Neden boyle bir konu actığımı merak ediyor olabilirsiniz. Nedeni son gunlerde bu konu başlığı altındaki yazılanlar. Acıkcası inanc konusunda bazı Technopat'ların yanlış duşunceleri olduğunu duşunuyorum. Bu konuyu biraz irdelemek istedim. Başlamadan once benim birtakım cumleler soylemem sizinse bu cumlelerden yola cıkarak beni yermeniz gerek
1. Amacım asla ve asla insanların inanclarına karışmak, onlara saygısızlık etmek değildir.
2. Bu konuyu insanlar arasında tartışıp birbirini kırsın diye acmadım.
3. İnanc konusunda "Sen kimsin de yorum yapıyorsun" diyorsanız, 3 senedir inanc ile ilgileniyorum. Felsefe, inanc, dinler, Tanrı'nın varlığı vs. konularında 30'a yakın kitap, ayriyetten incil, tevrat, kur'an okumuş biriyim. Budist dahil her inanca sahip insan ile inanc konusunda bilgi alışverişinde bulundum.
Oncelikle inanc kelimesinden başlayalım. "Her insan inanma ihtiyacı hisseder" diye bir soz vardır. Bu soz kısmen doğrudur. Neden kısmen? Siz inanma ihtiyacı duyuyor musunuz? Orneğin mutlu olduğunuz ya da arkadaşlarınızla olduğunuz bir zamanda inanma ihtiyacı hisseder misiniz? Bence hayır. Cunku inanc denilen şey siz cukura, zora duştuğunuzde başlar. Size dayanma gucu verir. İnsanlar zor gunlerinde inanırlar daha cok. Orneğin Mısır'da Nil nehrinin taşarak tarlaları yok etmesinden sonra bir Mısır'lı ciftci, Tanrı'larına, eski cağdaki adam yiyecek bulamayınca ateşe, ailesi vefat eden arkadaşımız da Allah'a feryat eder, yardım ister, inanır. Diyeceksiniz ki "Biz yemekten sonra şukur ederiz, mutlu olduğumuzda dua ederiz vs.". Sizce bu inanc mıdır?
Burada diğer inanclardan da bahsetmek isterdim. Bir budizmi bir nihilizmi tanıtmak isterdim. Ancak buradaki sorun İslam'ın yanlış yaşanılması. O yuzden bu konuyu sizinle paylaşmak istiyorum.
Bir duşunelim. Elimizde dunyaya gelen her insanın sahip olduğu, benimsediği dinlerin listesi olsa ve onları bir ağaca yerleştirsek İslam o ağacın sadece bir yaprağı olur. Yani İslam'a doğru din olarak değil, ağactaki yuzlerce dinden biri olarak bakmalısınız. Bu elbette bir musluman icin cok zordur. "Yoldan cıkarım ne diyosun!!! Allah'ım gunah yazma" diyen arkadaşım cok oldu
Gelelim İslam dininin Tanrı'sı olan Allah'a. Bir coğunuz bana sovuyor olabilirsiniz şu an
Peki insan yaratıcıdan korkmalı mı sizce? Sizin yaratıcınız siz "Yaratmak" kelimesini kullandığınızda sizi carpacak ya da sizi dinden atacak mı? Boyle bir yaratıcı olabilir mi? Yaratıcı hoşgorulu ve bağışlayıcı iken boyle duşunulmesi cok acıdır. Ozellikle camideki hoca, sohbetteki abi boyle dedi diye buna inanmak ve uygulamak daha acıdır.
İslam katı kuralları olan bir dindir ve insanları hizaya sokar diyen ve goz kırpan arkadaşlarımız vardı
Sizden ricam duşunun. Kafanızdaki filtreden gecirin size soylenenleri. Yaratıcınızdan korkmanız değil onu sevmeniz gerek.
Inanc şoyle oluşan bir kavramdır. 2 arkadaşınız olsun yanınızda Tanrı var mı yok mu diye tartışan. Siz onları dinliyorsunuz ve birinin soylediği doğru geliyor bazen, bazen de diğerinin. Sizin yapacağınız ise size hangisi daha mantıklı geliyor ise onu benimsemek. Kendi inancınızı bulmak. Araştırarak bulmaktır doğru olan. Tez-Antitez-Sentez. Her insanın inancı kendinedir. Sizden ricam araştırın. Oğrenin. (Tanrı'nın varlığı konusu ornektir sadece)
Size cok garip bir soru soracağım. Dunyada nicin İslam ulkeleri gelişemiyor? Bilimde ilerleyemiyor? Duşunun.
Son olarak ben 16 yaşıma kadar musluman bir insandım. Oruc tutmaktan zevk alan namaz kılan cumaya giden sohbetlere katılan bir insandım. Ancak araştırıp oğrendikten sonra bana doğru gelenin başka bir inanc olduğunu anladım. Boyle bile olsam hic araştırmadan koru korune inanan bir muslumandan daha cok muslumanım.
Araştırıp oğrenince İslam'dan vaz mı geceriz yani? HAYIR!! Bir cok arkadaşım var ki araştırıp muslumanlığa daha cok bağlanan. O insana saygım sonsuzdur benim. En guzel insan odur.
Inanc konusunda tek bir doğru olmaz. Tek doğru İslam değildir. Bunu kimse soyleyemez. Her insanın kendi doğrusu vardır. Kendi inancı.
Ben İslam dinine mensup olmasam dahi her zaman "Acaba?" vardır kafamda. Sizin de olsun.
Sizden ricam okuduklarınızdan dolayı on yargıyla yaklaşmamanız. Bir musluman icin bu yazdıklarım deli sacması geliyor biliyorum. Ben de oyle duşunuyordum araştırmaya başlamadan once. Cehenneme gidecek olan benim
Sayın Moderator'um. Lutfen konu başlığı uyumsuz demeyin uyumlu. Rica ediyorum. Ceza almaktan bıktım