ABB FIA Formula E Şampiyonası, motor sporları geleceğini değerlendiren Ford’un seceneklerinden birisi gibi gozukuyor. Ford Performance Motorsports’un global patronu Mark Rushbrook, Motorsport.com’a verdiği demecte ‘’elektrikli motor sporlarına’’ giriş olarak adlandırdığı Formula E’ye ‘’hala kağıt uzerinde baktıklarını’’ soyledi. Rushbrook’un bu yorumları, Ford’un FE ile ileri seviyede goruşmeler yaptıktan sonra seriye girmekten vazgecmelerinden bir sene sonra geldi. Rushbrook, ‘’Elektrikli motor sporlarındaki seceneklerin hangilerinin bize uygun olduğunu anlamak icin 2018 boyunca bircok farklı yarış serisini cok yakından takip ettik.’’ ‘’Yol araclarımız icin donuşum planımız olduğu goz onune alındığında, yakın gelecekte elektrikli bir seriye girmekle oldukca ilgi duyuyoruz.’’ ‘’Bu seceneklerin coğunu incelemeye devam ediyoruz ve 2019’un başlarında bir karar vermiş olacağımızı duşunuyorum.’’ dedi. Rushbrook, 2019/20 sezonunda Porsche’nin de katılmasıyla Formula E gridinin 24 araca cıkacak olmasına rağmen, Ford icin ‘’hala bir boşluk’’ olduğunda ısrar ediyor. Rushbrook bu konuda, ‘’Bu, şu anda gridde olan bir takımla katılabileceğimiz anlamına gelebilir.’’ dedi. Ford, altıncı sezon icin kendi motorunu geliştiremeyecek cunku gectiğimiz nisan ayında yayınlanan onaylanmış ureticiler listesinde yer almıyor ve yedinci sezon icin bir ortak bulması halinde kaydını 1 Şubat’a kadar yapması gerekiyor. Ford’un Penske’nin sahibi olduğu Dragon Racing takımı ile 12 ay once goruşmeler yaptığı biliniyor. Amerikalı uretici, 2018/19 WEC ve 2019 IMSA sezonlarının sonuna kadar yarışacağı doğrulanan Ford GT programına olan bağlılığın otesine gectiği icin motor sporlarındaki geleceğini değerlendiriyor. Rushbrook, WEC’in 2020/21 sezonu icin yeni hypercar konsept prototipi sınıfına girmeme kararı almış gozukuyor. Rushbrook, WEC ve IMSA’nın en ust sınıfları arasındaki ortak duzenlemelerin ‘’hedeflediklerinin ve umduklarının buyuk bir parcası’’ olduğunu soyledi. IMSA’nın uluslararası Daytona Prototipi kategorisinde yer alan katılımcılarının hypercar kuralları icin maliyet konusunda hevesli oldukları goruluyor. Ancak Rushbrook, 2021’in sonuna kadar gunumuz kurallarının hibrit teknolojisine izin vermemesine rağmen DPi kategorisinin IMSA’ya girişini reddetmiyor. ‘’DPi secenekler arasında olduğunu ve bunun butce ile kontrol edilmesiyle ilgili olduğunu soyleyebilirim.’’ ‘’DPi gunumuzde elektrikli değil ama gelecekte olur mu bilmiyorum.’’ Ford GT programının şu anda devam eden girişimlerden sonra sona ereceği duşunuluyor ancak Rushbrook ‘’devam etmek icin her zaman bir seceneğin’’ olduğunda ısrar etti. Gunluk Gazeteler
__________________