Herkese selam arkadaşlar.
Sizlerden fikir veya oneri beklediğim bir konu var yardımcı olabilirseniz cok sevinirim. Konuya gecmeden once ortaokul ve lise eğitim hayatımı anlatmak istiyorum. Eğitim hayatımın başından beri ileri yaşlarım icin bir hedefim olmadı, buyuyunce şu meslek olmak istiyorum, buyuyunce şu olacağım vb. ama kafam ticarete kucukluğumden beri basardı. Birkac kucuk ticaret girişimlerim oldu ama hepsi başarısızlıkla sonuclandı. Ornek olarak ilkokulda yaşıtlarımın kafasında olan tek şey gulmek, eğlenmek, oyun oynamak iken ben arada sırada kendime nasıl para kazanabilirim diye soruyordum. Bu durumun ailemin maddi durumu ile alakası yok cok şukur guzel geciniyorduk. 4. sınıfta iken o zamanlar coğu cocuğun kullandığı trend olan, sonradan kanserojen madde icerdiği icin tarihe karışan lastik bilekliklerden yapıp tanesi 2-3 TL'den satıyordum. İlk gunlerde sadece birkac kişiye satabilmeme rağmen diğer cocuklarda sattığım cocukların kolunda gorup istiyorlardı ve bana yonlendiriyorlardı. Şu cocuk yaptı bilekliğimi guzel olmuş mu? vb. işleri buyutmuştum gunde en az 5-10 tane okuldaki cocuklardan sipariş alıyordum. O zamanki ekonomiyi ve yaşımı duşunurseniz o para bana cok fazla gibi geliyordu. Ve okuldan almadığım zevki ticaretten aldığımı fark ettim. Okuldaki oğretmenler bir sure sonra durumu fark etti fakat şaşırtıcı bir şekilde onume engel koymadılar ve hatta sınıf oğretmenim boyle bir şey yaptığım icin beni destekledi. Fakat bu ticaret maceram babamın tum bileklik lastiklerimi, misinalarımı ve evde hazırladığım tum siparişleri cope atıp "boş boş işlerle uğraşma adam gibi okulunu oku" demesiyle son buldu.
Aradan yıllar gecti ve 8. sınıf oldum. Bu sefer de bir yandan LGS'ye hazırlanırken bir yandan da o zaman populer cok olan CS:GO oyunun icinde olan karambit adlı bıcağın kartondan maketini yapıp okulda tanesi 15-20 TL'ye satmaya başladım. Fakat işler yine buyumuşken babamın aynı tavrı ile karşılaştım ve o iş de babamın tum kartonları, bıcakları kırıp cope atmasıyla son buldu. Liseye gectim ve 10. sınıfın yazında ise Turk e ticaret sitesi olan GittiGidiyor'da abimin şirketi uzerine ucuza mal alıp bu sitede satıyordum. Aynı zamanda Amerika merkezli olan eBay şirketinde de stoksuz satış ile uğraştım fakat iki iş de kendi hatalarım sonucu son buldu. Tum bunları size anlattım cunku ticareti ne kadar sevdiğimi size yansıtmak istedim.
Şu an 17 yaşındayım ve 12. sınıfa gececeğim. Birkac gun once Ankara'da da 27 adet şubesi bulunan kurumsal bir donercide tezgahtar olarak işe girdim. Gunluk 11 saat calışma suresi var. İlk başta iş biraz zor gelse de yavaş yavaş alışmaya başladım. 12. sınıfta ne yapmam gerektiğini bilmiyorum. Acaba 12. sınıfı acığa alıp acıktan okurken calışıp para biriktirmek mi yoksa hic zevk almadığım okulda zamanımı boşa harcamak mı bilmiyorum. Bunu insanlara yansıtmasam da tum lise hayatımı asosyal ve depresif bir şekilde gecirdim. İleride biriktirdiğim para ile şahıs şirketi oluşturup yurt dışından urun getirtip Turkiye'de veya yine yurt dışında satma hedeflerim var. Lisemi normal olarak bitirip mi hayalleri uygulamalıyım yoksa 1 sene daha boşa zaman kaybetmek yerine calışıp para mı biriktirmeliyim yoksa ders calışıp hayatım boyunca istemediğim ticaretle alakası bile olmayan bolumleri okuyup masa başı bir memur veya calışan olarak mı gecirmeliyim bilmiyorum. Gerci artık universiteyi bitirdikten sonra iş bulabileceğim bile belli değil bunu da biliyorum.
Kafam gercekten cok karışık. Ailemin duşuncesi ise duzgunce universite okuyup bir meslek sahibi olmamı istiyorlar fakat ben sıradan, sıkıcı bir hayat istemiyorum. 12. sınıf acık oğretim başvuruları acıldı ve sanırsam 7 Ekim'de son bulacak o zamana kadar bir karar vermem gerek fakat kafamın icerisinde gercekten gelecek kaygısı yuzunden bu konuda duzgun duşunme becerimi kaybettim. Ne yapacağımı bilmiyorum ve sizlerden oneri veya goruş bekliyorum. Buraya kadar okuyup derdime ortak olduğunuz icin ayrıca teşekkur ediyorum. İyi akşamlar dilerim.
Okumak mı yoksa calışmak mı?
Geyik0 Mesaj
●6 Görüntüleme
- ReadBull.net
- ReadBull Hakkında
- Sohbet Muhabbet
- Geyik
- Okumak mı yoksa calışmak mı?