
Taıtma Genel Muduru İrfan Onal, Londra'da başlayan WTM Fuarı'nda TurizmGuncel'e değerlendirmelerde bulundu.
Eda Ozsoy - TurizmGuncel - Londra
Turkiye’ye yonelik buyuk bir diJital kampanya başlattıklarını belirten Onal, Hometurkey.com adlı sitenin de aktif hale getirildiğini acıkladı. Onal, "Dijital medyada Turkiye’nin reklamlarını yapıyoruz. Sosyal medyada da Turkiye’nin tanıtımını yapıyoruz. Bunu yaparken yenilikci yaklaşımlar kullanıyoruz." dedi. Yeni tanıtım videoları yaptıklarını ve bunları hem sosyal hem de dijital medya aracılığıyla dunyaya tanıttıklarını ifade eden Onal, "Bunu bir domino taşı gibi duşunun. Doğru bir hareketle iş alanındaki butun hizmetlerimizi gercekleştiriyoruz." dedi.
Onal, acıklamalarının devamında şunları belirtti:
KULLANDIĞIMIZ MECRALAR PAZARLARA GORE DEĞİŞİYOR
"Klasik mecralarımızı da kullanıyoruz. Klasik ama hala etkisini koruyan mecraları tercih ediyoruz. Hangi pazarda hangi mecrayla etkili oluyorsak onları kullanıyoruz. Reklamlarımıza, sektorle birlikte devam ediyoruz. 20’den fazla ulkede Turkiye’ye turist getiren tur operatorleriyle birlikte reklam yapıyoruz. PR ve kulturel faaliyetlere odaklanıyoruz. Home kampanyasıyla dunyaya Turkiye’nin hikayesini anlatıyoruz. Home Off kampanyasını sadece devlet ya da ozel sektor yapıp bir kenara koyamaz. Bu kampanya icin halkın da desteği gerekiyor. Bu safhadan sonra bu noktaya gececeğiz. Kampanyamızı dijital ve sosyal medyada yaymaya devam edeceğiz."
SINIRLARIMIZDA PROBLEM VAR AMA...
"Turkiye turizm endustrisi son 15 yıldır atakta. Bu surecte neler yaşandı peki? Kuş gribi, ekonomik kriz, korfez krizi vs.. Turizm sektoru tum bu handikaplı zamanları başarıyla atlattı. Ozel sektor ve kamu bunu birlikte başardı. Eğer işinize odaklanır, agresif bir şekilde calışır ve bunu uretime gecirirseniz başarılı olursunuz. Bilindiği gibi sınırlarımızda problemler var. Dunyanın her yerinde problemler var. Turkiye, insani bir yaklaşımla burada mağdur olan insanları barındırıyor. Turkiye, dunyaya insanlık dersi veriyor. Cografyamızda pozitif hikaye ureten ve bunu işe donuşturen gelecekten umudu olan yaşadığı problemleri cozebilen tek ulkeyiz. Tur operatorleriyle 2015 yılını planlayacağız. Ortak bir cıkar icin uğraşacağız."
JET2, ANTALYA OPERASYONLARINA BAŞLIYOR
"Bu yıl İngiltere standında Loneyl Planet’te Gelibolu ozel odulunu aldık. Turkiye standına da Gelibolu’yu anma koşesi yaptık. İngiltere pazarında 2007 yılından beri izlediğimiz bir strateji var: "Turkiye" algısını daha uste cıkarmak ve segmenti ceşitlendirmek. Olaya sadece turizm odaklı bakmıyoruz. Turkiye’nin İngilizler’e daha iyi anlatılmasını sağlayacak bir stratejimiz var. İngiltere bizim 3. buyuk pazarımız. Turizm trendini belirleyen bir ulke… Turizm sektorune yonelik olarak pozitif bir algı oluşturacak her faaliyetin icinde bulunmamız gerekiyor. Burada ne kadar yuksek seviyede calışırsanız, ulkemize yonelik akışı da artırmış olursunuz. 2008 yılından bu yana birlikte calıştığımız jet2, Dalaman ve Bodrum operasyonlarından sonra Antalya’ya da operasyona başlıyor. Tur operatorleriyle goruşmelerimizle Turkiye’ye yonelik nasıl bir iş politikası bulabiliriz noktasını calışıyoruz."
İNGİLTERE'DE YILI YUZDE 5 ARTIŞLA KAPATIRIZ
"İngiltere, hareketlendi. Turkiye’ye yonelik ivmenin yuzde 5 artışla kapatılacağını duşunuyoruz. Muğla’yı guclendirirken, diğer destinasyonları da guclendirmek istiyoruz. Biz markalarımızı guclendirirken, bunun yanına hangi markaları ekleyebiliriz’in calışmalarını yapıyoruz. Antalya, İstanbul, Kapadokya gibi destinasyonları da on plana cıkarmak istiyoruz."
KAYNAK
__________________