Ekran kartlarındaki teknoloji nereden nereye gelmiş bakmak isteyenler icin kısa bir video:



1995'te uretim teknolojisi 500 nm iken bugun gecikmeli de olsa 20 nm'ye ulaşmak uzereyiz. 1996 yılında dunyayı kasıp kavuran, insanlığa cağ atlatan 3dfx Voodoo Graphics 1 adet ROP 1 adet texture ve 1 adet pixel shadera(bugunku karşılığı pixel shader o zaman pixel pipeline deniyordu) sahip ve 50 Mhz'de calışıyor. Bugun kartlarda binlerce shader kullanılıyor ve 1 Ghz'ın ustune cıkıyorlar.

Aklıma gelmişken Kafa Ayarı icin bir onerim var. 90ların ikinci yarısındaki grafik devrimini, 3dfxleri, S3leri, Ge-force 256yı anlatan nostaljik bir video bence super olur.