimetreye cıkararak 70 milimetrelik bir artış yapmıştı. Sezon başlangıcında beklenenin aksine uzun araclar arasında olmayan ve sezon boyunca altı yarış kazanan Ferrari, ‘’ikizi’’ Haas ile beraber; Mercedes, Toro Rosso, Renault ve Force India’dan sonra dingil acıklığı bakımından yalnızca beşinci en uzun aractı. Kısacası; motora 5 kilogram daha fazla yakıt sağlamak, 15 Şubat’ta ortaya cıkacak olan Ferrari’nin 670 projesinde sanılandan daha fazla bir etki bırakabilir. Gunluk Gazeteler
__________________