Herkese selam.
Arkadaşlar vergisini, cezasını, şunu, bunu yani devlete odenmesi gereken tum odemelerini duzgun yapan bir vatandaş olarak (aynı kaygıyı yaşaması icin buradaki coğu kişinin de boyle olduğunu varsayıyorum). Şu an birilerinin yolsuzluk iddiaları ile milyonlarca hatta milyarlarca para calma(cebellezi) ihtimalleri her yerde bircok kişi hakkında konuşuluyor. Gundemi takip ediyorsanız konulara hakim olduğunuzu duşunuyorum.

Fakat beni asıl tedirgin eden durum bu iddiaların gercek olma ihtimali var ise onumuzde ki secimde hukumet değişse ya da değişmese bile gercek anlamda bu konuların araştırılmasına karar verilse dahi bazılarının yanına caldığı bu paraların kÂr kalması ihtimali, bu durum nasıl engellenebilir sorusu ara sıra kafamı meşgul ettiği icin ayrıca biraz da istişare etmek icin konu acmak istedim. Aklıma gelen en iyi fikir belirlenen bir miktarın uzerindeki paralarda barkod numara kontrolu ile nasıl kazanıldığının beyan edilmesi (buraya ekstradan şartlar getirilebilir). Beyan edilecek kurum ikna olursa barkod numaralarını sisteme dahil ederek o paranın kullanımına ancak bu şekilde izin vermesi.

Bu konuların uzmanı olmadığım icin normal bir vatandaş olarak sadece haksız kazanc sağlayanların elinde o caldıkları paralar nasıl patlatılır, kullandırılmaz ya da boyle bir ihtimal var mı bunu merak ediyorum? Sonucta biz halk olarak bu kadar zorluğu cekip bircok durumdan odun verirken, hayatımız kayarken birilerinin paraları goturmesi acayip zoruma gidiyor.