Pirelli'den Mario Isola, 2019 icin tasarladıkları hiper yumuşak lastiğin, artık daha az aşınacağını soyledi. Pirelli, 2018 yılında lastikleri daha yumuşak hale getirmişti ancak ozellikle en yumuşak lastikler cok cabuk aşınıyordu ve bu yuzden suruculer bu lastiklerden pek de memnun değillerdi. Hiper yumuşak lastik her ne kadar sıralama turlarında cok daha hızlı gidilmesine yardımcı olsa da, yarışa bu lastikle başlayan suruculer genel olarak dezavantajlı duruma duştuler. Bunun temel sebebi lastiklerin birkac tur icerisinde bitmesiydi ve bazı suruculer, sırf bu lastikle yarışa başlamamak adına sıralama turlarının ikinci bolumunde elenmeyi bile sectiler. Ancak Isola, 2019 icin planladıkları hiper yumuşak lastiğin daha az aşındığını soyledi. "Lastiklerle ilgili bazı ayarlamalar ve değişiklikler yaptık. Gecen yıl lastikler biraz fazla sertti, bu yıl ise biraz daha yumuşaktı." "Şimdi yeni bir C5 veya hiper yumuşak lastik diyebileceğimiz bir lastiğimiz var. Suruculer bu lastiğin yol tutuşundan ve performansından memnun kaldılar. Ancak aşınma duzeyi konusunda yapmamız gereken cok fazla iş vardı." "Bu yuzden mekanik anlamda daha fazla denge yakalayabilmek icin cok uğraştık. Bir tarafta lastiğin yol tutuşunu korumaya calıştık, diğer tarafta aşınmayı daha az hale getirdik." "Abu Dhabi'deki testler esnasında doğru yone doğru gittiğimiz net şekilde gorulebiliyordu." Artık tum hafta sonlarında lastikler sadece uc isimle; sert, orta ve yumuşak olarak anılacak. Pirelli'nin yayınladığı grafiğe gore sert lastik beyaz, orta lastik sarı ve yumuşak lastik kırmızı renkte olacak. "Seyirciler teknik detaylarla cok fazla ilgilenmiyorlar ya da her zaman buna bakmıyorlar. Bu yuzden mevcut sistem onlar icin daha basit. Beyaz lastik her zaman en sert, kırmızı her zaman en yumuşağı olacak." Gunluk Gazeteler
__________________