
Cem Yilmaz 'ın 2005 Kehanetleri
2005'TE TURKİYE
Meclis'te parlamenterlere lap-top dağıtılması demokrasimizi nasıl etkileyecek?
Bunun kullanma amacı ne olacak bilemiyorum. Ama 'g.te minder' diye kullanılma tehlikesi var. O deri koltuklarda bir maraz olduğunu duymuştum.
2005'te siyasette Ecevit, Erbakan, Demirel, Ciller, Yılmaz olmayacak. Mizahcılar acısından zor bir yıl olmayacak mı?
Karikatur dunyasında uzun zamandır bunun sıkıntısı yaşanıyor. Biz de "Lider yok ki, taklidini yapasın" diye espri yapıyoruz. Uzerine espri yapılamayan lider korkutur beni… Hic Bahceli esprisi duymadım mesela… Yıldırım Akbulut'u cok arayacak gibiyiz.
Ben onun zamanında başlamıştım mizaha biliyor musun….
İstanbul'da belediye başkanı olarak kim gorunuyor?
Otobuslerin rengini kırmızıya donuşturecek kim varsa, ben onun kazanmasını isterim. Aslında cok başarılı, yumuşak bir geciş yaptılar: 'Doğa dostu otobus' 'ekolojik, hijyenik otobus' filan diye diye butun otobusler yemyeşil oldu. Bence otobusler değil de etraf yeşil olsa daha iyi olur.
Koşk'te milli bayram resepsiyonlarında bir kriz beklenir mi? Senin Cumhurbaşkanı ile tanışma şansın oldu mu?
Olmadı. Bir cok kimsenin de olmadığını tahmin ediyorum. Cumhuriyet bayramı resepsiyonuna bazı sanatcıları davet ettiler. Doğrusu ben de gitmeyi isterdim. Ama oyle bir davet olmadı. Bu davetin nasıl geldiğini de merak ediyorum.
AB uyeliği? Ne zaman girebilecek Turkiye?
"Bu şartlarda mumkun değil abi" ile "Girdik sayılır" arasında gidip geliyoruz. Valla benim icin saat kacta gireceği onemli… Cunku ben oğlene kadar uyuyorum. "Gunduz gireriz de ben uykuda olurum, atlarım, Euro'ya gecilir parasız kalırım" diye korkuyorum.
Kıbrıs? Sence Turkiye, Kıbrıs'ta bir kumar mı oynuyor?
Onu Mehmet Ali Erbil'e sormak lazım.
Deprem? Vizontele'de muteahhit 'Artist Fikri' vardı. Onların inşaatları başımıza gocecek mi?
Veli Gocer vardı ya… Bir insan bu kadar mı soyismiyle musemma olur. Ben bir de o anlamda eski RTUK Başkanı Nuri Kayış'ın soyadını cok anlamlı bulurum. İsmi soylendiği anda, kanalın kapanması icap ediyor.
Liradan altı sıfır atılması hayatımızı nasıl etkileyecek?
Bence sadece memur maaşlarından altı sıfır atacaklar, fiyatlar aynı kalacak. Yani gelirleri azaltacak, giderlere dokunmayacaklar. Maliye gecenlerde şoyle bir acıklama yaptı: "Bakın, 1,5 milyar maaş alan birinin maaşı 1500 YTL olacak. Ona gore harcayın" diyordu. Adamlar ipucunu veriyor işte…
2005'TE DUNYA
Uzaydan başlayalım: Mars'ta hayat olduğu kanıtlanacak mı?
Bence 2004'te Mars'ta su bulunacak. Ama akabinde bunun kuyu suyu olduğu, icilemeyeceği anlaşılacak.
Uzaylılar gelecek mi?
Ben bu soruyu bir roportaj icin gittiğimizde Demirel'e sordum. Baktım ki her şeyi biliyor, cevap vermediği soru yok, dedim ki, "Efendim, Marslılar var mı?" Ben sandım ki, bu soru uzerine yuzundeki maskeyi cıkaracak –mesela Ecevit cıkacak altından filan- ya da "Bu ne bicim soru" diyecek, şoyle bir baktı ve guldu yalnızca… Hicbir şey demedi.
Saddam Huseyin ne olacak?
Onun dublorleri yakalanmaya başlayacak artık… Kuyuda paralarla yakalanması hakikaten tam karikaturdu.
Sıra Bush'un yakalanmasına geldi mi?
O da Teksas'ta bir petrol kuyusunda, yanında bir milyon dolarla yakalanacak.
Bin Ladin?
Onun kellesine 50 milyon dolar veriyorlar ya, bir arkadaşla Sinan Cetin'i 'Bin Ladin' diye ihbar etmeyi duşunuyoruz. Kır sakallarına biraz rotuş yapıp tıpatıp benzetebiliriz.
Michael Jackson'ın cocukları taciz skandalı nereye varacak?
"Kaset cıkaracakmış, promosyon icin yaptı" diyorlar. Gecen gun Eğitim Gonulluleri Vakfı'nın gecesine cağrıldık. "Siz cocukların sevgilisisiniz" dediler. "Yanlış" dedim, "O, Michael Jackson…" Bundan sonra hicbir sanatcı icin "Cocukların sevgilisi" denemeyecek.
Tıp insan omrunu uzatabilecek mi?
Evet, insan omru 400 yıl olacak, ama emeklilik yaşı da 360'a cıkarılacak. Dolayısıyla bir şey değişmemiş olacak.
Ozon tabakası delinecek mi?
O da artık delinsin be birader… Sahi Ozan Orhon dile biri vardı, ne oldu ona…?
Bilgisayar teknolojisi dunyayı nereye goturuyor?
Bence yavaş yavaş teknolojiden sıkılıp geriye gitme donemi başlayacak. Sonunda bu lap-top'ların, internet'in filan o kadar elzem şeyler olmadığı anlaşılacak. 2025'te yeniden homo erektus'a donuşmuş olacağız. (hem "homo", hem "erektus" nasıl oluyor hic anlamam ya…)
Pop Star yarışmaları nasıl bitecek?
Bence bundan boyle her meslekle ilgili yarışma duzenlenecek. En komik komedyen yarışması… En iyi avukat yarışması… En iyi beyin cerrahını secmek icin doktorların yarıştığını duşunsene…
Şimdi televizyonda yaşayan insanlar oluştu. BBG evinde yaşıyor, yarışarak evleniyorlar.
Eskiden 'sevişerek evlenmek' diye bir tabir vardı. Televizyonda artık boyle şeyler gormek istiyoruz.
Dizinden kurşunlanan kadınlar serisi surer mi?
Yakalananların "Aklıma esti vurdum" dediğine bakılırsa bu, hepimizin başına gelebilecek bir şey gibi gorunuyor. Bu da cok can sıkıcı tabii…
Televole salgını surecek mi?
Bu ara biraz duruldu gibi… Bence bunda MİT musteşarının "Komunizm gelir" uyarısı etkili oldu. MİT el koyunca dağıldılar. Herhalde insanlar "Komunizm geleceğine, magazinden vazgecelim" dediler.
Halkımızın Pınar Altuğ'dan, oynadığı roldeki gibi yaşamasını istemesi diğer sanatcıları nasıl etkiler?
Allahtan ben hep kotu adam rollerinde oynuyorum. Gelip "Abi sen kotu adam taklidi yapıyorsun, ama bayağı duzgun adamsın. Ne sahtekÂrlık bu" diye kızamazlar ya…
Hatıra yazıp itirafcı olmak eğilimi baş gosterdi bir de…
Mujdat Gezen'e cok acımasız davrandıklarını oğrendik sonradan işin aslı ortaya cıkınca; ama doğrusu benim de ilk reaksiyonum şu oldu: Bir gun evde otururken "Yahu ben kimlerle yatmıştım hanım… Ver şurdan bakiyim not defterimi" demiş sanki… Bu herhalde bir sanatcı icin yapılacak son şey olmalı… Ama biz işleri buyutmeyi severiz. Ben de olayların uzerine biraz 'abartma tozu' serperim ki mizah cıksın.
Bir yandan buralarda cok muhafazakÂr gorunen toplum, bir yandan da reklamlarda kadın bağını, prezervatifi gormeye başladı. Gelen seyircide, boyle bir acılıp sacılma hali gozluyor musun?
Orada benim olcutum şudur: Aile icinde konuşulamayacak bir şeyi sahneye taşımam. Mahrem konular ne tonda konuşulabiliyorsa o tonda konuşurum.
Ama o ton reklamlarla, cinsel eğitim dersleriyle, internetle biraz genişlemedi mi?
Evet, ar damarına anjiyo yapıldı. Hani starlarda "Estetikse soyunurum" diye bir laf vardır ya... Ben de oyle diyeceğim: Estetikse acılın…
Milli piyangoda buyuk ikramiyeyi kazanacak şanslıya 2005'te o kadar parayla ne yapmasını tavsiye edersin?
Bakın hemen bir menu yazayım da ben hemen harcayıvereyim size o parayı… Hayaller suya duşsun:
Ulus Maya'da bir daire : İki milyon dolar…
Bir Ferrari : 340 bin dolar… Ferrari'nin taşıt pulu: 9,5 milyar…
Ev ici mobilya, elektronik eşya, beyaz eşya vs.: 750 milyar da oraya gitti.
Biletin ceyrekse, para bitti bile… Devam edelim:
Bir tekne: Bir milyon dolar.
Yani bu hesapla evi, arabayı, tekneyi alıyorsun, Ucuncu taşıt pulunu aldığın zaman para bitmiş oluyor. HÂl para arttıysa o da boşadığın eşin nafakasına gider.
Sureyya Ayhan bundan sonra olimpiyat şampiyonu olabilecek mi?
Bence onun ikinci olması adettendir.
2005'te Cem Yılmaz'ın heykeli dikilecek mi?
Gecen gun Engin Ardıc, "Oğlum Cem, yanlış yoldasın" diye yazmış. "Bu memlekette heykelinin dikileceğini sanıyorsan, yanılıyorsun" diyor. Ben heykelimin dikileceğini sanacak kadar geri zekalı değilim, bir… İkincisi, Allah insanın heykelini diktirmesin, cunku ne zaman heykelin dikilirse, o zaman kuşlar ustune sıcar. Bu kacınılmaz bir denklem yani… O nedenle heykelle işimiz olmaz.
Turku kaseti filan cıkaracak mısın?
Boyle haberler cıkınca tuylerim urperiyor: "Kaset cıkaracak." Bir an duşunuyorum, "Yahu zevk benim değil mi, elime bağlama alır turku soylerim, kaset yapar cıkarırım." Bunu sırf serserilikten yapabilirsin. Ama o kadar kolay olmuyor işte… "Turkulerimiz elden gidiyor"dan tut, "Senin ustune vazife miydi"ye kadar gidebiliyor. Oyle radikal değişiklikler pek sevilmez bizim memlekette… İşin tuhafı, o radikal cıkış yaparak şohret oluyorsun, sonra ciddi değişiklik istemiyorlar.
Yılmaz Erdoğan'la ikili şov planlıyormuşsunuz?
Evet, dunya tarihini şoyle bir baştan değerlendirelim istiyoruz. Keşifler ve buluşlar. Bunlar gercekten nasıl yapıldı, filan… Aslında cok klişe bir şeydir. Ama boyle iki kişinin başrolu paylaştığı cok sağlam skeclerden oluşan kalabalık kadrolu bir şey planlıyoruz. Atıyorum, Tao nasıl bir adamdı, karısıyla cinsel hayatı nasıldı? Hem mimar, hem muhendis, hem ressam, hem bilgin olan Leonardo da Vinci bu kadar mesleği nasıl yapabiliyordu? Boyle şeylerden yola cıkarak bir dunya tarihi yapacaktık. Filmler karıştı araya… Erteledik. Ama Yılmaz'ın filmi de vizyona girdikten sonra yaz sonu başlayabiliriz.
2005 icin kabus senaryon var mı? Mesela savaş cıkmış yeniden askere cağrılmışsın ya da bir gun şov yaparken seyirci akın akın dışarı cıkmaya başlamış gibi…
Valla en kotu senaryoya o kadar yakın bir hayat yaşıyorum ki… Bugun "Auto focus" diye cok enteresan bir film izledim. Televizyonla şohret olmuş, eğlence hayatı icinde bir adamın 1978'de olduruluşunun hikayesi… Orada goruyorsun ki, bir yanlış anlamayla meşhur olabilirsin, sonra o seni şohrete kavuşturan vesile yine rastlantısal bir şekilde ortadan kalkabilir. Ve super bir boşluğa duşuyor adam… Perişan oluyor. Calışmadığı zaman ac kalabilecek bir noktaya geliyor. Bu tur mesleklerde bu turden bir kotu senaryo hic de o kadar uzak değil. Onu hicbir zaman unutmadım. Ama bu nasıl goğuslenir, onunla ilgili hicbir fikrim yok. Problem şurada: Başkalarının ne dediği cok onemliyse sizin icin o zor… Mesela sen, "Yerel bir gazetede koşe yazmaya devam ederim" diyebilirsin, fakat başkaları bunu problem yapıp, "Can'ı gordun mu abi, Konya Meram gazetesinde yazmaya başlamış" dedikleri zaman senin icin de problem haline geliyor. Bunu goğuslemek cok zor. Ben de hissiyat olarak yarın limon satmaya başlayabilirmişim gibi geliyor, ama bu, herhangi birinin limon satması kadar kolay absorbe edilemeyebilir
__________________
