.
Acaba siz hangi tur kibrit copusunuz hic merak ettiniz mi?,




Ben kibrit coplerini insanların yaşantılarına benzetirim.
Kibrit kutusu insanin yasadığı toplumu ifade eder bir bakıma.
Bazı kibrit copleri vardır bir amac icin yanarlar,kimi bir sigara yakar,
Kimi bir ocak, kimi bos yere yanıp tukenir hicbir ise yaramadan
Kimi ise bir ormanı,bir evi, Buyuk bir alanı yakar kul eder,
kendisiyle birlikte.Kibrit kutusunu acıp baktığınızda
hepsi ayni gibi gozukse de birbirinden farklı kibrit copleri vardır.
Bazıları yanamayacak kadar incedir Yakarken kırılır zannedersiniz
ama bilirsiniz, en iyi onlar yanar. Bazıları da epeyce kalın
Zannedersiniz ki yanınca yeri goğu yakacak ama yakınca bir bakarsınız fors diye bir ses cıkarır kendisini bile yakamaz sadece ucundaki kimyasal madde alev bile almadan kararır gider. Kimileri eğri buğrudur ama yine de bir kibrit copunden beklenen fonksiyonları eksiksiz yerine getirirler. Her zaman en ustteki kibrit copleri ilk once yanar.
Bir buyuğumuzun cok sevdiğim bir lafı vardır.
Bir ağactan binlerce kibrit copu cıkar, bir kibrit copu bir ormanı yakar.
Yanıp bitme hayatin bitmesi gibidir ucundan baslar yavaş yavaş
dibine doğru sonunda Kapkara bir şey kalır.İste insan yasamı da
bu kibrit coplerine benzer, kimi insanlar vardır kotu isler yaparlar,
orman Yakma misali, kimi insanlar vardır kendinden beklenileni
asla yerine getiremezler, kalın kibrit Copu gibi kendi kendilerini yok eder giderler, kimi insanlar vardır bir lambanın fitilini yakarlar
kendileri yok olup gitse de ışığı kalır. Eğri ve kırık kibrit copleri gibi
sakat insanlar vardır aramızda yasayan, onları şekilleriyle değil
işlevleriyle değerlendirmeliyiz neyi yaktığına bakmalıyız.
Kibrit kutularını icinde yaşanılan topluma benzetmiştim;
ıslak bir kutudaki kibriti istediğin kadar uğraş yakamazsın demek ki icinde yaşanılan toplum insani İstemese de cok etkiler.
Bazı kibrit copleri de aykırı insanları ifade eder tum kibrit copleri
Ayni yone bakarken onlar tam tersine bakar kutuda.
Kutu acıldığında ilk once onlar goze carpar ve herkesken once yanarlar.
Aykırılık basa beladır. Bazı kibrit copleri birbirine yapışmıştır. Dikkat ederseniz onlar da kafadar insanlar gibidirler. Kafka misali biri yanınca diğeri de yanar. Ama en tehlikelisi kendiyle birlikte kutuyu da yakan kibrit copleridir. İcinde bulundukları toplumu cokertirler.
Bazı kibrit coplerinin ucunda kimyasal maddesi yoktur Ne yaparsa yapsınlar yanamazlar.
Toplumun icerisinde ot gibi yasar giderler.Toplum nereye,Onlar oraya.

Acaba siz hangi tur kibrit copusunuz hic merak ettiniz mi?,

“Yandığında aydınlık bırakanlardan olmanız dileği ile,”