Vakti değerli olan arkadaşlar icin tum bu yazının ozeti şu ki aslında yıkılan bir şey yok.

Bu tarz eski ve tarihi kulelerin restorasyonları oldukca zorludur. Zamanla hava şartlarından dolayı bu binaların ic iskeleti eskiyebiliyor ve ic iskelet tamamen onarılıp değiştirildikten sonra kule orijinaline uygun bir bicimde yeniden inşa ediliyor. Peki nasıl orijinaline uygun bir şekilde oluyor derseniz sokulen parcalar teker teker numaralandırılıyor ve aynı numara sırasına gore tekrar inşa ediliyor. Yani aslında dış iskelette yıkılan veya değişen bir malzeme bulunmuyor. Zaten bu tarz restorasyonlar yapılmazsa deprem ve olumsuz hava koşullarında yıkılabilecek kadar eski bir hale gelebiliyor.

Yani sosyal medyada zaten her şey kolayca abartılabilirken bunun da abartılmasına şaşırmamak gerek ancak bu kadar buyutuleceğini duşunmemiştim.

Bu konuyla alakalı bir mimarın yorumu:
https://twitter.com/i/web/status/1566190469947736066


Restorasyon bittikten sonra bu şekilde gozukecek: